Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bent U bereid tot uw 70-ste (en langer) te werken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114313)

Bob 7 januari 2009 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barbaar (Bericht 3906971)
En je moet ook geschikt zijn voor je werk . kijk bvb naar een brandweerman, die moeten in topconditie zijn, mannen van 70 hebben daar niks verloren. Zelfs flik, stel je voor, ze hebben nu al niks te zeggen, als ze er nu ook nog als oude grijzaards bijlopen, met een wandelstokje:-) En beroepsmilitair:lol: mannen van 70 naar Afganistan sturen, wie weet , gaan die Taliban's kapot van het lachen. "Dat is niet eerlijk " zeggen die dan "jullie spelen vals, wij lachen ons dood. Verboden door de Conventie van Genève ":lol:
Hoe je het ook draait of keert, er is een tijd om uw schup af te kuisen, en de plaats aan de jeugd te laten . Vooral vandaag, als zoveel jonge gasten werkloos zijn.

Maar als de vraag is "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, omdat de maatschappij u nodig heeft, en bereid om dit werk te doen, dat het meeste bijdraagt aan de maatschappij", dan zal het antwoord bij velen, neen, zijn.
Wel ne zeventigjarige beroepsmilitair kan bvb ingezet worden als bedeler van voedsel, als barman... tenminste hier ten lande (of hebben ze allemaal pas gebouwen, en moeten ze allemaal wat gaan bijverdienen in Afghanistan ?).
Anders als nachtwaker, taxichauffeur, telefonist... in het burgerleven.

Bob 7 januari 2009 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barbaar (Bericht 3906971)
En je moet ook geschikt zijn voor je werk . kijk bvb naar een brandweerman, die moeten in topconditie zijn, mannen van 70 hebben daar niks verloren. Zelfs flik, stel je voor, ze hebben nu al niks te zeggen, als ze er nu ook nog als oude grijzaards bijlopen, met een wandelstokje:-) En beroepsmilitair:lol: mannen van 70 naar Afganistan sturen, wie weet , gaan die Taliban's kapot van het lachen. "Dat is niet eerlijk " zeggen die dan "jullie spelen vals, wij lachen ons dood. Verboden door de Conventie van Genève ":lol:
Hoe je het ook draait of keert, er is een tijd om uw schup af te kuisen, en de plaats aan de jeugd te laten . Vooral vandaag, als zoveel jonge gasten werkloos zijn.

.(dubbel)

barbaar 7 januari 2009 18:14

[quote=Bob;3907022]Maar als de vraag is "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, omdat de maatschappij u nodig heeft, en bereid om dit werk te doen, dat het meeste bijdraagt aan de maatschappij", dan zal het antwoord bij velen, neen, zijn.
Wel ne zeventigjarige beroepsmilitair kan bvb ingezet worden als bedeler van voedsel, als barman... tenminste hier ten lande (of hebben ze allemaal pas gebouwen, en moeten ze allemaal wat gaan bijverdienen in Afghanistan ?).
Anders als nachtwaker, taxichauffeur, telefonist... in het burgerleven.[/QUOTE]
Dat kunnen jonge mannen evengoed . Jonge mannen die werkloos blijven als oude peekkes die job in hun plaats doen. Jonge mannen die een job nodig hebben om eindelijk van bij hun ouders weg te kunnen, om een leven op te bouwen. Als je jong bent moet je werken, om te kunnen uitrusten als je oud bent. Ouden van dagen doen werken is slecht en onnozel. Ze weten niet meer hoe zich te keren en te draaien om toch maar niet de pensioenen te betalen, die politiekers, bankiers en ander gespuis, nadat ze onze rijkdom en spaarcenten met de teerlingen gespeeld hebben op de Beurs.

barbaar 7 januari 2009 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3782084)
Bent U bereid te werken tot uw zeventigste (en langer?)

Ik wel

Als ik maar een behoorlijke baan kreeg.

(Ze willen me zelfs niet meer voor vuilnisman).

Opties: Ja/neen/hangt ervan af/anders

op mij moet je alvast niet rekenen :-) Ik ga zelfs lang voor mijn 70 stoppen, wees gerust. Of het zou moeten zijn dat ik nog eens een bedrijfje opricht. Maar dat zal dan zijn om me bezig te houden.8-)

Bob 7 januari 2009 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barbaar (Bericht 3907218)
Dat kunnen jonge mannen evengoed . Jonge mannen die werkloos blijven als oude peekkes die job in hun plaats doen. Jonge mannen die een job nodig hebben om eindelijk van bij hun ouders weg te kunnen, om een leven op te bouwen. Als je jong bent moet je werken, om te kunnen uitrusten als je oud bent. Ouden van dagen doen werken is slecht en onnozel. Ze weten niet meer hoe zich te keren en te draaien om toch maar niet de pensioenen te betalen, die politiekers, bankiers en ander gespuis, nadat ze onze rijkdom en spaarcenten met de teerlingen gespeeld hebben op de Beurs.

Uiteraard is de drijfveer "Laat de werkgever de pensioenen betalen". Maar maak U geen illusies, de pensioenkassen zijn leeg, en zullen nog verder ledigen. De werkgever de pensioenen laten betalen (werken tot 70) zal niet te stoppen zijn. Tenzij er een plichte wet op euthanasie komt (iedereen verplicht tot euthanasie bij het bereiken van 70 jaar;-)).

filosoof 7 januari 2009 21:56

'n vet betaalde uitbolbaan: aankomen om 10:00, 2u middagpauze en weg om 16:30 (of vroeger: waarom niet?

Johnny Blaze 8 januari 2009 02:55

Als ik kan blijven doen wat ik nu doe ben ik bereid dit te doen tot ik in mn kist lig. Ik hou van mijn baan.

barbaar 8 januari 2009 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3907644)
'n vet betaalde uitbolbaan: aankomen om 10:00, 2u middagpauze en weg om 16:30 (of vroeger: waarom niet?

En w�*�*r vind men zulke jobs ? Op het ministerie mischien ?

Jaja 8 januari 2009 08:46

Citaat:

iedereen verplicht tot euthanasie bij het bereiken van 70 jaar
Daarom zitten er dus 'af en toe eens' enorm schadelijke stoffen in onze voeding. Kwestie van vooruit te denken. :lol:

Andro 8 januari 2009 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 3907637)
...Tenzij er een plichte wet op euthanasie komt (iedereen verplicht tot euthanasie bij het bereiken van 70 jaar;-)).

Logan's Run

lombas 8 januari 2009 09:09

Hangt er vanaf of ik het nog graag doe en nog gewenst ben.

vlijmscherp 8 januari 2009 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3908057)
Hangt er vanaf of ik het nog graag doe en nog gewenst ben.

en of je nog geld nodig hebt om te overleven?

lombas 8 januari 2009 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3908061)
en of je nog geld nodig hebt om te overleven?

Dan is het geen vrije keuze meer he, ik dacht dat het hier daar over ging.

Bob 8 januari 2009 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3907644)

Niet iedereen heeft het geluk om ambtenaar te zijn.

vlijmscherp 8 januari 2009 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3908124)
Dan is het geen vrije keuze meer he, ik dacht dat het hier daar over ging.

dan heb jij het over werken tout court?

bozoboko 8 januari 2009 10:48

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3782084)
Bent U bereid te werken tot uw zeventigste (en langer?)

Ik wel

Als ik maar een behoorlijke baan kreeg.

(Ze willen me zelfs niet meer voor vuilnisman).

Dat van "ik zou wel willen werken als ik maar mocht werken", dat is natuurlijk maar een héél doorzichtige uitvlucht voor ... (vul zelf in).

Bierke 8 januari 2009 11:13

ik vind dat iedereen voor z'n 70ste 35 jaar werkervaring moet kunnen voorleggen of niet kan genieten van zijn/haar pensioen.

GZV 8 januari 2009 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3908048)
Logan's Run

soylent green.

Andro 8 januari 2009 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GZV (Bericht 3909274)
soylent green.

Het koekjesfabriek.

Struik500 8 januari 2009 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaja (Bericht 3908045)
Daarom zitten er dus 'af en toe eens' enorm schadelijke stoffen in onze voeding. Kwestie van vooruit te denken. :lol:

Wel slim gedacht!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be