Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Voorpost herdenkt vlaams collaborateur en nazi. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130788)

Xenophon 7 november 2009 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4428438)
Alles wat dus dateert van voor 1830 is dus afhankelijk van het jaar is dus Nederlandse, Franse, Oostenrijkse, Spaanse, Habsburgse, Frankisch, Romeinse en Keltische cultuur?

Als u aan een Italiaan vraagt wat zijn cultuur te bieden heeft en hij vertelt over het forum romanum, de dom van Firenze, de arena van Verona.
Dan lult die man uit zijn nek, of hoe zit dat?

Tsjechische cultuur bestaat volgens uw denkkader ook nog maar 20 jaar??

Voor u waren de Frankische koningen dan Belgische koningen? Want dat Belgie niet bestond doet dus niet terzake volgens u.

Als u thuis een Etruskische vaas hebt staan van grofgeschat 2500 jaar oud, is dat dan Italiaanse cultuur of Etruskische cultuur? Ze mag dan wel gevonden zijn in Italie maar dat maakt ze geen Italiaanse cultuur.

Grappig wel dat u er Tsjechie bijhaalt, dat was ook in zo'n land als Belgie tot het gebarsten is.

In Joegoslavie bleek na het barsten dat de Joegoslavische cultuur niet bestond en onder andere de Kroatische en de Servische wel.

Net zoals uw Belgische cultuur niet bestaat en de Vlaamse en de Waalse wel.

Maar een verstandig man zoals u weet dat wel dus ik verdenk u ervan van kwade wil te zijn.

Another Jack 7 november 2009 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4428510)
Voor u waren de Frankische koningen dan Belgische koningen? Want dat Belgie niet bestond doet dus niet terzake volgens u.

Als u thuis een Etruskische vaas hebt staan van grofgeschat 2500 jaar oud, is dat dan Italiaanse cultuur of Etruskische cultuur? Ze mag dan wel gevonden zijn in Italie maar dat maakt ze geen Italiaanse cultuur.

Grappig wel dat u er Tsjechie bijhaalt, dat was ook in zo'n land als Belgie tot het gebarsten is.

In Joegoslavie bleek na het barsten dat de Joegoslavische cultuur niet bestond en onder andere de Kroatische en de Servische wel.

Maar een verstandig man zoals u weet dat wel dus ik verdenk u ervan van kwade wil te zijn.

Zoals jij het wil.

Xenophon 7 november 2009 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4428464)
Neen, ze moesten blij zijn dat ze geen Jood waren en niet vergast werden door de Duitse staat.

Misschien waren ze wel blij dat ze niet vergast zijn, ik weet het niet. Alleszins was er door de Duitsers nog lang niet beslist van de joden te vergassen.
Dus op zich is dat wat moeilijk omdat dit allemaal gebeurde voor de endlosung.

Citaat:

Ze moesten blij zijn dat ze niet aan het front "vergast" werden op kogels, mortiers geschonken door de Duitse staat.
Ja, de gelukzakken waren door de Belgische staat in het concentratiekamp gestoken. Hoe fortuinlijk toch, die Vlamingen apprecieren nu eens werkelijk niets. :)

En Van Severen werd doodgeslagen en niet vergast dus hij moet niet zeveren?

Citaat:

Straks gaan we er nog martelaars van maken ook, zeker?
Uiteraard zijn die tot martelaar gemaakt in de strijd tegen Belgie.

N-SA 7 november 2009 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4428497)
Volken bestaan niet.

:lol:

Of hoe bepaalde vormen van negationisme probleemsloos kunnen. En hoe extreem-links niet bestraft wordt door het regime waarvan ze zelf beweren tegenstanders te zijn maar in feite er hulptroepen van zijn.

Odoric 7 november 2009 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-SA (Bericht 4428526)

Of hoe bepaalde vormen van negationisme probleemsloos kunnen. En hoe extreem-links niet bestraft wordt door het regime waarvan ze zelf beweren tegenstanders te zijn maar in feite er hulptroepen van zijn.

man man man, blijkbaar verkoopt hij nog altijd dezelfde quatsch als vroeger...

Xenophon 7 november 2009 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4428519)
Zoals jij het wil.

Ik verdenk u he AJ, ik heb je niet officieel in beschuldiging gesteld.

Ik zeg dat maar voor je kwaad wordt.

jamás será vencido 7 november 2009 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4428510)

Ik stel voor dat als je problemen hebt in het buitenland dat je dan maar naar uw Vlaamse ambassade gaat en niet naar uw abstracte, onbestaande belgische ambassade.

jamás será vencido 7 november 2009 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-SA (Bericht 4428526)

Iemand met tegenargumenten zou die hebben gebruikt. Of hoe moeilijk het toch is voor extreem-rechts als ze niet met hun vuisten mogen praten.

Xenophon 7 november 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4428612)
Ik stel voor dat als je problemen hebt in het buitenland dat je dan maar naar uw Vlaamse ambassade gaat en niet naar uw abstracte, onbestaande belgische ambassade.

Het ging over Belgische cultuur, ofdat bestond of niet. Maar inhoudelijk had u niets te zeggen zeker?

jamás será vencido 7 november 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4428630)
Het ging over Belgische cultuur, ofdat bestond of niet. Maar inhoudelijk had u niets te zeggen zeker?

Beschrijf uw vlaamse cultuur dan maar eens...

Xenophon 7 november 2009 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4428632)

Belgische! Het ging over Belgische cultuur.

Pietje 7 november 2009 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4428632)

"handjes draaien, koekebakken vlaaien"

Niitakayama Nobore 7 november 2009 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4428525)
En Van Severen werd doodgeslagen en niet vergast dus hij moet niet zeveren?

:cheer: :cheer: :cheer: De Joris! :cheer: :cheer: :cheer:

Xenophon 7 november 2009 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4428707)

:)

Zwartengeel 7 november 2009 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4428707)

En wat dan met Hugo Matthijsen, De Mens, Noordkaap...? Alsof Vlaamse cultuur niet meer is dan louter schlagermuziek...

Pietje 7 november 2009 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4428726)
En wat dan met Hugo Matthijsen, De Mens, Noordkaap...? Alsof Vlaamse cultuur niet meer is dan louter schlagermuziek...

Zijn dus geen uitgesproken flaminganten of Vl-nationalisten. Kunnen volgens Xenophon dus nooit echte Vlamingen zijn.

Let wel, ik lust hun muziek wel.

Zwartengeel 7 november 2009 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4428734)
Zijn dus geen uitgesproken flaminganten of Vl-nationalisten. Kunnen volgens Xenophon dus nooit echte Vlamingen zijn.

Dat doet voor mij niet terzake. Ik geef gewoon voorbeelden van Vlaamse cultuur. Het is niet omdat het geen Vlaams-nationalisten zijn dat hun cultuur daarom ineens niet langer 'Vlaams' zou zijn. Laat België morgen verdwijnen en hun muziek zal daardoor niet ineens wezenlijk anders gaan klinken.

Xenophon 7 november 2009 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4428734)

Wablieft?

Odoric 7 november 2009 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4428737)
Dat doet voor mij niet terzake. Ik geef gewoon voorbeelden van Vlaamse cultuur. Het is niet omdat het geen Vlaams-nationalisten zijn dat hun cultuur daarom ineens niet langer 'Vlaams' zou zijn. Laat België morgen verdwijnen en hun muziek zal daardoor niet ineens wezenlijk anders gaan klinken.

In Pietjes wereld wel natuurlijk zwartengeel. Citroenzuur doet rare dingen met iemands hersenen...

Pietje 7 november 2009 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4428741)
Wablieft?

Volgens jouw definitie van Vlaams, zijn zij anti-Vlaams, aangezien het geen separatisten zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be