djimi |
22 januari 2008 21:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
(Bericht 3221639)
Hallo djimi,
Mijn informatie is gebaseerd op getuigenissen van twee politie-inspecteurs,
waarvan één volbloed Waal en een Vlaming. Deze mensen kennen Brussel zeer goed en doen er dagelijks dienst.
In bepaalde wijken (Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht en andere) durft de politie zelfs niet meer patrouilleren. Een eenvoudige passencontrole is al voldoende om als racist uitgescholden te worden. Vervolgingen zijn er bijna niet, wegens plaatsgebrek en omdat de boefjes meestal minderjarig zijn. Meestal gaat het om Marokkanen.
Volgens mijn bronnen is Brussel een tijdbom die aan het tikken is.
|
Dag robert,
ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik getuigenissen van twee personen als basis voor een al bij al vrij straffe stelling toch een beetje mager vind.
Ik beaam volmondig dat het in bepaalde wijken van een aantal gemeenten van onze hoofdstad niet bepaald gemakkelijk is politieagent te zijn, maar dat betekent nog lang niet dat die gemeenten als geheel 'een Arabische meerderheid' kennen.
Marokkanen zijn niet allemaal 'Arabieren', hoor. Echt niet! Net zoals niet �*lle 'Belgen' 'franstaligen' zijn. Ik had gehoopt dat je dat wist, eigenlijk.
Heel wat 'Brusselse' Marokkanen zijn 'Berbers', en nogal wat 'Marokkaanse Brusselaars' beschouwen zich ondertussen als 'Belgen' (zelfs al hebben ze vaak genoeg het gevoel dat ze eigenlijk toch maar 'tweederangs'-burgers zijn). Volgens mij laat de "Vlaamse Beweging" hier (bewust?) nogal wat 'terrein' gewoon 'braak' liggen.
Ik hoop dat het 'Vlaams-Marokkaans Culturenhuis' (of hoe het ding ook moge heten) daar verandering in zal brengen.
Zolang de tijdbom niet ontploft is, kan ze nog altijd 'ontladen' worden, niet?
Wat mij betreft zou dit 'ontladen' voor de Vlaamse regering een prioriteit moeten zijn, want in de huidige context is zij de enige 'overheid' die daartoe over de nodige middelen beschikt.
Het komt er m.i. alleen nog op aan de geschikte mensen op de juiste plaatsen aan het werk zetten.
Volgens mij is de nood zo hoog dat succes zo goed als 'gegarandeerd' is.
En meteen ligt de verwezenlijking van een aantal nu nog erg utopisch lijkende doelstellingen (waaronder de verankering van 'Brussel' binnen een 'Vlaanderen' dat voor 'onafhankelijkheid' klaar is) in het verschiet.
Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt,
djimi
|