Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   vrouwen in de Koran (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161768)

maddox 19 oktober 2011 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5752820)
U ziet geen verschil?

Mijn punt was dat geweld echt wel dingen oplost.

porpo 19 oktober 2011 20:30

Quorn is ook een extremist.
Een feministische extremist? ;)

porpo 19 oktober 2011 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5752884)

Dat is subjectief hé.
Kijk, in de natuur bestaat er geen probleem (iets dat niet is zoals het volgens de natuurwetten moet zijn).

Piero 19 oktober 2011 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5752884)

Dat begrijp ik. Misschien keur je alle vormen van geweld goed als het maar iets oplost. Maar als het na jaren nog niets oplost?

Bijvoorbeeld: De Israëli's en veel Zionisten gebruiken geweld en intimidatie tegen Palestijnen in de veronderstelling dat het iets oplost. Ze maken vorderingen. Moeten ze daarom maar doorgaan?

maddox 19 oktober 2011 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5752972)
Dat begrijp ik. Misschien keur je alle vormen van geweld goed als het maar iets oplost.

Ik hoef niks goed te keuren.

Citaat:

Maar als het na jaren nog niets oplost?

Bijvoorbeeld: De Israëli's en veel Zionisten gebruiken geweld en intimidatie tegen Palestijnen in de veronderstelling dat het iets oplost. Ze maken vorderingen. Moeten ze daarom maar doorgaan?
Uit angst voor de wereldopinie , (raar he) gebruikt de ene partij veel minder geweld dan ze zouden kunnen, en de andere partij kan gewoon niet meer gebruiken.

Ergo, het is gewoon een kwestie van te weinig geweld.

alfa16vjtd 20 oktober 2011 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5752622)
Chamberlain heeft de knuffelmethode geprobeerd. Dat heeft duidelijk niet gewerkt.

Het Verdrag van Versailles (1919) verplichtte Duitsland tot territoriale concessies, financiële offers en een drastische beperking van haar militaire macht. Bovendien werden geallieerde troepen in het Rijnland gelegerd. De vernedering was een bron voor Duits ressentiment en zou de uiterst rechtse nationalistische partijen in de kaart spelen. Ook de opdeling van Duits grondgebied zonder rekening te houden met de bevolkingssamenstelling zou aanleiding geven voor internationale spanningen.

Erg veel knuffelgehalte is dit toch niet hoor. Een land die net de oorlog verloren heeft en die zwaar teleurgesteld is nog eens vernederen,....
Het beste wat je op zo een moment kan doen is je mild opstellen zodat de inwoners van Duitsland voelen dat je ze een kans geeft om hun fout recht te zetten.

maddox 20 oktober 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5754655)
Het Verdrag van Versailles (1919) verplichtte Duitsland tot territoriale concessies, financiële offers en een drastische beperking van haar militaire macht. Bovendien werden geallieerde troepen in het Rijnland gelegerd. De vernedering was een bron voor Duits ressentiment en zou de uiterst rechtse nationalistische partijen in de kaart spelen. Ook de opdeling van Duits grondgebied zonder rekening te houden met de bevolkingssamenstelling zou aanleiding geven voor internationale spanningen.

Erg veel knuffelgehalte is dit toch niet hoor. Een land die net de oorlog verloren heeft en die zwaar teleurgesteld is nog eens vernederen,....
Het beste wat je op zo een moment kan doen is je mild opstellen zodat de inwoners van Duitsland voelen dat je ze een kans geeft om hun fout recht te zetten.

Pst, dat was de aanzet waarbij Hitler goed garen heeft gesponnen, maar echt wel Pre-nazisme.

Chamberlain moest werken met de premisse van het Nazisme in zijn schoot geworpen. En hij dacht dat "laat maar waaien" wel ging werken.

Visjnu 21 oktober 2011 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5754783)
Pst, dat was de aanzet waarbij Hitler goed garen heeft gesponnen, maar echt wel Pre-nazisme.

Chamberlain moest werken met de premisse van het Nazisme in zijn schoot geworpen. En hij dacht dat "laat maar waaien" wel ging werken.

De realpolitik van het Verenigd Koninkrijk was er op gericht om het geweld van Nazi-Duitsland naar de USSR te richten. Het is daarom ook dat ze nog voor Chamberlain en het Verdrag van Munchen, Duitsland de toestemming gaven hun leger terug op te bouwen.

Toen minder dan een jaar later het Molotov-Ribbentroppact gesloten werd, werd uiteraard plots voor iedereen duidelijk dat deze strategie gefaald had. Zoals altijd moest daar natuurlijk een zondebok voor gezocht worden en dat werd "Chamberlain en zijn knuffelbeleid". Niets meer dan politiek opportunisme.

Heeft men het nazisme niet kunnen tegenhouden omdat het Verenigd Koninkrijk een verdrag sloot in plaats van geweld te gebruiken? Of heeft men het nazisme niet kunnen tegenhouden omdat het Verenigd Koninkrijk besloot het geweld van het nazisme te gebruiken tegen de USSR? Beide zijn deels correct, het hangt er gewoon van af welke spin je aan het verhaal wil geven.

Piero 21 oktober 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5753307)
Uit angst voor de wereldopinie , (raar he) gebruikt de ene partij veel minder geweld dan ze zouden kunnen, en de andere partij kan gewoon niet meer gebruiken.

Ergo, het is gewoon een kwestie van te weinig geweld.

Wat geweldig als je zo sterk kan geloven dat geweld alles oplost. De partij die niet méér geweld kan gebruiken, dat is de grootste denk ik. Ik hoor daar ook bij, ik ben ook zo een kleine geweldenaar die niks voor elkaar krijgt. :cry:

maddox 21 oktober 2011 22:36

Ik geef de voorkeur aan minder verspilzuchtige oplossingen hoor.
Maar als er 1 ding erger is dan geweld gebruiken, is het net te weinig geweld gebruiken.

Dus als dat laatste argument toch gebruikt "moet" worden, dan kan men maar beter de zure appel doorbijten, en de hele beker met stomend bloed leegdrinken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be