Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Oplossing van de klimaatcrisis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133836)

jogo 7 mei 2019 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9007582)
Weet u wat een vieze waarheid is. 1 miljard mensen hebben het zo goed als u en ik. Nog een miljard mensen hebben het zo goed als onze ouders toen ze jong waren.
De andere 5 miljard, awel, die mogen al blij zijn dat ze niet aan't verhongeren zijn.

Dus, als we iedereen gelijk willen trekken, wat denkt u het meest waarschijnlijke. Voor iedereen 5000kw per jaar, of iedereen 50 kw per jaar?

OK, maar probleemstelling niet correct voorstellen zal niet helpen.

patrickve 7 mei 2019 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9007670)
Indien we ons ecosysteem blijven naar de kloten helpen, zal vooral in de low tech landen, waar nu massaal veel gekweekt wordt, een hongersnood uitbreken waar we een gelijke nog nooit van hebben meegemaakt.

Het evenwicht zal hersteld worden hoor.

Voila, zulke dingen regelen zichzelf.

maddox 7 mei 2019 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 9007732)
OK, maar probleemstelling niet correct voorstellen zal niet helpen.

Wat is er niet correct aan mijn "probleemstelling"
Ah, zal ik het vertellen, 5000kw is veel minder dan het gemiddelde verbruik van een VS burger. En zelfs minder dan het gemiddelde verbruik van een Benelux ingezetene.

Boduo 7 mei 2019 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9007670)
Indien we ons ecosysteem blijven naar de kloten helpen, zal vooral in de low tech landen, waar nu massaal veel gekweekt wordt, een hongersnood uitbreken waar we een gelijke nog nooit van hebben meegemaakt.

Het evenwicht zal hersteld worden hoor.

Als ons ecosysteem niet weer in evenwicht komt, zullen de gevolgen onze(klein)kinderen treffen.
Het is goed dat er nu zowat overal aktie komt om het milieu te verbeteren in de algemene zin v.h. woord.

patrickve 7 mei 2019 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9007966)
Als ons ecosysteem niet weer in evenwicht komt, zullen de gevolgen onze(klein)kinderen treffen.

Maar dat kan van *mijn* kinderen eventueel overwinnaars maken omdat het veel anderen kan afmaken, wie weet.

En "een ecosysteem" is nooit in een duurzaam evenwicht, maar evolueert de ganse tijd. De notie van een stationair ecosysteem is de dwaze tegenstrijdigheid die in de notie van "duurzaamheid" zit. Het is de eco versie van het "eeuwige leven in de hemel".

Tavek 7 mei 2019 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9007966)
Het is goed dat er nu zowat overal aktie komt om het milieu te verbeteren in de algemene zin v.h. woord.

Ja.

Maar je moet beseffen dat onze verzorgingsstaat in de weg staat he.

We kunnen niet EN zorgen voor onze zwakkeren EN voor onze toekomst EN voor onszelf.

maddox 7 mei 2019 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9008214)
Ja.

We kunnen niet EN zorgen voor onze zwakkeren EN voor onze toekomst EN voor onszelf.

Laat staan voor de zwakkeren van verreweggistan. Naar hier gedobberd of niet.

Eyjafjallajökull 7 mei 2019 20:32

Citaat:

Ja.

Dan moet je vooral groen stemmen :roll:

parcifal 8 mei 2019 11:06

.

Boduo 10 mei 2019 20:01

Citaat:

Ja.

Toch wel: we moeten onze inspanningen hiervoor op een rechtvaardige manier verdelen.
Het zal nooit voor iedereen goed zijn. Dat weet jij ook.

patrickve 10 mei 2019 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9011022)
Toch wel: we moeten onze inspanningen hiervoor op een rechtvaardige manier verdelen.

Rechtvaardigheid, dat is dat concept dat anderen de moeite moeten doen en ik het voordeel heb, nee ?

Boduo 13 mei 2019 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9011073)
Rechtvaardigheid, dat is dat concept dat anderen de moeite moeten doen en ik het voordeel heb, nee ?

neen, wat jij hier noemt is egoïsme²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be