Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Meest winstgevende bedrijven betalen slechts 5,73% belastingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164073)

brother paul 6 december 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5846798)
Je bent dus gewoon jaloers?

ja normaal moet een gezonde jaloezie u stimuleren om dat ook te bereiken, in belgie cultiveren we een gezonde jaloezie om dat af te nemen van die mensen en te hervedelen naar ambtenaren die beloven dat te herverdelen naar de gewone mens maar zo'n danige overhead hebben dat alles verdwijnt het het zware overheidsgat

subocaj 7 december 2011 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5846606)
En als ze meer moeten betalen verhuizen ze hun hoofdzetel naar een ander land. Veel te veel macht hebben die multinationals.
Mocht men hier Europees en zelfs liefst wereldwijd eens tegen ingaan dan pas zou men een enorme stap zetten tegen de armoede want het zijn die bedrijven die het grootste deel van de wereld voor zich nemen.

Men moet beginnen waar het kan en dat was Europa.
Maar als je er alleen een economisch monetaire unie van maakt en geen sociale en een één gemaakt belastingstelsel invoert, verandert er niets aan de interne concurrentie.
Als je dan nog beseft dat deze unie heeft toegelaten, dat er verschillend begrotingstekorten werden toegelaten, bij de toetreding, kom je terecht in het straatje waar we nu zitten.
Een afwaardering van de lonen en een explosie van de prijzen.
Tel je daar nog eens het tekort aan grondstoffen bij, soms kunstmatig gecreëerd, kom je tot de slotsom dat het hele systeem, grondig moet gewijzigd worden.

Enter 7 december 2011 18:46

Grote bedrijven zorgen voor werk.
Als zij weggaan is er geen werk meer.

Dus zever niet en doe waarvoor je dient: werk!

freelancer 7 december 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 5849863)

Jaag lui-links aub geen stuipen op hun lijf...8O

Karma 7 december 2011 21:44

Citaat:

Heel eventjes ... en daarna is er plots veel meer werk vermits de KMO'tjes dan vrijspel hebben om uit de grond te schieten. En die betalen wel belastingen ...

Descartes Jr 7 december 2011 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5850240)
Heel eventjes ... en daarna is er plots veel meer werk vermits de KMO'tjes dan vrijspel hebben om uit de grond te schieten. En die betalen wel belastingen ...

Inderdaad. Maar ook minder dan 5 % vermits de rest reeds afgeroomd werd door allerhande belastings"aanslagen".

Verkijk u niet op de belasting op de "winst" van de KMO's. Zij betaalden reeds tonnen aan arbeids- en bedrijfsbelasting.

Het mag een wonder heten dat er in deze concurrentiële markten (tegenover hongerloonlanden uit Oost-Europa, Azië en Afrika) in Europa überhaupt nog 5% winst gemaakt wordt ! En die wordt dan nog eens ferm afgeroomd door belastingen en verzekeringen. Vooral de Zwitserse : zij vragen u koudweg : "wat is uw winst ?" en rekenen dit dan aan in hun "afrekening op het betaalde voorschot".

eno2 7 december 2011 23:16

Citaat:

Ik ben een slecht loonslaafje (geweest)
Niet iedereen kan doen waarvoor hij dient.

Enter 8 december 2011 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5850453)
Ik ben een slecht loonslaafje (geweest)
Niet iedereen kan doen waarvoor hij dient.

Wat ben je dan nu? Zat er dan ondernemersbloed in je lichaam? :-)

subocaj 8 december 2011 11:54

Citaat:

Doe jij dat maar mijn vriend. Ik geniet van mijn pensioen zolang het nog kan.
Trouwens kleine bedrijven zorgen voor meer werk en krijgen niet wat de groten in de schoot geworpen krijgen.
Ga jij nu maar werken, zodat ik mijn pensioen nog op tijd krijg.
Dank u.;-)

subocaj 8 december 2011 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5850063)
Jaag lui-links aub geen stuipen op hun lijf...8O

Lui-rechts begint schrik te krijgen, dat het bijna gedaan is met graaien.
Veronderstel nu eens dat ze ervoor zouden moeten werken. Wat dan?;-)

brother paul 8 december 2011 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5851019)
Lui-rechts begint schrik te krijgen, dat het bijna gedaan is met graaien.
Veronderstel nu eens dat ze ervoor zouden moeten werken. Wat dan?;-)

meestal moet je ervoor werken hoor, maar enfin als je dubbel werkt dan een ander mag je calvinistisch getopt worden hier in Jaloezie- :twisted:land

1207 8 december 2011 12:01

Ik denk dat sommige hier het onderscheid tussen kmo en multinational NIET maken.

KMO moet belachelijk veel belasting betalen omdat multinational niets betaalt.
uiteraard heeft multinational allerlei kosten maar die heeft de KMO om de hoek ook. Procentueel zelfs veel meer.
en op die kosten betaalt KMO zich blauw en KMO (bakker om de hoek) is niet in staat om een patattenveld vol zonnepanelen te zetten of zijn hoofdzetel naar timboektoe te verhuizen of om aan financiele spitstechnologie te doen,

zo ook zijn er heeldere categorie mensen die nauwelijks iets betalen. onze nieuwe ministers krijgen een belachelijk hoog loon, stoppen dat in een vennootschapje, dat bedrijfje betaalt hen het minimum en plots heeft de minister recht op een studiebeurs.

om die onzin te blijven financieren moet jan modaal (bediende-arbeider-zelfst) 30 �* 50% belastingen betalen

the_dude 8 december 2011 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5851022)
Ik denk dat sommige hier het onderscheid tussen kmo en multinational NIET maken.

uiteraard heeft multinational allerlei kosten maar die heeft de KMO om de hoek ook. Procentueel zelfs veel meer.
en op die kosten betaalt KMO zich blauw en KMO (bakker om de hoek) is niet in staat om een patattenveld vol zonnepanelen te zetten of zijn hoofdzetel naar timboektoe te verhuizen of om aan financiele spitstechnologie te doen,

zo ook zijn er heeldere categorie mensen die nauwelijks iets betalen. onze nieuwe ministers krijgen een belachelijk hoog loon, stoppen dat in een vennootschapje, dat bedrijfje betaalt hen het minimum en plots heeft de minister recht op een studiebeurs.

om die onzin te blijven financieren moet jan modaal (bediende-arbeider-zelfst) 30 �* 50% belastingen betalen

politici en hun bankiers zijn criminelen; weinig meer dan mensen die erop uit zijn onze samenleving kapot te maken.

subocaj 8 december 2011 14:02

Citaat:

Financiën

Lager kostenforfait voor zelfstandige bedrijfsleiders

maandag 18 januari 2010 - (hm) - Leidt u een kmo vanuit een statuut van zelfstandige bestuurder of zelfstandige bedrijfsleider? Dan zal uw fiscaal kostenforfait omlaag gaan. In mensentaal: u zal meer belastingen betalen.

Het gaat hier over de zelfstandige bestuurders en bedrijfsleiders die op hun persoonlijke belastingaangifte kiezen voor het wettelijke forfait inzake aftrekbare beroepskosten.

Voor het inkomstenjaar 2009 bedraagt dit kostenforfait nog 5%, met een maximum van 3.590 euro. Maar van de inkomsten die u in 2010 vergaart zal u als forfaitaire beroepskosten slechts 3% mogen aftrekken, met een maximum van 2150 euro.

Dat zal in veel gevallen netto neerkomen op enkele honderden euro’s meer belasting.

De maatregel staat in de programmawet van 23 december 2009.
Mijn vraag is dan waarom ministers en parlementsleden, die volgens eigen zeggen ook zelfstandige zijn, een forfait van 28% op hun wedde krijgen, ongeacht hun inkomsten.
Zelfstandige heeft voor hen schijnbaar een andere betekenis als gewone zelfstandige.

Enter 8 december 2011 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5851022)

Dan moet men innovatief blijven en ook vooral de goede partijen (zoals open-vld) en de goede organisaties (voka en unizo) steunen.

Ondernemers zijn het hart van de samenleving en dat zou wel eens benadrukt mogen worden.

Als KMO zal je ook wel bepaalde voordelen hebben, namelijk meer "verbondenheid" met het bedrijf van werknemers. Alhoewel...:roll:

subocaj 8 december 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 5851337)
Dan moet men innovatief blijven en ook vooral de goede partijen (zoals open-vld) en de goede organisaties (voka en unizo) steunen.

Ondernemers zijn het hart van de samenleving en dat zou wel eens benadrukt mogen worden.

Als KMO zal je ook wel bepaalde voordelen hebben, namelijk meer "verbondenheid" met het bedrijf van werknemers. Alhoewel...:roll:

Alhoewel de verbondenheid meestal maar alleen van werknemerszijde komt.
Ik heb geen enkele werkgever horen klagen toen hun bedienden voor een tijdje van de staat moesten profiteren om ze toch in dienst te kunnen houden.
Bij saneringen daarentegen hebben ze dan weer wel moeite mee dat er zoveel doppers zijn, die de staatsruif leegmaken.:roll:

the_dude 8 december 2011 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5851221)
Mijn vraag is dan waarom ministers en parlementsleden, die volgens eigen zeggen ook zelfstandige zijn, een forfait van 28% op hun wedde krijgen, ongeacht hun inkomsten.
Zelfstandige heeft voor hen schijnbaar een andere betekenis als gewone zelfstandige.

schijnzelfstandigheid é, naar het schijnt is dat een topprioriteit voor één van hun staatssecretarissen; die naar uw info dan ook een schijnzelfstandige is. Dat onderzoek zal nogal vliegen.

brother paul 8 december 2011 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5851221)

Orwell hé, regels voor een ander maar niet voor henzelf, zet daar maar de grootste haaien van belastingcontroleurs op

freelancer 8 december 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5851011)
Doe jij dat maar mijn vriend. Ik geniet van mijn pensioen zolang het nog kan.
Trouwens kleine bedrijven zorgen voor meer werk en krijgen niet wat de groten in de schoot geworpen krijgen.
Ga jij nu maar werken, zodat ik mijn pensioen nog op tijd krijg.
Dank u.;-)

Mooi dat de pee van de aa tegenwoordig achter de sjoemelde beenhouwer en bakker staat... :lol:

subocaj 9 december 2011 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5851446)
Mooi dat de pee van de aa tegenwoordig achter de sjoemelde beenhouwer en bakker staat... :lol:

Mooi dat jij en je rechtse rakkertjes achter de sjoemelende multinationals staan en de werkende burger laat opdraaien voor de schulden die ze maken....;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be