Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Atheisme in de wereld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109651)

Dionysus 12 mei 2011 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5453852)
Een tekort aan zelfrespect .Er zijn gewoon geen normen meer zijn en dit heeft alles te maken heeft met wat mensen geloven.

Ik ben atheïst en ik zou dit nooit doen.

Uw theorietje afgeschoten.

Alboreto 12 mei 2011 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5453925)
en mijn atoomtheorie de nieuwe wedergeboren Godheid is.

Eerder een doodgeboren kind.
RIP

Steve_M 12 mei 2011 20:17

5 Bijlage(n)
Body art:

Bijlage 80573

Religie:

Bijlage 80569

Bijlage 80570

Bijlage 80571

Bijlage 80572

Alboreto 12 mei 2011 20:22

mooie vergelijking.

Dionysus 12 mei 2011 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5454288)
Body art:

Yikes

Religie:

Argus zijn gedacht neergeschoten, gecremeerd en begraven.

Danku.

redwasp 13 mei 2011 12:41

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5454182)

ik ben religieus en vind persoonlijke vrijheid belangrijk. hoewel ik helemaal het nut noch de esthetiek van piercings en tatoos inzie, vind ik het mijn heilige plicht om te vechten voor het recht van iedereen die zich daarmee wil bezighouden.

vrede,

redwasp

Dionysus 13 mei 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 5455416)
vrede,

ik ben religieus en vind persoonlijke vrijheid belangrijk. hoewel ik helemaal het nut noch de esthetiek van piercings en tatoos inzie, vind ik het mijn heilige plicht om te vechten voor het recht van iedereen die zich daarmee wil bezighouden.

vrede,

redwasp

Ik ben niet degene die je daarvan moet overtuigen Redwasp, ik weet niet wat je die indruk heeft gegeven. ;-)

Inno 13 mei 2011 20:37

Ik heb helemaal geen probleem dat mensen zich willen verminken (iets neutraler: tatoos en piercings willen zetten :-P ) maar er is toch wel een grens. Die extreme gevallen, dat lijkt mij niet echt gezond. :-D

Esperanza 14 mei 2011 05:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5456327)
Ik heb helemaal geen probleem dat mensen zich willen verminken (iets neutraler: tatoos en piercings willen zetten :-P ) maar er is toch wel een grens. Die extreme gevallen, dat lijkt mij niet echt gezond. :-D

Je kunt je inderdaad afvragen wat iemand bezielt om zichzelf zo te verminken maar het is klinkklare onzin de oorzaak hiervan te gaan linken aan het niet-geloven in goden.

AsGardSGO 14 mei 2011 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5456327)

Om niet simpelweg te zeggen; die zijn hét voorbeeld van geestelijke dwaling, ziek in het hoofd, nog zieker dan blind achter een geloof en doctrines aan te hollen.

Argusx43 15 mei 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5454182)

Het gaat niet om u , maar om een denken dat in de wereld heerst. Dat door atheisme gevoed wordt.

Alboreto 15 mei 2011 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5458938)
Het gaat niet om u , maar om een denken dat in de wereld heerst. Dat door atheisme gevoed wordt.

Atheïsme voedt helemaal niets.
In tegenstelling tot georganiseerde godsdiensten is Atheïsme geen van beiden.

Ik ook ben atheïst en voel me niet geneigd tot zulke piercings.
Enig oorzakelijk verband aantonen tussen piercings en atheïsme zou hier op zijn plaats zijn eer ge zulke statements maakt.

Argusx43 16 mei 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5459183)
Atheïsme voedt helemaal niets.
In tegenstelling tot georganiseerde godsdiensten is Atheïsme geen van beiden.

Ik ook ben atheïst en voel me niet geneigd tot zulke piercings.
Enig oorzakelijk verband aantonen tussen piercings en atheïsme zou hier op zijn plaats zijn eer ge zulke statements maakt.

Dat is toch duidelijk, zie naar de evolutie in de maatschappij.Je hebt de generatie die nog christelijk beinvloed was maar meer en meer neigde naar atheisme. Maar nu de laatste generatie , die zogezegd in geen God meer geloofd, glijdt eerder af in allerlei bijgeloof en natuurgodsdiensten, zoals satanisme, wicca enz.
Terug naar af.

Travis66 16 mei 2011 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5460017)
Dat is toch duidelijk, zie naar de evolutie in de maatschappij.Je hebt de generatie die nog christelijk beinvloed was maar meer en meer neigde naar atheisme. Maar nu de laatste generatie , die zogezegd in geen God meer geloofd, glijdt eerder af in allerlei bijgeloof en natuurgodsdiensten, zoals satanisme, wicca enz.
Terug naar af.

Ik weet niet of dat klopt, of dat ze misschien meer media aandacht krijgen tegenwoordig.
En bij die wicca en satanisme toestanden draait het meer om "de groep" of "de naakte deerne op het altaar" dan om het verhaaltje hoor.

morte-vivante 18 mei 2011 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus (Bericht 5452684)
Ik impliceer ook geen negativiteit als ik zeg dat iets abnormaal is, dat is gewoon een feit. Een zo hevig gemod, gepierced, gerekt en getatoeëerd persoon is abnormaal, vallend buiten de norm, alhoewel ik anders buitengewoon had kunnen gebruiken.

Ik zelf vind het enorm, maar echt enorm, lelijk. Maar als die zich er goed bij voelt ... go wild

grappig dat iemand die individuele vrijheid zeer hoog in het vaandel draagt en zich afzet tegen de maatschappij door zich niet te onderwerpen aan sociaal aanvaarde maatschappelijke normen (zie maar naar uw reactie) naar voor geschoven wordt door een kaloot om het "morele verval" van de maatschappij aan te tonen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be