![]() |
God is Goed - e
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar houdt hij zich zoal mee onledig? |
Citaat:
Ik neem grif aan dat u daar geen zicht op krijgt. Mocht ik in uw god geloven, ik zou ook geen deftig antwoord kunnen verzinnen. Nu we veronderstellen dat uw god het kwade geschapen heeft, kent gij hem dan ook de eigenschap 'oneindige goedheid' toe? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof ook dat alles uit god voortkomt. Daardoor moet ik concluderen dat god ook het kwade heeft geschapen, om redenen die ik niet begrijp. 'oneindig' is een glibberig woord dat ik liever uit de weg ga. |
Citaat:
|
Citaat:
Hebt u daar geen probleem mee, met een dergelijke onlogische combo? Of negeert het gewoon, en gaat u lekker door met in die contradictie te geloven in uw hoekje (met koffie)? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Tegensprekelijkheden kunnen nooit waarheid vormen. Citaat:
Voor die houding vind ik niet direct een goed woord. Je ziet de contradictie onder ogen, maar verklaart doodleuk er te kunnen mee leven, ja er zelfs in te geloven. Geen gepaste term heb ik daarvoor. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
God is goed. Maar dat wil niet zeggen dat je geen oorlog mag voeren. Je hebt ook de rechtvaardige oorlog.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Transponeer die visie naar de Staat die het geweldmonopolie heeft en dan? De Staat deugt niet omdat er een leger is en politie en de NAVO en hier en daar de doodstraf? Waarom zou de ene hoogste autoriteit wel het geweldsmonopolie hebben en de andere (fictieve) autoriteit niet? |
Citaat:
De moderne filosofie zegt "anything goes" in meningen en in de wetenschap! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be