Rr00ttt |
11 januari 2011 02:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
(Bericht 5216258)
TUCSON - Zeker zeven mensen zijn zaterdag omgekomen door een schietpartij in de plaats Tucson in de Amerikaanse staat Arizona. Onder hen is een lid van het Huis van Afgevaardigden, Gabrielle Giffords (40).
http://www.nu.nl/buitenland/2418377/...geschoten.html
Inmiddels is het dodental opgelopen tot zeven.
Mijn stelling is: hoe meer vuurwapens in omloop des te meer mensen daardoor het leven zullen laten.
De lijst van bekende slachtoffers wordt steeds langer.

|
1: Mijn stelling: hoe meer criminele vuurwapens in omloop, hoe meer doden.
I.e. het kleine directe probleem met alle gun control laws is dat criminelen zich er geen bal van aantrekken. Men ontwapent enkel de brave burger.
Voor mijn part zou iedereen die een opleiding gevolgd heeft, een blanco strafblad heeft en meerderjarig is met een wapen mogen rondlopen.
Het zou een véél veiliger wereld zijn. Ik ben er zeker van dat een Guido De moor en zovele anderen NIET zouden zijn doodgeslagen voor het zicht van tientallen burgers als er enkelen van hen gewapend waren geweest.
2: Het grote, maar indirecte probleem ermee is dat ik de overheid onvoldoende vertrouw om hen een alleenrecht op wapens te gunnen. Het is overigens vaak een eerste stapn van totalitaire regimes om wapenbezit aan banden te leggen. (Zowel Hitler als Stalin hebben hier absoluut een prioriteit van gemaakt).
Denk je dat er 6 miljoen joden zouden zijn afgemaakt als ze bewapend zouden zijn geweest? Denk je dat er 20 miljoen in de goelags zouden zijn gesneuveld?
Ik geloof dat het argument dat een overheids (en crimineel) monopolie op wapens het aantal doden beperkt simpelweg niet klopt. Als je aan de 'extra doden' denkt dan kan je dus enkel 'ongelukken en de occasionele gek die op een of andere manier legaal aan een wapen geraakt denken'.
Dat lijkt me een minieme fractie van het aantal levens dat gered zouden worden door 'vrij' wapenbezit.
|