Jazeker |
20 oktober 2008 21:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
(Bericht 3758171)
Hoeveel doden zijn daar nu eigenlijk gevallen, daar in Diksmuide? Is het aantal al officieel?
|
Laat me de vraag anders stellen. Je zet een hoop driftkoppen bijeen en laat hen uit de bol gaan met alcohol en ja hoor... ik denk dat velen van die skinheads ook wat kennen van oppeppende drugs (ze zijn tegen kalmerende drugs maar ik denk niet dat wat oppeppers ga weigeren op hun concertje).
Kunnen we dat vergelijken met de hoeveelheid geweldgevallen omheen discotheken, laat staan de vaak dodelijke verkeersagressie rond dat soort van zaken? Ik ken trouwens iemand die professioneel half-time in de security business werkt (voor bedrijven dan en zo) en half-time als baas van een team buitenwippers voor de boenk-boenk dancings en daar hoor ik soms wel verhalen van. En nee, het gaat niet om tuig (sommige security firma's durven al wel eens solliciteren aan de gevangenispoort, maar het gaat hier om het type dat professioneel is) maar eerder het type dat de job serieus neemt en ook zijn cursussen EHBO kent en werkt aan de planning voor een groep van security mensen. Vrij correcte kerel. Als ik soms hoor wat ze rond mega-disco's zien, dan is het niet abnormaal dat er rond neo-nazi feestjes die geheim moeten worden georganiseerd en waar men legaal amper aan goede security kan raken soms ook eens iets gebeurt.
Do not take me wrong. Ik vind mensen die het leuk vinden om in bloot bovenlijf wat Sieg Heils of Adolf Hitlers te zitten scanderen op (meestal) slechte muziek niet meteen het betere deel van de maatschappij. Maar hoe meer je dat gaat verbieden, hoe meer je het in de underground duwt. Het is alsof je het ventiel van een snelkookpan gaat dichtlassen. Zet het op het vuur en wacht maar af... eh. Ik heb eigenlijk liever dat die open en bloot (mits wat niet te opvallende controle door de politie ingeval er zich een incident zou voordoen) hun ding doen, dan dat je hen compleet underground duwt en nog erger laat radicaliseren.
Enne... Ik vind vele songs van Landser en minstens eentje van Skrewdriver eigenlijk leuk. Heb ik soms opstaan in de auto. Maar daarom ga ik nog geen kleurlingen ineen slaan. Enne... mijn avatarbabe zou er niet staan mocht dat zo zijn. Ik besef gewoon dat het gaat om een bepaalde stroming en als ze er dan toch zijn, kan je maar even genieten van songs die ze hebben die muzikaal wel aantrekkelijk zijn. Of je het nu eens bent met hun van de pot gerukte visies of niet. Een repressie op gedachten heeft nooit gewerkt. Het werkt een tijdje maar de gedachten komen altijd terug. En hoe harder je een mening onderdrukt hoe harder de mensen met die mening gaan terugslaan.
En ja... hou altijd wat politie in de buurt van een B&H concert... lijkt me logisch. Maar hoeveel agenten zijn er weer nodig als NSV! een DEBAT wil houden terwijl buiten de klein-linksen en antifa's en anarchisten gereed staan om de hele boel te blokkeren?
|