| ministe van agitatie |
23 maart 2010 01:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
(Bericht 4654371)
Op de vertalingen.
|
De gazetten dus? Interessant aangezien het juist de gazetten en tv-stations zijn die naar verluidt bijzonder valse en foutieve 'vertalingen' gebruiken als het over Ahmedinejad gaat.
Zo is er een groot verschil tussen de stelling 'Israël moet van de kaart worden geveegd' en 'de bezetters moeten uit de pagina's van de geschiedenis worden gewist zoals dat met de Sovjet-Unie is gebeurd'.
De bijzonder interessante discussie kan je hier volgen:
http://www.juancole.com/2008/09/ahma...ted-in-us.html
Citaat:
Nogal wiedes dat men verhaaltjes vertelt over " slechte vertalingen " , dat zeggen ze over de koran toch ook al.
|
Me dunkt dat voor een goed begrip een correcte vertaling toch relatief belangrijk is en dat men bovendien ook de context, omstandigheden en cultuur in ogenschouw moet nemen als men iemand goed wil begrijpen.
Ik versta zeer goed dat dat van u allemaal een beetje teveel gevraagd is en daarom ben ik ook verheugd en opgetogen dat mensen zoals u op generlei wijze wat dan ook in de pap te brokken hebben of we zaten wellicht al aan de zevende of achtste oorlog.
Citaat:
Allee, elke keer dat Ahmedje in het openbaar spreekt, is hij bezig over naastenliefde en zijn innige wens om dikke vrienden te worden met de westerse wereld.
|
Is dat een voorwaarde om aanvaard te worden?
Natuurlijk is hij een bijzonder fel tegenstander van wat Israël en de VS in Palestina, Irak en Afghanistan doen. Het gaat om Iran"s buurlanden die het mikpunt zijn van buitenlandse invasies en agressies. Natuurlijk vervloekt hij de bedreigingingen die Israël uit en de sancties waarvan zijn land het mikpunt is. Logischerwijze klaagt hij de hypocrisie van het westan aan dat toelaat dat Israël honderden atoomwapens heeft zonder dat het land het NPT ondertekent of toepast en verder zowat �*lle internationale rechtsregels aan haar laars lapt maar van Iran vereist dat ze zelfs versagen aan hun recht om nucleaire energie te ontwikkelen.
Citaat:
Droom maar rustig verder, Imaminister van Propaganda
|
I'm with the reality-based community. Vandaar dat ik werk met citaten, feiten die je kan opzoeken, analyses die je kan controleren en gedachtengangen die gebaseerd zijn op materiële en historische gegevens.
so suck my * knip *, you * knip *
|