Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sensoa: 'Leraar aait een leerling beter niet' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144420)

Cdude 5 oktober 2010 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5016060)
Nu val je me dus vies tegen.
Ik insinueer niets.

Een kind over het hoofd aaien mag niet.
Een kind bij de ballen grijpen wel.

Begrijp jij de absurditeit niet? Wel het ligt niet aan mij dat jij niet begrijpt wat ik hier wil stellen.

Ballen = dokter = medisch noodzakelijk onderzoek.

manman, begrijp jij het verschil niet?

guido 007 5 oktober 2010 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5016077)
Ballen = dokter = medisch noodzakelijk onderzoek.

manman, begrijp jij het verschil niet?

Toch wel hoor.
Ik ga in op de logica van Sensoa

"Leraar aait leerling van 7 door het haar. GELE VLAG: voorzichtig zijn, niet elk kindt vindt dit leuk"

Anna List 5 oktober 2010 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5016099)
Toch wel hoor.
Ik ga in op de logica van Sensoa

"Leraar aait leerling van 7 door het haar. GELE VLAG: voorzichtig zijn, niet elk kindt vindt dit leuk"

nee, dat deed je niet,

je sleurde er een clb-arts bij die je compleet gratuit van pedofilie beschuldigde.

guido 007 5 oktober 2010 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5016117)
nee, dat deed je niet,

je sleurde er een clb-arts bij die je compleet gratuit van pedofilie beschuldigde.

Voor mij einde discussie.
Ik ben niet opgezet met welles nietes spelletjes die toch niets opbrengen.

Dat jij niet kan lezen, tja het zal me een worst wezen.

Daaaaaaaag

Anna List 5 oktober 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5016139)
Voor mij einde discussie.
Ik ben niet opgezet met welles nietes spelletjes die toch niets opbrengen.

Dat jij niet kan lezen, tja het zal me een worst wezen.

Daaaaaaaag

dat zal het wel zijn Guido ... ik kan niet lezen ... en wsl CDude en Plakker ook niet, vermoed ik

als jij er maar gelukkig mee bent.

Johan Bollen 5 oktober 2010 12:13

Aaien zou zelfs aangemoedigd moeten worden. Het is een uiting van genegenheid die te veel afwezig is in de opvoeding tegenwoordig in voornamelijk 'ontwikkelde' landen. empathieloze burgers zijn geen goede basis om een wereldvrede mee te pogen bekomen.

Ik durf te wedden dat er onderzoeken zijn die tonen dat 'geaaiden' zich gezonder ontwikkelen, betere prestaties hebben en dergelijke.

Dwaze en spijtige evolutie.

Andy 5 oktober 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5016275)
Aaien zou zelfs aangemoedigd moeten worden. Het is een uiting van genegenheid die te veel afwezig is in de opvoeding tegenwoordig in voornamelijk 'ontwikkelde' landen. empathieloze burgers zijn geen goede basis om een wereldvrede mee te pogen bekomen.

Ik durf te wedden dat er onderzoeken zijn die tonen dat 'geaaiden' zich gezonder ontwikkelen, betere prestaties hebben en dergelijke.

²

Rudy 5 oktober 2010 12:37

Citaat:

Dat vind ik ook. Een spijtige evolutie, inderdaad.
En ik stel mij zelfs de vraag waar de wereldbeteraars van www.sensoa.be het lef vandaan halen om volwassenen de les te spellen.

Rudy 5 oktober 2010 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5015830)
Goed ja. Wat als de meester een kus zou krijgen van de kindjes ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5016032)
Dat heb ik nog nooit zien gebeuren. Ik zou wel even opkijken mocht het ooit voorkomen. Dat zou toch maar 'raar' lijken, maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Dat heb ik ook nog niet zoveel zien gebeuren.
Dat de juf een kus krijgt van de kindjes, dat de juf door de haarbos aait, dat moeder het kind wast, wordt als minder verdacht beschouwd dan dat het om de meester of vader zou gaan.
Maar inderdaad ja. In een tijd van totale gelijkwaardigheid mag je zelfs niet méér vertrouwen hebben in de juf of moeder, dan in de meester of vader.

Herr Flick 5 oktober 2010 12:58

Citaat:

Al dat geaai , mietjesgedrag ja , this is a man`s world, en van zodra hier een of andere onnozelaar komt zeggen hoe goed ge wel niet zijt hou u dan maar klaar voor het mes dat ze in uw rug gaan steken.

Dat is de realiteit van alledag in omgevingen waar haaien en octopussen rondzwemmen met een even goeie appetijt als ikzelf... :twisted:

Al dat geslijm is aan mij niet besteed , ik ben er allergisch aan en ze moeten met hun poten van mijn lijf blijven, sterker nog blijf gewoon uit mijn 1 meter zone, behalve als ge een schoon vrouw zijt, of uitdrukkelijk de toestemming hebt om dichter te komen, ... ;-)

Rudy 5 oktober 2010 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5015445)
in 't middelbaar hadden we een leerkracht die wel een vreemde manier had om meisjes over de bok te helpen: je grijpt je tussen de billen en duwt ze erover. we hadden van die sexy 'pamperbroekskes' waar alles goe voelbaar was - je voelde die vinger bijna binnen gaan bij moment :?
denk niet dat er iemand een trauma aan heeft overgehouden, maar een andere methode was toch béter geweest, niet?

Juist ja, er zijn elegantere manieren om iemand een duwtje in de rug te geven. Ik zou van minder getraumatiseerd worden. Maar, uw voorbeeld, uit het leven gegrepen, is toch van een totaal andere orde dan de boodschap van Sensoa.

Rudy 5 oktober 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5016363)
... sterker nog blijf gewoon uit mijn 1 meter zone, behalve als ge een schoon vrouw zijt, of uitdrukkelijk de toestemming hebt om dichter te komen, ... ;-)

Dus, geen probleem met afbeelding twee. Die vrouwelijke leerkracht kan er uiteindelijk niets aan doen dat ze een weelderige boezem heeft. Welke leerling zou daar uiteindelijk een bezwaar tegen hebben ?

Herr Flick 5 oktober 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5016390)
Dus, geen probleem met afbeelding twee. Die vrouwelijke leerkracht kan er uiteindelijk niets aan doen dat ze een weelderige boezem heeft. Welke leerling zou daar uiteindelijk een bezwaar tegen hebben ?

Wel dat hangt natuurlijk al van de borstomtrek af, wij hebben er ooit een gehad, wel de situatie in het tekeningske zou een dodelijke afloop kunnen hebben in haar geval... ;-)

AdrianHealey 5 oktober 2010 15:00

Van sommige mensen wil je echter als kind gewoon geen genegenheid.

Johan Bollen 5 oktober 2010 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5016363)
Al dat geaai , mietjesgedrag ja , this is a man`s world, en van zodra hier een of andere onnozelaar komt zeggen hoe goed ge wel niet zijt hou u dan maar klaar voor het mes dat ze in uw rug gaan steken.

Dat is de realiteit van alledag in omgevingen waar haaien en octopussen rondzwemmen met een even goeie appetijt als ikzelf... :twisted:

Al dat geslijm is aan mij niet besteed , ik ben er allergisch aan en ze moeten met hun poten van mijn lijf blijven, sterker nog blijf gewoon uit mijn 1 meter zone, behalve als ge een schoon vrouw zijt, of uitdrukkelijk de toestemming hebt om dichter te komen, ... ;-)

Heb je je ooit afgevraagd hoe het komt dat je zo denkt? Ik kan me voorstellen dat je als baby veel tijd in een wieg doorbracht en weinig in de armen, dat je ouders ervan uitgaan dat het laten wenen van de baby goed is om hem niet te 'verwennen' en dergelijke.

Johan Bollen 5 oktober 2010 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 5016516)
Van sommige mensen wil je echter als kind gewoon geen genegenheid.

Als het leraars en opvoeders betreft moeten die de wens van het kind respecteren in dat geval.

AdrianHealey 5 oktober 2010 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5016531)
Als het leraars en opvoeders betreft moeten die de wens van het kind respecteren in dat geval.

Ongetwijfeld bedoel je dit, maar 'k denk dat op d�*t geval, iedereen de wens van het kind moet respecteren.

Nynorsk 5 oktober 2010 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5015787)
Nyno, wie is afgestudeerd als leerkracht is op z'n minst 21 jaar. Mij ging het niet om de vraag of een 18-jarige veel moet weten over lichamelijkheid. Het gaat erom dat wie uiteindelijk is afgestudeerd, leerkracht-pedagoog, intuïtief zou moeten weten hoe lichamelijk met leerlingen om te gaan, zelfs al is dit geen onderwerp binnen het leerprogramma.

Daarbij, hoef je echt opgeleid te zijn om seksueel misbruik te herkennen ? Ik denk het niet.

Weet je Nyno, ik heb stellig de indruk dat we naar een tijd gaan waar iemand z'n handen in onschuld kan wassen omdat hij/zij het nu eenmaal niet op de schoolbanken heeft geleerd. Ik vind dat erg.

Rudy gaat hieronder even vlotjes schetsen in een paar zinnetjes hoe je een niet-misbruikt kind met gedragsproblemen van een misbruikt kind met gedragsproblemen onderscheidt.

stropke 5 oktober 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5014007)
Ja tante Julia
Ik lijk al weer veel ouder
Speel piano als u wil
Maar haal uw borsten van mijn schouder

Den Boudewijn wist dat al te vertellen...

Kijk es aan, in dien tijd al was de muziekles niet meer veilig...:lol:

Nynorsk 5 oktober 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5016060)
Nu val je me dus vies tegen.

Ik insinueer niets.

Een kind over het hoofd aaien mag niet.
Een kind bij de ballen grijpen wel.

Begrijp jij de absurditeit niet? Wel het ligt niet aan mij dat jij niet begrijpt wat ik hier wil stellen.

Ik heb niets tegen deze vastgelegde procedures. Ik heb wel iets tegen die van Sensoa die stellen dat een leraar een kind beter niet over het hoofd aait.

man man man

sensoa ZEGT dat helemaal niet.

onze kinderen groeien op in een wereld waarbij de volwassenen niet eens het onderscheid kunnen maken tussen een publicatie en wat de pers van die publicatie maakt.

:-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be