George |
4 oktober 2010 21:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
(Bericht 5015039)
er zijn toch veel journalisten naar mijn goesting die hun kar aan het keren zijn
|
Wat maakt het ook uit. BDW wordt wellicht hun nieuwe baas. Ze hopen wellicht hun job te kunnen behouden. 1 ding is zeker. Steuntrekkenden, en werknemers zullen moeten inleveren, ongeacht kieskringen e.d. Waarom anders is de overdracht van personenbelasting zo belangrijk. Omdat het gros van die inkomsten van de gewone mens komt. Die belasting kunnen ze verhogen en die mens kan er niets aan doen. Die aanvaard het toch blindelings als men hem wijsmaakt dat het voor de vlaamse "zaak" is. Links moet uit de regering, ok, veel doen ze ook niet meer voor het gepeupel maar proberen tenminste nog iets. NVA, VLD, MR, een deel van CD&V wil via de personenbelasting gewoon geld op halen voor de bedrijven die zich zorgen maken om hun concurrentiepositie. Vereenvoudiging van de administratie? daar is Vlaanderen ook niet zo goed in. Het creëert wel werk maar het is een kost voor de bedrijven. Die willen niets liever dan een hoop bedienden op straat zetten. O € betalen is altijd beter dan "minder" betalen. Lasten op arbeid verlagen? Die producctiearbeider kon z'n taak aan toen hij of zij 20% meer kostte en was tevreden met z'n nettoloon. Waarom zou een bedrijfsleider dan iemand bij aannemen of de werknemer een stukje van de lastenverlichting gunnen?
Notionele aftrekken, allerhande subsidies voor langdurige werkelozen, voor ouderen, voor jongeren. Daar was de intentie, was het zelf de bedoeling om toch enige voorwaarde eraan te koppelen betreffende werkgelegenheid. Nu wil men voor de bedrijven af van al die rompslomp. Gewoon lastenverlaging, zonder enige tegemoetkoming naar werkgelegenheid.
Werkeloosheidsuitkeringen afschaffen (of toch bijna) leeflonen afschaffen tout court en het verschil tussen werken en niet werken is groot genoeg. Je kan gaan werken dus voor een leefloon. Maar als werkende mens kom je er niet met een leefloon, je moet dus een 2de full time job nemen om een dubbel leefloon te ontvangen en hopen dat je ermee toekomt om je kinderen naar de creche en later naar school te sturen. Privé onderwijs want de staat kan geen onderwijs meer leveren. Met je 2de full-time job kom je misschien net om je transport voor beide jobs te betalen.
Das rechts liberaal beleid en das waar men vandaag voor gaat. Mij zal het een zorg wezen. Over een paar jaar ben ik toch dood. Het verbaasd me wel dat zoveel mensen kiezen voor een dergelijke toekomst. Al die NVA stemmers bij de laatste verkiezingen zijn toch geen ondernemers? Misschien vergis ik me maar ik dacht toch dat enkelvoudig stemrecht reeds bekomen was. Hebben vrouwen misschien ook al stemrecht?
|