Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

filosoof 15 augustus 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630236)
Ik sprak in de "zou " vorm hé filosoof. Ik zei niet dat ik het vliegend schijt had. Sommige mensen hier hebben blijkbaar zware problemen met het begrijpen van hun eigen moedertaal. :lol:

Nee, gewoon een slecht karakter.

Dixie 15 augustus 2011 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630217)
Ze zijn hier nu al meer dan 2500 posts bezig over "racisme" dat geen racisme is. Een mens zou er het vliegend schijt van krijgen. ;-)

2!
op naar de 130 pagina's :roll:

Macchiavelli 15 augustus 2011 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5630237)

Nee hoor, want je hebt nog steeds geen afdoende antwoord gegeven.

Noch hier, noch hier.

artisjok 15 augustus 2011 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630162)
Wat het onderwerp van een topic is, blijkt meestal uit de titel. Als dat niet voldoende duidelijk is, zou je de openingspost eens kunnen lezen, en het commentaar van degene die de openingspost geplaatst heeft.
Is het je dan nog niet duidelijk, dan vraag je het de openingsposter, nietwaar? Eenmalig vragen volstaat trouwens wel eens er een antwoord op is gegeven.

Welk commentaar? Heb je eigenlijk gelezen wat ik schreef?
Omdat in die draden geen punt gemaakt wordt om over te discussiëren.
Draden die opgestart worden met enkel een citaat uit een krantenartikel of een link en daaronder eventueel een veralgemenende zin in de aard van "het zijn alweer allochtonen" of iets dergelijks.
Als ik het de openingsposter vraag krijg ik geen antwoord, ik krijg wel onder mijn voeten omdat ik het vraag.

Alboreto 15 augustus 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630152)
Racisme impliceert volgens mij discriminatie

Klopt, maar enkel wat gespecificeerd staat in de wet is strafbaar.
Lees even de wet zodat we over hetzelfde spreken.

Macchiavelli 15 augustus 2011 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5630293)
Welk commentaar? Heb je eigenlijk gelezen wat ik schreef?
Draden die opgestart worden met enkel een citaat uit een krantenartikel of een link en daaronder eventueel een veralgemenende zin in de aard van "het zijn alweer allochtonen" of iets dergelijks.
Als ik het de openingsposter vraag krijg ik geen antwoord, ik krijg wel onder mijn voeten omdat ik het vraag.

Welk commentaar? Dat lijkt me nogal duidelijk, want dat is het commentaar dat jij hierboven "een veralgemenende zin in de aard van "het zijn alweer allochtonen" of iets dergelijks" noemt. Dát commentaar dus.

Ik heb dus zeer goed gelezen wat jij schreef.

Alboreto 15 augustus 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630236)
Ik sprak in de "zou " vorm hé filosoof. Ik zei niet dat ik het vliegend schijt had. Sommige mensen hier hebben blijkbaar zware problemen met het begrijpen van hun eigen moedertaal. :lol:

Ge hebt de pun duidelijk niet begrepen.
Kijk nog eens goed wat Filosoof u 'voorschrijft'

Pericles 15 augustus 2011 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5630310)
Klopt, maar enkel wat gespecificeerd staat in de wet is strafbaar.
Lees even de wet zodat we over hetzelfde spreken.

Allé vooruit. Wat is dan volgens jou een voorbeeld van een discriminerende uitlating die de wet niet bestraft , welke bovendien racistisch van aard is en waarvan het bovendien wenselijk is deze uitlating te bestraffen ?

artisjok 15 augustus 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630255)
Nee hoor, want je hebt nog steeds geen afdoende antwoord gegeven.

Noch hier, noch hier.

Je hebt gevraagd "kun jij eens uitleggen..." dat heb ik gedaan.
Je hebt gevraagd "Hoe kun jij zo zeker weten dat.." ik heb je verteld hoe ik dat zeker weet.

Ga jij me misschien voorkauwen wat ik moet denken en antwoorden?

artisjok 15 augustus 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630315)
Welk commentaar? Dat lijkt me nogal duidelijk, want dat is het commentaar dat jij hierboven "een veralgemenende zin in de aard van "het zijn alweer allochtonen" of iets dergelijks" noemt. Dát commentaar dus.

Ik heb dus zeer goed gelezen wat jij schreef.

Dat noem ik ze niet, dat is zo. Lees wat openingsposts in I&I.
Heb je de "eventueel" zien staan, en weet je wat dat betekent?

Pericles 15 augustus 2011 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5630317)
Ge hebt de pun duidelijk niet begrepen.
Kijk nog eens goed wat Filosoof u 'voorschrijft'

Ik zit zo niet in de farmaceutische sector.
En wat is een pun ?

Alboreto 15 augustus 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630324)
Allé vooruit. Wat is dan volgens jou een voorbeeld van een discriminerende uitlating die de wet niet bestraft , welke bovendien racistisch van aard is en waarvan het bovendien wenselijk is deze uitlating te bestraffen ?

Die vraag is onzin, omdat ge er vanuit gaat dat ik zaken wil bestraffen die niet strafbaar zijn.

Maar ik zal proberen het zo eenvoudig mogelijk te maken.

Zeggen dat ge geen vreemdelingen in uw wijk wilt is racistisch, maar niet strafbaar.
Stappen zetten om dat te bekomen is dat wel.
Mensen aanzetten om stappen te zetten om dat te bekomen is ook strafbaar.

Alboreto 15 augustus 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630357)
Ik zit zo niet in de farmaceutische sector.

'Laxative' betekent laxeermiddel.
Het is niet iets wat ge moet hebben als ge het schijt hebt, maar iets om u het schijt te geven.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630357)
En wat is een pun ?

De clou.

Pericles 15 augustus 2011 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5630360)
Die vraag is onzin, omdat ge er vanuit gaat dat ik zaken wil bestraffen die niet strafbaar zijn.

Maar ik zal proberen het zo eenvoudig mogelijk te maken.

Zeggen dat ge geen vreemdelingen in uw wijk wilt is racistisch, maar niet strafbaar.
Stappen zetten om dat te bekomen is dat wel.
Mensen aanzetten om stappen te zetten om dat te bekomen is ook strafbaar.

Waarom zou dat racistisch zijn ?
Er kunnen goede , objectieve redenen voor zijn.
Men heeft misschien gewoon voortdurend slechte ervaringen gehad met vreemdelingen, men wil het risico van opnieuw een slechte ervaring niet meer lopen en men mijdt ze om die reden.
Men kan ook in de overtuiging leven dat alles in onze cultuur beter is en dat daarom een confrontatie met een vreemdeling nutteloos tijdverlies is , maar er voor de rest niets tegen hebben.

Macchiavelli 15 augustus 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5630348)
Je hebt gevraagd "kun jij eens uitleggen..." dat heb ik gedaan.

Maar artisjok toch, d�*t is toch geen uitleg:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5629918)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5563746)
artisjok, kun jij eens uitleggen wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?

Omdat je mensen wenst uit te sluiten op basis van afkomst.

Dat zei ik je al overigens. En jouw briljante, zeg maar gerust sublieme antwoord daar weer op luidde: "Toch wel."
Op mijn vraag daar weer op om uit te leggen waar er daar gediscrimineerd wordt, heb je niet meer geantwoord.

Citaat:

Je hebt gevraagd "Hoe kun jij zo zeker weten dat.." ik heb je verteld hoe ik dat zeker weet.

Ja, een verklaring die nergens op slaat en daarna nog wat gezever naast de kwestie:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5629930)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5542854)
Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Staat dat erbij geschreven, of hebben de topicstarters jou dat in PM verteld?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?

Als je daar durft vragen wat het punt is dat de topicstarter wenst te maken; wat het onderwerp is van het topic; krijg je onder je voeten omdat ze geen antwoord kunnen geven.

Van deze draad 21 pagina's lang, weet ik nog niet wat het punt is dat de starter wil maken.

Dat is op zijn best hooguit een conclusie die jij er uit trekt, maar zeker niet de zaligmakende waarheid, laat staan dat je hiermee ook maar iets bewezen hebt. Het enige wat je hiermee bewezen hebt, is dat je wat dat betreft helemaal niets kúnt bewijzen, dat het slechts jouw interpretatie is.

Citaat:

Ga jij me misschien voorkauwen wat ik moet denken en antwoorden?

Niet meer dan dat jij anderen voorkauwt wat ze moeten denken en antwoorden.

Je hebt dus al met al geen afdoende antwoord gegeven, maar gewoon meer van hetzelfde rond de pot gedraai van je.

Pericles 15 augustus 2011 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5630368)
'Laxative' betekent laxeermiddel.
Het is niet iets wat ge moet hebben als ge het schijt hebt, maar iets om u het schijt te geven.

De clou.

Ik moet eerlijk bekennen , ik heb niet gelezen wat er op de verpakking stond , ik besteed eigenlijk geen tijd aan de posts van filosoof .

Macchiavelli 15 augustus 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5630353)
Dat noem ik ze niet, dat is zo. Lees wat openingsposts in I&I.
Heb je de "eventueel" zien staan, en weet je wat dat betekent?

Als er in de openingspost een nieuwsartikel staat en er staat ook wat eigen tekst van de openingsposter bij, dan is die eigen tekst van de openingsposter een "commentaar".

Maar ik schreef al: Wat het onderwerp van een topic is, blijkt meestal uit de titel. Als dat niet voldoende duidelijk is, zou je de openingspost eens kunnen lezen, en het commentaar van degene die de openingspost geplaatst heeft.
Is het je dan nog niet duidelijk, dan vraag je het de openingsposter, nietwaar? Eenmalig vragen volstaat trouwens wel eens er een antwoord op is gegeven.

Overigens zie ik nergens in het forumreglement iets over inhoud of opmaak van openingsposts staan. Het gaat dus wel degelijk over jouw wensen.

En als je hier zulke verschrikkelijke problemen mee hebt dat je er 's nachts gillend van wakker wordt, dan meld je dit soort gruweldaden toch gewoon bij de forumleiding, als je meent dat allerlei reglementen en wetten overtreden worden?
Blijft zoiets vervolgens staan, is er niets aan de hand en heb je je voor niets druk gemaakt. Wordt zoiets verwijderd of aangepast, dan kun je 's avonds tevreden naar bed gaan met de gedachte dat je de vrijheid van meningsuiting weer eens fijn hebt kunnen fnuiken.

Alboreto 16 augustus 2011 05:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630382)
Waarom zou dat racistisch zijn ?

Omdat het discriminatie is op basis van afkomst en dat is per definitie racisme.

Alboreto 16 augustus 2011 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5630434)
Ik moet eerlijk bekennen , ik heb niet gelezen wat er op de verpakking stond , ik besteed eigenlijk geen tijd aan de posts van filosoof .

Als ge geen tijd besteed aan iemands posts, dan reageert ge er best niet op, anders maakt ge u maar belachelijk.

artisjok 16 augustus 2011 06:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630410)
Maar artisjok toch, d�*t is toch geen uitleg:

Dat zei ik je al overigens. En jouw briljante, zeg maar gerust sublieme antwoord daar weer op luidde: "Toch wel."
Op mijn vraag daar weer op om uit te leggen waar er daar gediscrimineerd wordt, heb je niet meer geantwoord.

Jij geraakt niet verder dan "nietes".
Er wordt in de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..." niemand uitgesloten op basis van afkomst.
Citaat:

Ja, een verklaring die nergens op slaat en daarna nog wat gezever naast de kwestie:

Dat is op zijn best hooguit een conclusie die jij er uit trekt, maar zeker niet de zaligmakende waarheid, laat staan dat je hiermee ook maar iets bewezen hebt. Het enige wat je hiermee bewezen hebt, is dat je wat dat betreft helemaal niets kúnt bewijzen, dat het slechts jouw interpretatie is.
Natuurlijk heb ik niets bewezen. Ik kan dat ook niet bewijzen, iemand intenties zijn niet te bewijzen.
Je vroeg waarom ik er zo zeker van ben dat...
Ik heb je uitgelegd waarom ik zo zeker ben.

Citaat:

Niet meer dan dat jij anderen voorkauwt wat ze moeten denken en antwoorden.
Jij geeft zo'n kritiek op dat vermeende voorkauwen, en dan doe je het zelf; dat had ik niet verwacht.
Graag citaat met link om mijn voorkauwen aan te tonen.

Citaat:

Je hebt dus al met al geen afdoende antwoord gegeven, maar gewoon meer van hetzelfde rond de pot gedraai van je.
Je kan dus geen citaat met link geven voor
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=336
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2502

Pericles 16 augustus 2011 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5630816)
Omdat het discriminatie is op basis van afkomst en dat is per definitie racisme.

Het is op basis van cultuur dat ik bedoel uiteraard..

Pericles 16 augustus 2011 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5630817)
Als ge geen tijd besteed aan iemands posts, dan reageert ge er best niet op, anders maakt ge u maar belachelijk.

Ik dacht dat het Wc-Papier was.
Er zijn er hier wel anderen die zich belachelijk maken, bijvoorbeeld door het ontzettend laag niveau van hun tussenkomsten. En het wordt nog meer om te lachen als het duidelijk is dat het van niet beter kunnen is. ;-)
Ik heb het daarom niet noodzakelijk over jou hé Alboreto.

guido 007 16 augustus 2011 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5630368)

De clou.

"De pun" Nooit van gehoord. Zal wel het één of ander dialect zijn zeker?

artisjok 16 augustus 2011 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630439)
Als er in de openingspost een nieuwsartikel staat en er staat ook wat eigen tekst van de openingsposter bij, dan is die eigen tekst van de openingsposter een "commentaar".

En als er geen eigen tekst staat, waar is dan het commentaar?
Zo zou je het verwachten, in een normale discussie.
Het gaat niet over opmaak. Het gaat over inhoud.
Dat de starter een punt maakt, dat er een onderwerp is, is toch het minimum dat je verwacht voor een discussie. Heb jij daar een andere mening over?
Citaat:

En als je hier zulke verschrikkelijke problemen mee hebt dat je er 's nachts gillend van wakker wordt,
Behoort dit tot je argumentatie? Moet dit een inhoudelijke discussie voorstellen?
Citaat:

dan meld je dit soort gruweldaden toch gewoon bij de forumleiding, als je meent dat allerlei reglementen en wetten overtreden worden?
Blijft zoiets vervolgens staan, is er niets aan de hand en heb je je voor niets druk gemaakt. Wordt zoiets verwijderd of aangepast, dan kun je 's avonds tevreden naar bed gaan met de gedachte dat je de vrijheid van meningsuiting weer eens fijn hebt kunnen fnuiken.
Ik heb niet beweert dat allerlei reglementen en wetten overtreden worden. Misschien moet je toch eerst eens lezen wat ik wel schreef.
Een halve post naast de kwestie. Proficiat.

Macchiavelli 16 augustus 2011 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5630827)
Jij geraakt niet verder dan "nietes".
Er wordt in de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..." niemand uitgesloten op basis van afkomst.

Waar is er dan sprake van uitsluiting in die tekst artisjok? Wáár? Welke woorden precies sluiten uit op basis van afkomst?

Ik zal het antwoord op deze retorische vraag zelf maar meteen geven om van het gezever af te zijn: nergens.
De persoon die dat zei, drukte namelijk een wens uit, zonder er verder een waardeoordeel over te geven. Zoiets kan nooit of te nimmer, zelfs voor het CGKR niet, "racistisch" zijn.

Neem de proef op de som en vervang "allochtoon" door "neonazi". Dan krijg je dus:

"Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een neonazi bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."

Geen zinnig mens zou hier durven beweren dat die arme neonazi in die uitspraak uitgesloten wordt op basis van afkomst, of in dit geval op basis van politieke overtuiging. Sterker nog, ik heb het zeer sterke vermoeden dat wanneer iemand met zo'n uitspraak zou komen, jij die van harte zou toejuichen.

Citaat:

Natuurlijk heb ik niets bewezen. Ik kan dat ook niet bewijzen, iemand intenties zijn niet te bewijzen.
Je vroeg waarom ik er zo zeker van ben dat...
Ik heb je uitgelegd waarom ik zo zeker ben.

Als je niets kunt bewijzen, kun je ook nooit zeker zijn, nooit. En dan kun je ook niet zo stellig beweren dat zoiets het geval is. Dan kun je hooguit beweren dat je het vermoeden hebt dat, dat dat jouw persoonlijke interpretatie is, maar niet dat het een absoluut en vaststaand feit is, zoals je door middel van je woordkeuze en zinsbouw telkens wilde doen geloven.
Kortom, een interpretatie door artisjok, een subjectieve mening, niet meer of minder waard dan de al net zo subjectieve mening van Jantje, Pietje of Treesje.

Jij wilt mensen aanklagen en veroordelen voor "misdaden" (dat zogenaamde racisme) enkel op basis van niet-bewezen en ook nooit te bewijzen vermoedens en aannames over de intenties van anderen.
Je zou wat dat betreft indertijd een goeie voor de inquisitie geweest zijn.

Citaat:

Jij geeft zo'n kritiek op dat vermeende voorkauwen, en dan doe je het zelf; dat had ik niet verwacht.

Je krijgt gewoon een koekje van eigen deeg.

Citaat:

Graag citaat met link om mijn voorkauwen aan te tonen.

De manier waarop je telkens weer dezelfde vraag blijft stellen over de bedoeling van het topic, terwijl jou dat door zowel topicstarter als anderen tientallen malen uitgelegd is, in bijvoorbeeld het topic Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.
Dat is door middel van je halstarrige weigering het gegeven antwoord te accepteren net zolang tot je te horen krijgt wat je graag wilt horen, een poging van je om anderen voor te kauwen wat ze moeten denken en vinden. Helaas voor jou trapt niemand daarin, maar het neemt niet weg dat je zoiets wel poogt.

Citaat:

Jij hebt in het eerste voorbeeld nog steeds niet aangegeven wat er precies racistisch aan is, en in het tweede voorbeeld heb je ook nergens kunnen aantonen dat die topics dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme".

Ik ben je daarom dan ook geen enkel linkje verschuldigd. En al helemaal niet nu, op staande voet, nadat ik eerst 40 dagen (!!!) heb moeten wachten op antwoorden van je, terwijl je zowat elke dag online was en je meerdere keren hebt aangegeven niet te willen of kunnen antwoorden omdat je daarmee "het forumreglement zou overtreden". En dan kom je uiteindelijk met antwoorden die dan naast de kwestie, en zonder sluitende bewijzen zijn bovendien.

En hiermee sluit ik mijn poging tot discussie met je af. Ik heb namelijk betere dingen te doen en zou mijn tijd op dit forum liever besteden aan interessante mensen met een mening die misschien wel niet de mijne is, en dat hoeft ook helemaal niet, maar die in elk geval wél in staat zijn op een normale manier een discussie te voeren, die niet telkens naar de bekende weg vragen, die niet telkens weer om irrelevante linkjes met citaten gaan roepen zodra ze in de feitelijke discussie vaststaan, die je niet telkens weer alles moet uitleggen omdat begrijpend lezen moeilijk voor ze is, kortom met mensen die zich niet zoals jij gedragen.

Macchiavelli 16 augustus 2011 09:06

Hoewel ik net mijn discussie met je afgesloten heb, zal ik toch nog even hierop ingaan:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5630904)
En als er geen eigen tekst staat, waar is dan het commentaar?

Wat begrijp jij niet aan:

Wat het onderwerp van een topic is, blijkt meestal uit de titel. Als dat niet voldoende duidelijk is, zou je de openingspost eens kunnen lezen, en het commentaar van degene die de openingspost geplaatst heeft.
Is het je dan nog niet duidelijk, dan vraag je het de openingsposter, nietwaar? Eenmalig vragen volstaat trouwens wel eens er een antwoord op is gegeven. Overigens zie ik nergens in het forumreglement iets over inhoud of opmaak van openingsposts staan. Het gaat dus wel degelijk over jouw wensen.

Citaat:

Zo zou je het verwachten, in een normale discussie.
Het gaat niet over opmaak. Het gaat over inhoud.
Dat de starter een punt maakt, dat er een onderwerp is, is toch het minimum dat je verwacht voor een discussie. Heb jij daar een andere mening over?

Zo zou je het verwachten ja, dat ben ik voor de verandering eens met je eens. Maar ik maak er geen probleem van als dat niet zo mocht zijn en blijf er ook niet eindeloos over doorzeuren. Jij wel.

Citaat:

Behoort dit tot je argumentatie? Moet dit een inhoudelijke discussie voorstellen?

Aangezien je er zoals gezegd eindeloos over blijft doorzeuren, nam ik aan dat dit een enorm probleem voor je representeert, en dat dat bijgevolg wel eens over je nachtrust uit zou kunnen gaan.

Citaat:

Ik heb niet beweert dat allerlei reglementen en wetten overtreden worden. Misschien moet je toch eerst eens lezen wat ik wel schreef.

Nee, maar je blijft er, nogmaals: ein-de-loos, over doorzeuren tegen me. Alsof ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn of zo. Neem dat toch met die topicstarters op als je er zulke problemen mee hebt, en kom niet bij mij klagen over gebrek aan aanzet tot discussie of "onder je voeten krijgen" als je ernaar vraagt. Dat is mijn verantwoordelijkheid helemaal niet, daar kun je me niet met recht over aanspreken zolang het niet topics betreft die door mij gestart zijn.

Citaat:

Een halve post naast de kwestie. Proficiat.

Wederom een koekje van eigen deeg, artisjok.

artisjok 16 augustus 2011 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630953)
Aangezien je er zoals gezegd eindeloos over blijft doorzeuren, nam ik aan dat dit een enorm probleem voor je representeert, en dat dat bijgevolg wel eens over je nachtrust uit zou kunnen gaan.

Ik vroeg niet waarom je dit schreef :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630439)
En als je hier zulke verschrikkelijke problemen mee hebt dat je er 's nachts gillend van wakker wordt,

Ik vroeg
Citaat:

Je mag antwoorden met ja of nee.

Rudy 16 augustus 2011 16:18

Arti. Soms vraag ik mij af waar je al die energie vandaan haalt. Meer zelfs, ik vraag mij af of die energie iets betert.

artisjok 16 augustus 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5630927)
Waar is er dan sprake van uitsluiting in die tekst artisjok? Wáár? Welke woorden precies sluiten uit op basis van afkomst?

Door te stellen dat hij niet alle vijf stappen allochtonen wil tegen komen; wil hij een bevolkingsgroep uitsluiten op basis van afkomst.

Ik neem er nog eens de vuistregels van de moderatie bij :
Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld).
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381
Eigenlijk is dit racisme van type D want de auteur wil een groep mensen anders behandelen op basis van afkomst.

Citaat:

Als je niets kunt bewijzen, kun je ook nooit zeker zijn, nooit. En dan kun je ook niet zo stellig beweren dat zoiets het geval is. Dan kun je hooguit beweren dat je het vermoeden hebt dat, dat dat jouw persoonlijke interpretatie is, maar niet dat het een absoluut en vaststaand feit is, zoals je door middel van je woordkeuze en zinsbouw telkens wilde doen geloven.
Kortom, een interpretatie door artisjok, een subjectieve mening, niet meer of minder waard dan de al net zo subjectieve mening van Jantje, Pietje of Treesje.
Het is mijn mening, en ik mag hier nog altijd mijn mening neerschrijven.
Citaat:

Jij wilt mensen aanklagen en veroordelen voor "misdaden" (dat zogenaamde racisme) enkel op basis van niet-bewezen en ook nooit te bewijzen vermoedens en aannames over de intenties van anderen.
Je zou wat dat betreft indertijd een goeie voor de inquisitie geweest zijn.
Waar wil ik mensen aanklagen en veroordelen?

Citaat:

Je krijgt gewoon een koekje van eigen deeg.
Dan moet je eerst citaat met link geven om mijn koekje aan te tonen.
Citaat:

De manier waarop je telkens weer dezelfde vraag blijft stellen over de bedoeling van het topic, terwijl jou dat door zowel topicstarter als anderen tientallen malen uitgelegd is, in bijvoorbeeld het topic Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.
Dat is door middel van je halstarrige weigering het gegeven antwoord te accepteren net zolang tot je te horen krijgt wat je graag wilt horen, een poging van je om anderen voor te kauwen wat ze moeten denken en vinden. Helaas voor jou trapt niemand daarin, maar het neemt niet weg dat je zoiets wel poogt.
Ik mag daar nog altijd over discussiëren.

Citaat:

Jij hebt in het eerste voorbeeld nog steeds niet aangegeven wat er precies racistisch aan is, en in het tweede voorbeeld heb je ook nergens kunnen aantonen dat die topics dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme".
Je hebt een antwoord gevraagd, je hebt een antwoord gekregen.
Citaat:

Ik ben je daarom dan ook geen enkel linkje verschuldigd. En al helemaal niet nu, op staande voet, nadat ik eerst 40 dagen (!!!) heb moeten wachten op antwoorden van je, terwijl je zowat elke dag online was en je meerdere keren hebt aangegeven niet te willen of kunnen antwoorden omdat je daarmee "het forumreglement zou overtreden". En dan kom je uiteindelijk met antwoorden die dan naast de kwestie, en zonder sluitende bewijzen zijn bovendien.
Je geeft geen citaten met link omdat je niet kan.
Citaat:

En hiermee sluit ik mijn poging tot discussie met je af.
Goed idee.

Dixie 16 augustus 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5631598)
Arti. Soms vraag ik mij af waar je al die energie vandaan haalt. Meer zelfs, ik vraag mij af of die energie iets betert.

er is geen racisme op Politics.be heel het forum, buiten een klein groepje freaks ziet dit, wat scheelt er met deze mensen...

Rudy 16 augustus 2011 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5631610)
er is geen racisme op Politics.be heel het forum, buiten een klein groepje freaks ziet dit, wat scheelt er met deze mensen...

Dixie. Met deze mensen ? Er scheelt gewoonweg niets met de mensen. Niemand. Dit forum is een praatbarak waar meer gespecialiseerden hun informatie uit kunnen putten om hun statistieken te bevestigen.
Rudy

Moslim! 16 augustus 2011 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 5516983)
De laatste dagen krijg ik enkele mails van een een zeker Jurgen die duidelijk wil maken dat het forum een haatblaadje is. Hij denkt, ondanks mijn antwoord, nog altijd dat wij hier de boel laten begaan. Door er geen formele uitspraken over te doen meent hij te weten welke koers het forum wenst te varen. Dus publiceren we de formele uitspraken, oorspronkelijk gericht aan hem, meteen aan iedereen.

Meteen de conversatie in enkele posts.

Het begon allemaal met deze mail, gericht aan ons, het CGKR, Morkhoven, Droit Fondamental, KVW, onze technische partners (datacenter en registratiebureau), kifkif, minderhedenforum, allerlei abuse-adressen, een resem webmasters, ...
##########
Geachte,

Bij deze wil ik een klacht indienen tegen http://forum.politics.be ivm racisme en aanzetten tot haat en geweld.
Dit forum staat vol met draden met racistische thema's en zelfs posts die aanzetten tot geweld en haat.
Ik dacht nogthans dat het verspreiden van haat, racisme en het aanzetten tot geweld (zelfs op een online forum) bij wet verboden is.

U kan enkele links met voorbeelden vinden op http://forum.politics.be/showthread.php?t=156568 (zie bijlage).

Ik hoop dat hier iets kan aan gedaan worden. Ofwel door de forum moderators ofwel dmv een gerechtelijke sanctie.

Een verontruste burger,
Jurgen ***

Bijlage:

Een stukje van de berg voorbeelden.

DEEL 1:

Voorbeelden van racisme op politics.be.

-Het sytematisch en eenzijdig herhalen van nieuwsfeiten dit met de bedoeling een bevolkingsgroep in het slechte daglicht te plaatsen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7663

-Duidelijk genoeg. Racisme (haat en oproep tot geweld)
http://forum.politics.be/showpost.ph...19&postcount=2

Hij heeft dan wel een ban maar zijn gore uitspraken staan daar nog steeds?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=552

Racisme en persoonlijke aanval tov een allochtone dame
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1315

Oproep tot geweld..., pure haat.
http://forum.politics.be/showthread....24#post5329224

Vanaf post 18 .... het bekennen om mensen te willen deporteren omwille van hun geloof. Verder in de draad wordt dit helemaal duidelijk. .
http://forum.politics.be/showthread.php?t=149968

Oproep tot geweld (hans van temsche dacht er ook zo over)
http://forum.politics.be/showthread....43#post5381443

Het ophemelen van Nazi tuig en doelbewust stigmatiseren van moslims
http://forum.politics.be/showthread....49#post5421749

Zuiver racisme en haat
http://forum.politics.be/showthread....45#post5441545

Racisme
http://forum.politics.be/showthread....27#post5444427

Racisme
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=7739

Nog een voorbeeld van onmiskenbaar racisme:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=13

En dit dan, als aansporing tot racistisch moorddadig geweld: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3670

En dit, van 't zelfde:
http://forum.politics.be/showthread....19#post5135719
##########
Uiteraard zijn jullie meningen welkom over de desbetreffende klachten. Sommige zijn lastig om te interpreteren. Ik moet nog een deel evalueren. Kan dus zijn dat hij nog ergens gelijk heeft.

Beste Maarten

met alle respect cut the crap.
vb http://forum.politics.be/showthread....41#post5607841 Je moet geen raketgeleerde zijn om de bedoeling achter reactie nr1. te begrijpen. En je moet ook geen kernfysicus zijn om te begrijpen wat voor een forum het is als zo'n reacties blijven staan. Ik heb hier al honderden persoonlijke aanvallen geregistreerd omwille van mijn religie terwijl dit strijdig is met het reglement.

Dixie 16 augustus 2011 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5631632)
Dixie. Met deze mensen ? Er scheelt gewoonweg niets met de mensen. Niemand. Dit forum is een praatbarak waar meer gespecialiseerden hun informatie uit kunnen putten om hun statistieken te bevestigen.
Rudy

deze topic is een zaagbarrak omdat dat kleine groepje fundi's hun zin niet krijgt
130 pagina's en counting...:roll:

Dixie 16 augustus 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5631637)
Ik heb hier al honderden persoonlijke aanvallen geregistreerd omwille van mijn religie terwijl dit strijdig is met het reglement.

dit is helemaal niet strijdig met het reglement (allee in het Westen toch niet:-D)

artisjok 16 augustus 2011 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5631642)
dit is helemaal niet strijdig met het reglement (allee in het Westen toch niet:-D)

Persoonlijke aanvallen zijn wel strijdig met het forumreglement.
Uit dat forumreglement :
persoonlijke aanval in de loop van een onderwerp gericht op forumdeelnemers (4 bp)

Rudy 16 augustus 2011 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5631637)
Beste Maarten

met alle respect cut the crap.
vb http://forum.politics.be/showthread....41#post5607841 Je moet geen raketgeleerde zijn om de bedoeling achter reactie nr1. te begrijpen. En je moet ook geen kernfysicus zijn om te begrijpen wat voor een forum het is als zo'n reacties blijven staan. Ik heb hier al honderden persoonlijke aanvallen geregistreerd omwille van mijn religie terwijl dit strijdig is met het reglement.

Moslim! Doe vooral het beste voor je familie.

Veel meningen zijn crap. De mijne ook. Ik voel mij niet geroepen om iemand de les te spellen. Ik heb wel een mening.

SDX 16 augustus 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5631662)
Persoonlijke aanvallen zijn wel strijdig met het forumreglement.
Uit dat forumreglement :
persoonlijke aanval in de loop van een onderwerp gericht op forumdeelnemers (4 bp)

Toon de 'persoonlijke aanval' eens aan in de link van de moslim!

Heb jij 4X4 bp gehad bij die 4 X persoonlijke aanval naar Alice toen? Ja of nee?

Moslim! 16 augustus 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5631669)
Moslim! Doe vooral het beste voor je familie.

Veel meningen zijn crap. De mijne ook. Ik voel mij niet geroepen om iemand de les te spellen. Ik heb wel een mening.

Rudy ik spreek niet in naam van mijn familie. Het een feit is dat p.be staat vol haat. Als ik de mensen op mijn negeerlijst hun systematisch haatzaaierij lees kan ik niet anders dan besluiten dat p.be bewust een klankbord geeft aan xenofobie. Ik ben blij voor u dat je een mening hebt. Maar zo bescheiden ben je nu ook weer niet.

Macchiavelli 16 augustus 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5631699)
Rudy ik spreek niet in naam van mijn familie. Het een feit is dat p.be staat vol haat. Als ik de mensen op mijn negeerlijst hun systematisch haatzaaierij lees kan ik niet anders dan besluiten dat p.be bewust een klankbord geeft aan xenofobie. Ik ben blij voor u dat je een mening hebt. Maar zo bescheiden ben je nu ook weer niet.

Interessante opmerking voor iemand die eigen volk eerst halal-stranden wil, die niet wil dat zijn dochter met een niet-moslim thuiskomt, en die nog wel meer van dat soort uitspraken heeft gebezigd.

Rudy 16 augustus 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5631699)

Ik heb nooit gezegd dat ik bescheiden ben. Ik ben ook niet bescheiden. En ik wil na 50 jaar ook niet bescheiden zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be