Een perfecte voorbeeld van verdeel en heers taktiek door de Turken!
http://youtube.com/watch?v=Mb585SyoXLo&feature=related
Zoals die jongen op NOVA zei:
Wij zijn de oudste vilk, wij spreken latijns ezv...allemaal gelul. Jammer dat mensen dat gewoon niet weten.
Een voorbeeld. Ze claimen dat ze in Kosovo en Metohija eerst leefden(ja da is de volle naam maar de Albanezen hebben die tweede woord "vergeten") en dan vraag ik me af het volgende?
Het woord "KOSOVO" is een afkorting van het woord"KOSOVO POLJE" en betekent het land van zwarte vogels. Dat is een veld/land buiten stad Prishtina waar die bekende slag om Kosovo werd uitgevochten.
KOSOVO=naam van voor die zwarte vogel, POLJE=veld/land
Nou. KOSOVO POLJE betekent in het SERVISCH het land van de zwarte vogel. Dus ja Albanezen gebruiken al een Servish woord voor een land die ze als hun eigen zien? Raar he!
Tweede deel is METOHIJA en dat is Servische-Griekse woord en betekent "het land van kerken" (grieks METOS=land van kerken en kerkelijke gezag). Het is ook neit voor niets dat er op Kosovo honderden kerken, klooster zitten van meer dan 600 jaar (die immidels helemaal vernietegd zijn)
Nou het is mooi om erbij toe te voegen dat die woord (METOHIJA) werd geschrapt in 1974 (het jaar waneer ze autonomie kregen), na een massale Albanese protest tegen Servishe bevind(ja deze gedoe is laaang aan de gang, ook toen er helemaal niks aan de hand was) Dus die naam vonden ze TE Servisch (ook al was toen 40% Servier daarzo), en die naam werd geschapt.
Dus, beide woorden zijn geschapt om Albanesen niet te hoeven uit te leggen dat ze in een land wonen die helemaal geen Albanese woorden heeft. Dan zou een calim op onafhanekijkheid wat zwak zijn.
Dat is een. Nu komt deel twee.
Steden die nu door Albanesen volledig woorden bewoond zijn DJAKOVICA en BISTRICA (neem die als voorbeeld)
DJAKOVICA betekent het plek van leerlingen. DJAK=leerling,
BISTRICA betekent het heldere rivier in het Servisch. BISTRO=helder, ica=eigenshap van een rivier
Wat onwetendheid en achterlijkheid met mensen kan doen. Land toeeigenen waar ze neit eens vandaan komen!
Deze heb ik gezet vanwege een aantal feiten om even duidelijk te maken hoe en wat en van we dat is en dat deze beslissing een HISTORISCHE vergissing is. Ik kan emt mijn leven wedden dat als er ooit een grotere konflikt komt, dat het in ieder geval op Kosovo zal zijn.
Het is alsof ik regio utrecht (in feite het hartland van nederland) zou innemen, koloniseren en na 200 jaar zou zeggen dat het van mij is en jou uitflikkeren.
Servie is nog steeds multietnish en kosovo 95% Albanees, waarbij de rest van 5% in ghettos leeft! En EU verkoopt verhalen over gelijke kansen. Zelf die gast HASHIM THACI en FATMIR SEJDIJU verkopen onzin op tv door te zeggen dat ze "rechtwaardige" maatschippij willen. En iedereen neemt die verhalen nog serius.
Oh ja een mooie clipje van een verfilming van die slg om kosovo
http://youtube.com/watch?v=dktjVfkeVkQ&feature=related