Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Wat verdient u ? de grote salaris enquete (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162671)

lombas 10 november 2011 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 5794419)
En nu al 3000 euro bruto. Dat had ik niet verwacht. Wat was je startersloon dan wel niet? Evenveel als een universitair of zo. :?

Ehm, treinbestuurder is dan ook niet het meest dankbare beroep qua uren/werklast/verantwoordelijkheid...

;-)

Mam 10 november 2011 23:28

Citaat:

En nu al 3000 euro bruto. Dat had ik niet verwacht. Wat was je startersloon dan wel niet? Evenveel als een universitair of zo. :?

Je hoeft eigenlijk geen universitair te zijn om 3000€ bruto te verdienen als starter. Het helpt natuurlijk een pak, dat wel.

Maar ik ken bijvoorbeeld iemand die via een VDAB-opleiding ergens is terecht gekomen waar z'n beginloon tussen 3250€ �* 3500€ bruto bedraagt (naargelang het aantal weekends en nachten). Moge hij gezegend blijven.

Tavek 10 november 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5793942)
Leuk, er zijn vaak echter grote problemen om een automatische smering te zetten.

Het eerste probleem is dat er tussen elke groep van 3 smeerpunten een afstand van 10 meter is.
Tweede probleem is dat een deel van de smeerpunten slechts om de maand moeten gesmeerd worden, andere om de week.
Derde probleem is dat niet alle smeerpunten met hetzelfde vet gesmeerd mogen worden.

Je zou dus enkele kilometers leidingen moeten aanleggen.

En dan werkt je automatische smering niet meer zoals het hoort.

Kromme installatie. Enorm duur in onderhoud.

Ontworpen in de 19de eeuw, zoals bij arcelor mittal in luik ?

Tavek 10 november 2011 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5794004)
Ik ben niet van de minste binnen de techniek kwasie ervaringen, maar een dergelijke uitspraak laat ik over aan hen die denken dat ze volleerd zijn en alles kennen en weten.

Wel als je de state of the art van het vakgebied bepaalt...mag je dat toch denken, denk ik ?

Citaat:

Juist, om na te denken en stomme fouten te vermijden zijn er mensen zoals ik.
Ok.

Zwitser 11 november 2011 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 5793874)
Een IR krijgt de opdracht om mensen aan het werk te krijgen, soms wordt hij daar depressief van omdat z'n creativiteit niet ten volle gehonoreerd wordt. Kijk maar naar de gloeilamp, men heeft moeite moeten doen om ze minder lang te laten meegaan (cfr Terzake).

Da's een broodje aap verhaal.

Zwitser 11 november 2011 08:29

Citaat:

Dan zijn treinbestuurders toch niet zo goed betaald... Bij de Zwitserse spoorwegen krijg je al zo'n 3000 euro bruto tijdens je opleiding. Eens je aan het werk bent raak je al snel to 5000 euro.
(Maar er wordt van Zwitserse treinbestuurders wel verwacht dat ze 41 uur per week werken, en dat ze niet staken...)

Inno 11 november 2011 08:51

Iedere keer als ik die hogere bedragen zie, sterf ik een beetje :-D.

kameleon 11 november 2011 08:56

Ik ook. Ik denk aan al die laagopgeleiden die veel lichamelijke arbeid verrichten en mogen blij zijn met hun €1100 netto.

kameleon 11 november 2011 08:57

Ik denk ook aan Steve Jobs en Bill Gates, de mannen zonder diploma.

Zwitser 11 november 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5794765)
Ik denk ook aan Steve Jobs en Bill Gates, de mannen zonder diploma.

Steve Jobs zijn salaris bedroeg dan ook maar 1$ per jaar...

kameleon 11 november 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5794855)
Steve Jobs zijn salaris bedroeg dan ook maar 1$ per jaar...

Maar zijn bedrijf is wel bijna het meeste waard :twisted:
En Bill Gates was de rijkste man op aarde :twisted:

Sfax 11 november 2011 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5794531)
Je hoeft eigenlijk geen universitair te zijn om 3000€ bruto te verdienen als starter. Het helpt natuurlijk een pak, dat wel.

Maar ik ken bijvoorbeeld iemand die via een VDAB-opleiding ergens is terecht gekomen waar z'n beginloon tussen 3250€ �* 3500€ bruto bedraagt (naargelang het aantal weekends en nachten). Moge hij gezegend blijven.

Je moet inderdaad geen universitair zijn om meer dan 3000 binnen te halen. Je moet enkel van aanpakken weten.

Scherven A. Mok 11 november 2011 12:13

Citaat:

1340 netto (geen idee meer bruto)
nu heb ik zonder premies iets tussen 1500 en 1600 netto denk ik, met premies (nacht, weekend, buitenland, talen) rond de 2000 euro (de twee vorige maanden voor het eerst iets boven de 2000 euro
ook zin in dit knelpuntberoep ?

kameleon 11 november 2011 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5795009)
1340 netto (geen idee meer bruto)
nu heb ik zonder premies iets tussen 1500 en 1600 netto denk ik, met premies (nacht, weekend, buitenland, talen) rond de 2000 euro (de twee vorige maanden voor het eerst iets boven de 2000 euro
ook zin in dit knelpuntberoep ?

Is dat voor een fulltime ?

Pølle 11 november 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5794519)
Ehm, treinbestuurder is dan ook niet het meest dankbare beroep qua uren/werklast/verantwoordelijkheid...

;-)

Ik weet het wel. Vooral de uren, lijkt me. Overigens:

Citaat:

Als treinbestuurder speel je een essentiële rol bij de NMBS-Groep. Je zoekt een fascinerende job met veel verantwoordelijkheid en stelt de voordelen van onregelmatige werktijden op prijs.
:-D

Pølle 11 november 2011 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5794531)

En wat doet hij, bij welk bedrijf?

Scherven A. Mok 11 november 2011 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5795088)
Is dat voor een fulltime ?

Ja.

vrijevlaming 11 november 2011 15:41

ik ben parlementair medewerker. Onderhandelen over loon kan je niet, je volgt een baremieke schaal op vlak van uw leeftijd. Opslag bestaat dus ook niet, enkel ancieniteit.

Extra legale voordelen: tweedeklas treinabonnement, goedkoop eten en hospitalisatieverzekering.

Bruto maandloon: 2500 euro. Geen maaltijdcheques, geen premies, niekske. En dat voor een officiele werkweek van 38u die meestal tegen de 60u draait, maar kom.

Toen ik daar begon te werken deden de gekste verhalen de ronde: zakken vol geld verdienen, weinig uren moeten doen ("aja ge zijt toch ambtenaar?" eu neen), sommigen dachten zelfs dat ik een chauffeur ging hebben en al die zever. Die keken echt raar op toen ik eens eerlijk zei hoeveel ik maar verdiende voor het kloppen van al die uren.

Mijn vroegere job in de privé had een 36u werkweek, en daar betaalde mij men naar mijn diploma. Sommige maanden kreeg ik netto wat ik nu bruto heb. Per uur uitgerekend krijg ik de helft denk ik. Maar ja, werken voor u ideaal, daar moet je maar iets voor over hebben zeker :-)

eno2 11 november 2011 15:54

Ik was kort time-share verkoper in Canarias
100% op commissie (je mocht ook een vaste wedde accepteren, maar dat weigerde ik uit achterdocht en vrijheidsdrang)
verdienste: 0
Nooit een contract opgesteld

Want bij de eerste hit bleek het al Globale Oplichterij

vrijevlaming 11 november 2011 16:28

ne maat van mij werd eens gecontacteerd door hamburg manheimer (of hoe noemen die gasten). De eurotekens stonden al in zijn ogen, tot hij eens uitlegde wat hij ging moeten doen. Uiteindelijk is het een soort van legale pyramidesystemen waar vooral die aan de top veel geld verdient. Dat had hij natuurlijk nog niet door, maar we hebben het uit zijn hoofd kunnen klappen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be