Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoofddoekaanval : Dewinter vangt bot bij Peumans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135093)

BlueThunder 11 februari 2010 10:32

STOND GOED VOOR lul VAN HET JAAR ... :lol:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nter_hoofddoek

filosoof 11 februari 2010 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door captain jack (Bericht 4593017)
:roll:Schandalig, het zou allemaal verborgen in garages moeten gebeuren

In catacombes.:-D

Pericles 11 februari 2010 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4593215)
zijn al jaren de blokkers.

Ik denk dat er iets scheelt aan uw perceptievermogen , maar soit.

Bert Deckers 11 februari 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door www.filipdewinter.be
Filip Dewinter wil dat moslima’s hoofddoek uitdoen op publieke tribune Vlaams Parlement

Filip Dewinter: “Islamitische hoofddoeken op publiekstribune van het Vlaams Parlement zijn een provocatie en moeten niet worden getolereerd
.

Bekijk hier de beelden van de tussenkomst in het Vlaamse Parlement

Tijdens de plenaire zitting van het Vlaams Parlement kwam het tot een incident toen Vlaams parlementslid Filip Dewinter eiste dat een moslima getooid met een hoofddoek haar hoofddoek uitdeed of de publieke tribune zou verlaten. Dewinter beschouwt de aanwezigheid van een gesluierde moslima in de publiekstribune van het Vlaams parlement als onaanvaardbaar. “De islamitische hoofddoek is de vlag van de radicale islam en staat symbool voor de discriminatie van de vrouw”, zegt Filip Dewinter.

Het geldende verbod van de islamitische hoofddoek in het gemeenschapsonderwijs moet van kracht zijn in alle overheidsgebouwen en moet dus zeker gelden op de publiekstribune van het Vlaams Parlement. Dewinter wijst er overigens op dat volgens het reglement van het Vlaams Parlement (artikel 100) het op de publiekstribune “verboden is enig teken van goed- of afkeuring te geven”. Het handhaven van de neutraliteit op de publieke tribune van het Vlaams Parlement betekent dat hoofddoeken niet mogen en kunnen getolereerd worden. Filip Dewinter betreurt dat parlementsvoorzitter Jan Peumans liet weten dat hij zich “niet stoorde aan de vrouw met hoofddoek”.

grimbergen 11 februari 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4592602)
Dat provoceert alleen blokkers.

Salonsossen vinden dat toch ook een stap te ver.

grimbergen 11 februari 2010 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 4592639)
Ik heb een serieus probleem met deze uitleg.
In België is een vrouw per definitie niet 'available' tenzij ze zelf aangeeft dat ze dat wel is.
Daar hebben wij geen kopvod voor nodig. De autochtone man is beschaafd genoeg (een aantal perverten, die nadien toch zwaar veroordeeld worden, niet in rekening genomen) om dit te erkennen.

Ongewenste avances zijn in België exact d�*t: ongewenst en bijgevolg strafbaar. Onze vrouwen hoéven dat niet aan te geven, dat ze daarvoor niet zouden openstaan...

Bij ons is een vrouw nu eenmaal geen lustobject, zoals jij duidelijk aangeeft dat het in uw cultuur blijkbaar wel zo is.
Bij ons is een vrouw gelijk aan de man en zij heeft geen duidelijke klederdracht nodig om hitsige mannen van zich af te houden... tenzij ze met moslims in aanraking komt!

:clapping:

Bert Deckers 11 februari 2010 11:05

Wat me in het filmpje opviel was het feit dat die moslima begint te applaudisseren. Ik heb dat ook ooit eens gedaan en er stonden prompt twee MP's achter mij met de waarschuwing dat ik mij moest gedragen of eruit ging vliegen...

grimbergen 11 februari 2010 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4592723)
Bikinis mogen niet want jij wordt daarvan hitsig en je kan jezelf niet beheersen filosoofke?

:hug:

Wie was dat ook weer die daar zei slapen bij de hond en vlooien? 8-)

grimbergen 11 februari 2010 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4593073)
Er zijn er ondertussen genoeg die het opgezocht hebben . Volgens het reglement geldt er op de tribunes neutraliteit. Zelfs indien het Peumans niet zou storen, dient hij nog steeds het reglement toe te passen en de vrouw in kwestie had hij bijgevolg van de tribunes moeten laten verwijderen. Maar vermits hij blijkbaar een lafbek is.

Hij verdient zoveel geld. Die wil geen rel wat zijn plaatske kan kosten. De autos en de straten zouden weer het toonbeeld van de agressie van de islam worden.

grimbergen 11 februari 2010 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 4593259)
Wat me in het filmpje opviel was het feit dat die moslima begint te applaudisseren. Ik heb dat ook ooit eens gedaan en er stonden prompt twee MP's achter mij met de waarschuwing dat ik mij moest gedragen of eruit ging vliegen...

Jij bent geen moslim en jij draagt geen hoofddoek. Je behoort dus niet tot de pampergroep. Jammer. We kunnen ons mobiliseren en ook dreigen dat we gaan rellen. Zou het pakken?

speurneus 11 februari 2010 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4593073)
Er zijn er ondertussen genoeg die het opgezocht hebben . Volgens het reglement geldt er op de tribunes neutraliteit. Zelfs indien het Peumans niet zou storen, dient hij nog steeds het reglement toe te passen en de vrouw in kwestie had hij bijgevolg van de tribunes moeten laten verwijderen. Maar vermits hij blijkbaar een lafbek is.

Ik zou echt niet weten waarom een hoofddoek de politieke neutraliteit zou schenden.

grimbergen 11 februari 2010 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4593276)
Ik zou echt niet weten waarom een hoofddoek de politieke neutraliteit zou schenden.

Neutraal zijn dat zegt je niets? Tja dan zal je wel ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4587604)
Hou zou het nu toch komen dat ik jou een weerzinwekkende kut vlaming vind?

Pericles 11 februari 2010 11:14

Citaat:

Gij misschien niet. ;-)

Bert Deckers 11 februari 2010 11:17

Citaat:

Denk er eens over na.

speurneus 11 februari 2010 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 4593145)
Enkele vragen.

Indien een man met hoed die hoed dient af te nemen in de publiekstribune, wat geeft en vrouw dan het recht om een hoofddoek aan te laten?

Jij bent waarschijnlijk nog een jong manneke maar nog niet zo lang geleden (nu nog steeds in Italie en zeker bij een pausbezoek ) moesten vrouwen hun hoofd bedekken als ze een kerk binnenkwamen. Mannen daarentegen moesten hun hoed afzetten.
Protocol beste vriend.

grimbergen 11 februari 2010 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4593315)
Jij bent waarschijnlijk nog een jong manneke maar nog niet zo lang geleden (nu nog steeds in Italie en zeker bij een pausbezoek ) moesten vrouwen hun hoofd bedekken als ze een kerk binnenkwamen. Mannen daarentegen moesten hun hoed afzetten.
Protocol beste vriend.

Nu begrijp ik dit.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4587604)
Hou zou het nu toch komen dat ik jou een weerzinwekkende kut vlaming vind?

Neutraal is voor jou het kerkelijk protocol. 8-)

speurneus 11 februari 2010 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4593283)
Gij misschien niet. ;-)

neen maar leg dat dan eens uit,...

Cut de krap 11 februari 2010 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4593315)
Protocol beste vriend.

Het is de eerste keer dat ik hoor dat onze moeders en grootmoeders ten tijde van Woodstock met niqaabs en hoofddoeken moesten rondlopen. Dat is nochtans al lang geleden.

Pericles 11 februari 2010 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4593337)
neen maar leg dat dan eens uit,...

Kijk kerel dat is op dit forum al wel 100 keer uitgelegd. Ga met iemand anders zijn voeten spelen.

speurneus 11 februari 2010 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 4593293)
Denk er eens over na.

ik vermoed dat jijzelf hierop geen antwoord hebt,..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be