| 

| MaGNiFiCaT | 23 april 2009 16:45 |  

Citaat: 

| 

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
					(Bericht 4072198)
				 Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Als je het al immoreel vindt om een keuze toe te laten voor anderen dan is het toch al erg. Nogmaals, ik beslis toch ook niet welke keuzes jij wel of niet zelfstandig kan maken? Dat is mijn zaak ook niet.  
 |  Bij die mensen in India bv is hun situatie zo erg slecht dat zij geen geen enkele optie's hebben. En natuurlijk zullen ze die keuze maken want het lijkt erg verleidelijk, maar ze kunnen zich gewoon de situatie en de gevolgen die kunnen volgen niet inschatten.

Citaat: 

| Allé, nogmaals een poging: Persoon X is zo arm als de straat en heeft geen toekomst en zijn kinderen lijden ook honger en zijn bovendien besmet met enkele ziektes. Persoon X verkoopt staat één van zijn goede nieren af, ontvangt hiervoor een klein fortuin, en een groot deel van de problemen van persoon X zijn opgelost. Op welke manier is persoon X er nu op achteruit gegaan?

|  Het probleem is dat die arme personen die kennis ontbreken om met dat 'klein fortuin' om te springen. Die mensen zijn niet voorbereid om hun leven structureel in te richten, en binnen de  kortste tijd zullen ze misleid worden. Als bv analfabeet sta je bijzonder zwak.

Deze mensen moeten beschermd worden tegen zichzelf, en dit kan door gewoon het verkoop van eigen organen aan vreemden, voor geld, helemaal verbieden.

Mensen die zo trachten aan een orgaan te geraken zijn letterlijk parazieten van de ergste soort. |