Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom denken bepaalde mensen dat ze roesmiddelen nodig hebben om gelukkig te zijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157037)

Herr Flick 12 juli 2011 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5555941)
En omdat het bij mij een oude gewoonte is vermits ik alcoholicus was op mijn twaalf jaar.

Nu, dat gezegd zijnde, een sociale drinker ben ik niet. Als ik drink is het om zat te zijn. Langs de andere kant ken ik mezelf, en laat ik dan ook wel minstens een maand (of ook wel langer tegenwoordig) tussen twee drinkpartijen.

Ik ben ook niet echt een sociale drinker, ik kan best nen hele avond spa of cola drinken terwijl de rest staat te hijsen of poepeloere zat is.

Ik kan wel een goed glas apprecieren na het eten of s avonds als ik niks meer te doen heb. Maar ik stop ook op tijd, ik heb nog nooit echt doorgedronken met de bedoeling van mij zat te drinken.

Xenophon 12 juli 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5556172)
Ik ben ook niet echt een sociale drinker, ik kan best nen hele avond spa of cola drinken terwijl de rest staat te hijsen of poepeloere zat is.

Ik kan wel een goed glas apprecieren na het eten of s avonds als ik niks meer te doen heb. Maar ik stop ook op tijd, ik heb nog nooit echt doorgedronken met de bedoeling van mij zat te drinken.

Ik begrijp niet goed waarom je alcohol wil drinken zonder zat te worden, dat is toch wat alcohol doet? Alcohol zit toch niet als smaakmaker in het bier?

Het is zo'n beetje alsof ik zou zeggen, ik rook/eet/gebruik wiet maar niet om high van te worden.

Herr Flick 12 juli 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5556203)
Ik begrijp niet goed waarom je alcohol wil drinken zonder zat te worden, dat is toch wat alcohol doet? Alcohol zit toch niet als smaakmaker in het bier?

Het is zo'n beetje alsof ik zou zeggen, ik rook/eet/gebruik wiet maar niet om high van te worden.

Het geeft een zekere smaak, en bepaalde vuurwaters zijn nu eenmaal lekker en bevatten nu eenmaal alcohol.

Nee ik drink gene Whiskey , Calvados, Gin of andere sterken drank om zat te worden, net zo min als ik zwaar bier drink om zat te worden.

corse 12 juli 2011 15:43

Het bijdrage van Freekdanser aan dit onderwerp is weinig, hij heeft deze draad nochtans ingezet! :rofl::rofl::rofl::rofl::clapping::lolabove:

Another Jack 12 juli 2011 15:47

Citaat:

Dat is een hele goede vraag. Als wijnliefhebber heb ik me die vraag ook al eens gesteld.
Ik neig eerder te geloven dat alcohol een smaakelement bezit dat onontbeerlijk is voor het maken een lekkere wijn.
Alcoholvrije wijnen zijn ronduit wansmakelijke ranzige brouwsels, ik ken ook niemand die de scherpe, zure smaak van NA-bier echt apprecieert.
Ook is het zo dat te veel alcohol in een wijn (+14%) de kwaliteit en het genot achteruitgaan, het evenwicht is verstoort, de alcohol verdooft letterlijk het smaakpallet.
De meeste Russen vinden dat allemaal zever en willen zo snel en zo goedkoop mogelijk dronken worden. Vodka leent zich daar perfect toe.

Another Jack 12 juli 2011 15:52

Raar feit: sinds ik 5 jaar geleden ben gestopt met roken smaakt ineens alle pils naar gaandeweg rioolwater tot afwaswater.

Dionysus 12 juli 2011 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5556300)
Raar feit: sinds ik 5 jaar geleden ben gestopt met roken smaakt ineens alle pils naar gaandeweg rioolwater tot afwaswater.

Chance dat ik nooit gerookt heb dan, want er zitten daar toch een paar zeer lekkere bieren tussen.

the_dude 12 juli 2011 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5556278)
Het geeft een zekere smaak, en bepaalde vuurwaters zijn nu eenmaal lekker en bevatten nu eenmaal alcohol.

Nee ik drink gene Whiskey , Calvados, Gin of andere sterken drank om zat te worden, net zo min als ik zwaar bier drink om zat te worden.

kan allemaal goed zijn, maar na 3 whiskeys (of je ze nu drinkt voor de smaak of voor de goesting) ben je zat. En na 4 blauwe chimay's idem hoor.

Eigenzinnig 12 juli 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5556291)
Dat is een hele goede vraag. Als wijnliefhebber heb ik me die vraag ook al eens gesteld.
Ik neig eerder te geloven dat alcohol een smaakelement bezit dat onontbeerlijk is voor het maken een lekkere wijn.
Alcoholvrije wijnen zijn ronduit wansmakelijke ranzige brouwsels, ik ken ook niemand die de scherpe, zure smaak van NA-bier echt apprecieert.
Ook is het zo dat te veel alcohol in een wijn (+14%) de kwaliteit en het genot achteruitgaan, het evenwicht is verstoort, de alcohol verdooft letterlijk het smaakpallet.
De meeste Russen vinden dat allemaal zever en willen zo snel en zo goedkoop mogelijk dronken worden. Vodka leent zich daar perfect toe.

Zoals 'vet' een onontbeerlijk element is om veel voedsel 'lekker' te maken..:-D

Modjo 13 juli 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5556378)
Zoals 'vet' een onontbeerlijk element is om veel voedsel 'lekker' te maken..:-D

Omdat roesmiddelen nu eenmaal veel doen vergeten...

En daarenboven zijn alle roesmiddelen wel aangenaam om te gebruiken, tmoest maar zo plezant niet zijn:-P:rainbowa:.

Modjo 13 juli 2011 14:20

Citaat:

As je beperkt bent kwa geest wel:lol:. Een glas wijn 's avonds voor tv smaakt echt, mocht er geen alcohol inzitten zou ik het nog steeds met plezier drinken.

Conscience 13 juli 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5528187)
Ik

de vraagstelling is verkeerd natuurlijk (sommigen noemen dat een verkeerde premisse)

roesmiddelen maken niet gelukkig, ze zijn meestal vroeg of laat een bron van ongeluk.

de mensen zoeken geen geluk in drugs, ze zoeken de roes zelf.

die roesmiddelen zijn dan ook niet te vervangen, als je ervan afstapt bent je ze alleen kwijt

een dikke havanna-sigaar is door niets anders te vervangen, heb ik ondervonden, of een goeie fles wijn van een goed jaar, , die is ook door niets te vervangen. Of zelfs domweg binge-drinking

zelfs niet door een lolly

dat heeft allemaal niets met zoeken naar geluk te maken

Dan nog eerder met ontsnappen aan ongeluk en stress. eSCAPISME.

de vraag is dus: waarom zoeken we naar een roes, naar kunstmatig genot, naar artificiële paradijzen?

Omdat onze natuurlijke capaciteiten ontoereikend zijn?

Dat zijn ze niet. Je kan ook op natuurlijke wijze een roes bereiken

Verliefdheid is wel een van de sterkste.En dan liefde .

Sport is er ook een. Zelf dopamine aanmaken.

Meditatie brengt je ook in een roes.

Je kan ook roezen afwijzen en toch gelukkig zijn.

Als je op één en dezelfde site op 7 jaar tijd meer dan 30.000 berichten nalaat is dat dan niet een verslaving aan de virtuele wereld?

Xenophon 13 juli 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 5558532)
As je beperkt bent kwa geest wel:lol:. Een glas wijn 's avonds voor tv smaakt echt, mocht er geen alcohol inzitten zou ik het nog steeds met plezier drinken.

Dat is niet wat Jack zegt over wijn/alcohol, ook een liefhebber nochtans. Misschien is dat dan ook ene zoals ik met een beperkte geest.

Wat dat dan ook mag betekenen in uw geest.

Modjo 13 juli 2011 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5558572)
Dat is niet wat Jack zegt over wijn/alcohol, ook een liefhebber nochtans. Misschien is dat dan ook ene zoals ik met een beperkte geest.

Wat dat dan ook mag betekenen in uw geest.

Je leest niet goed... Mocht het hetzelfde smaken en mocht er niet zat va nworden zou ik het ook drinken.

Xenophon 13 juli 2011 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 5558591)
Je leest niet goed... Mocht het hetzelfde smaken en mocht er niet zat va nworden zou ik het ook drinken.

Ik lees precies wat er staat, je mag het helemaal in bold zetten, dat verandert niets.

Modjo 13 juli 2011 15:00

Ah ok, dan interpreteer je het gewoon fout:-D

Xenophon 13 juli 2011 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 5558640)
Ah ok, dan interpreteer je het gewoon fout:-D

Neen, het punt is dat Jack zei dat de alcohol (een bepaald % alleszins) ook nodig was voor de smaak.

Jij zegt het toch anders nee? Voor u maakt het niets uit, de alcohol erin of eruit?

Citaat:

Een glas wijn 's avonds voor tv smaakt echt, mocht er geen alcohol inzitten zou ik het nog steeds met plezier drinken.

Modjo 13 juli 2011 15:26

Citaat:

Ik zal deze qoute van je aanhalen... Voor mij is het puur om smaak te doen en als alcohol die perfecte smaak brengt dan zou ik hem er niet uitwillen.
Ik heb al eens een joinke gesmoord maar ben dara te scheef van, mocht dat nu gewoon zijn als tabak zou ik dat af en toe ook wel willen rook puur voor de smaak.

Dus is er wel meer nut aan alcohol drinken buiten zat willen worden... de smaak.

the_dude 13 juli 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 5558532)

dat bestaat hoor, kidibull en ik ben er zeker van dat u dat niet met dezelfde smaak drinkt als wanneer u een alcoholhoudende drank gebruikt.
je gebruikt drugs niet om de smaak, uw hersenen (en de reclamewereld) overtuigen u daarover, maar je gebruikt drugs vanwege de werking van de drug. Wie niet bewust omgaat met druggebruik zet de deur naar misbruik en verslaving open; Ik weet het in de huidige samenleving is het niet de bedoeling verantwoordelijk te zijn voor het eigen gedrag, doch het kan echt geen kwaad hoor.

Xenophon 13 juli 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 5558721)
Ik zal deze qoute van je aanhalen... Voor mij is het puur om smaak te doen en als alcohol die perfecte smaak brengt dan zou ik hem er niet uitwillen.
Ik heb al eens een joinke gerookd maar ben dara te scheef van, mocht dat nu gewoon zijn als tabak zou ik dat af en toe ook wel willen rook puur voor de smaak.

Dus is er wel meer nut aan alcohol drinken buiten zat willen worden... de smaak.

Jaja, ok.

Voor mij, als alcoholicus, staan de zaken anders. Ik kan alleen maar drinken als er plaats voor is, als dat gecontroleerd gebeurt.

Want ik drink tot de lichten uitgaan, smaak heeft daar weinig of niets mee te zien. Wat niet wegneemt dat ik Carlsberg het lekkerste bier vind.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be