Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
(Bericht 5125005)
Ge hebt gelijk, maar mijn principe is dat iedereen vrij is om te stemmen voor wie hij of zij wil.
|
Dat gebeurt toch ook mijn beste,u mag hier in Vlaanderen iederéén kiezen die op Uw kiesbiljet voorkomt....
Dat u niet op een francofone kandidaat buiten uw kiesgebied kan stemmen ligt aan het feit dat het destijds de francofonen waren die erop aandrongen om het unitair belgië op te splitsen in gewesten en kiesdistricten,nét zoals ze erop stonden om de toenmalige partijen op te splitsen in Waalse én Vlaamse fracties...
Dit alles enkel én alleen om de groeiende machtspositie der Vlaamstaligen af te kunnen remmen...
Citaat:
(Bericht 5125005)
Na de verkiezingen doen de ministers toch wat ze willen. Verkiezingsbeloftes zijn hier niet veel waard.
|
Mis,de partijvoorzitters beslissen wat de ministers zullen doen en laten op politiek vlak aangezien zij het zijn waaraan de minister zijn zitje heeft te danken...
Citaat:
(Bericht 5125005)
Als kiezer voel ik mij toch wel vrij machteloos. Dat mijn stem een verloren stem was, vind ik niet. Dat mijn stem iets opgelost heeft, vind ik echter ook niet. .
|
O jawel,uw stem als klein onderdeeltje van het grote geheel heeft duidelijk bijgedragen tot de huidige situatie wat betreft de machtspositie in dit land...
De belgicistische partijen in Vlaanderen worden steeds meer afgestraft voor hun slappe beleid,zodanig dat zij momenteel niet meer klakkeloos de wil van de kiezers gaan negeren...
De francofone minderheid wordt langzaam maar zeker uit hun machtspositie gedrongen door het ontwakende Vlaamse zelfbewustzijn....
Bekijk eens het lijstje van de belangrijkste ministerambten in dit land van de laatste regeringen,zal u versteld staan dat de theoretische minderheid in de meeste gevallen de belangrijkste én invloedrijkste departementen in dit land in handen hebben.
Citaat:
(Bericht 5125005)
De problemen in dit land zijn na de verkiezingen alleen maar erger geworden.
|
Daar moeten we nu even door...
Wat verkiest u,dat de situatie hetzelfde gaat blijven zoals het momenteel is,en wallonië niet alléén zichzelf maar ook brussel én Vlaanderen langzaam maar zeker richting ondergang brengen...
Of wil u dat er échte democratie komt in dit land én een eerlijke verdeling van het maatschappelijk inkomen gekoppeld aan een zelfstandig beleidsplan om de toekomst van Vlaanderen én zijn inwoners veilig te stellen...
Zolang Di Rupo blijft herhalen dat géén enkele franstalige er armer mag van worden is géén enkel compromis haalbaar...
U moet weten dat als een franstalige er armer van zou worden,dit niet ligt aan het feit dat hij te weinig geld uit zowel federale pot als de Vlaamse transferts zou ontvangen...
Het ligt eerder aan het feit dat zij al 30 jaar lang véél meer krijgen dan dat hun rechtens toekomt dank zij die financiëringswet....
Het gaat om uw toekomst en die van uw kinderen....