Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

artisjok 29 juni 2011 14:58

@ de moderatie.
Gelieve even de vorige post te lezen. Zou het kunnen dat dergelijke posts aanleiding geven tot ruzies en vetes?

Wanneer zal de moderatie daar eindelijk eens tegen optreden?

Eigenzinnig 29 juni 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533589)
@ de moderatie.
Gelieve even de vorige post te lezen. Zou het kunnen dat dergelijke posts aanleiding geven tot ruzies en vetes?

Verzuring, en het onvermogen om humor (sarcasme) te begrijpen geven aanleiding tot ruzies en vetes..

Je hebt het toch gemeld hoop ik..de 'onterechte' ban van wisord moet nog gewroken worden..

backfire 29 juni 2011 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5532059)
Eindelijk :roll:

"Eindelijk"?!

De uitleg van Macchiavelli laat niets aan de verbeelding over, hoor. In jouw plaats zou ik in de grond kruipen van schaamte.

artisjok 29 juni 2011 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533604)
"Eindelijk"?!

De uitleg van Macchiavelli laat niets aan de verbeelding over, hoor. In jouw plaats zou ik in de grond kruipen van schaamte.

Toon mij dan concreet 1 discussie die hieraan voldoet :
Jan: "Ik vind het niet fijn dat er zoveel vreemdelingen zijn want die zorgen voor veel problemen."
Piet: "Jij bent een vuile racist, Jan. Jij bent een haatzaaier die smerige VB-propaganda verspreidt."

Dixie 29 juni 2011 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533589)
@ de moderatie.

8O doe eens gewoon aub...

artisjok 29 juni 2011 15:43

Kan er tenminste al toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

Want zelfs dat wordt hier nog steeds ontkent.

backfire 29 juni 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533631)
Toon mij dan concreet 1 discussie die hieraan voldoet :
Jan: "Ik vind het niet fijn dat er zoveel vreemdelingen zijn want die zorgen voor veel problemen."
Piet: "Jij bent een vuile racist, Jan. Jij bent een haatzaaier die smerige VB-propaganda verspreidt."

hoho, hier laat ik me niet aan vangen. En kan die jongen niet zelf antwoorden?

backfire 29 juni 2011 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533660)
Kan er tenminste al toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

Als je 'racisme' omschrijft als het 'niet omkunnen met de mening van iemand anders', dan is dat hier één groot racistisch nest, ja.
Ik merk dezelfde mate van onverdraagzaamheid bij zogenaamde anti-racisten over forummers die het niet hoog op hebben met massale immigratie, islam, ... als omgekeerd.

En trouwens, inbreuken op de racismewetgeving worden hier op dit forum me dunkt nogal snel 'ausgerasiert'.

artisjok 29 juni 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533669)
Als je 'racisme' omschrijft als het 'niet omkunnen met de mening van iemand anders', dan is dat hier één groot racistisch nest, ja.
Ik merk dezelfde mate van onverdraagzaamheid bij zogenaamde anti-racisten over forummers die het niet hoog op hebben met massale immigratie, islam, ... als omgekeerd.

En trouwens, inbreuken op de racismewetgeving worden hier op dit forum me dunkt nogal snel 'ausgerasiert'.

Ik heb het niet over inbreuken op de racismewetgeving maar over racisme.
Moet ik hier serieus nog eens uitleggen wat racisme is, of is het ironisch bedoeld?

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden.

Cynara Cardunculus 29 juni 2011 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533679)
Moet ik hier serieus nog eens uitleggen wat racisme is, of is het ironisch bedoeld?

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden.

Ik denk niet dat UW interpretatie van het woord "racisme" enige relevantie heeft.

Macchiavelli 29 juni 2011 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533666)
hoho, hier laat ik me niet aan vangen. En kan die jongen niet zelf antwoorden?

Als je met "die jongen" mij bedoelt, dan heb ik daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Het enige wat ik nog wil zeggen, is de hele post te lezen, zodat duidelijk wordt waarop die post een reactie was, en waarom, zodat niet enkel dat korte stukje uit de context wordt gelicht, zoals nu ten tweede male geprobeerd wordt.

Het korte stukje dat hier door artisjok geciteerd wordt, is slechts een illustratief voorbeeld om wat daarna in die post aan bod komt, in een bepaalde samenhang te plaatsen. Een samenhang met hetgeen waar dit topic voor gestart is.
Veruit de meeste mensen hebben dat ook meteen door. Sommigen echter, proberen door iets op die manier uit de context te lichten, het debat, de discussie, te traineren of op een zijspoor te brengen.

Eigenzinnig 29 juni 2011 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533660)

Citaat:

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden
U hebt zelf aangetoont dat uw vraag totaal overbodig is..:roll:

backfire 29 juni 2011 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5533689)
Als je met "die jongen" mij bedoelt, dan heb ik daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Het enige wat ik nog wil zeggen, is de hele post te lezen, zodat duidelijk wordt waarop die post een reactie was, en waarom, zodat niet enkel dat korte stukje uit de context wordt gelicht, zoals nu ten tweede male geprobeerd wordt.

Het korte stukje dat hier door artisjok geciteerd wordt, is slechts een illustratief voorbeeld om wat daarna in die post aan bod komt, in een bepaalde samenhang te plaatsen. Een samenhang met hetgeen waar dit topic voor gestart is.
Veruit de meeste mensen hebben dat ook meteen door. Sommigen echter, proberen door iets op die manier uit de context te lichten, het debat, de discussie, te traineren of op een zijspoor te brengen.

Nee hoor, ik bedoelde met 'die jongen' diegene aan wie je initieel bericht was gericht.

Macchiavelli 29 juni 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533704)
Nee hoor, ik bedoelde met 'die jongen' diegene aan wie je initieel bericht was gericht.

OK, dank je voor de verduidelijking.

backfire 29 juni 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533679)

Dan heb je je eigen vraag beantwoord. Overigens is 'racisme' een gekleurde term (no pun intented). Wat voor jou racistisch is, is dat niet voor mij. En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.

artisjok 29 juni 2011 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533712)
Dan heb je je eigen vraag beantwoord. Overigens is 'racisme' een gekleurde term (no pun intented). Wat voor jou racistisch is, is dat niet voor mij. En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.

Neen, ik vroeg niet of racisme en racistische uitspraken toegestaan zijn; ik vroeg of er al kan toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

fcal 29 juni 2011 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533712)
... En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.

Neger is niet pejoratief en is afgeleid uit het Latijn "niger" hetgeen ook zwarte betekent.
Nikker, moor en roetmop zijn dan wel eerder beledigende termen.

Hertog van Gelre 29 juni 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533716)
Neen, ik vroeg niet of racisme en racistische uitspraken toegestaan zijn; ik vroeg of er al kan toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

En wie zou dat dan moeten toegeven en waarom?
U heeft uw mening al klaar, dus voor u staat het al vast.
Anderen hanteren een andere definitie van 'racisme' dan u. Dat kon u net nog lezen. Dus die zullen het niet doen.

Dus wat schiet u er mee op?

(Bon, heb ik me toch weer laten verleiden te reageren op een post van u, en ik had me nog wel zo voorgenomen...)

Hertog van Gelre 29 juni 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 5533725)
Neger is niet pejoratief en is afgeleid uit het Latijn "niger" hetgeen ook zwarte betekent.
Nikker, moor en roetmop zijn dan wel eerder beledigende termen.

Inderdaad. Bij ons zijn woorden als 'bosneger' en 'stadsneger' normale termen. Waarschijnlijk omdat Surinamers die benamingen zelf gebruiken voor de diverse bevolkingsgroepen in Suriname.

artisjok 29 juni 2011 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5533727)
En wie zou dat dan moeten toegeven en waarom?

Zie de titel van dit topic.
Citaat:

U heeft uw mening al klaar, dus voor u staat het al vast.
Anderen hanteren een andere definitie van 'racisme' dan u. Dat kon u net nog lezen. Dus die zullen het niet doen.

Dus wat schiet u er mee op?

(Bon, heb ik me toch weer laten verleiden te reageren op een post van u, en ik had me nog wel zo voorgenomen...)
Ik heb daar inderdaad een mening over.
Dat mag toch nog.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be