Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Europa keurt begroting af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165770)

Steben 6 januari 2012 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5910854)
Inderdaad. Dit is juist iets wat ontbreekt in ons land. Federale loyaliteit als het op de begroting aankomt. In Duitsland is dat verankerd in de grondwet. Hier kunnen de gemeentes uitgeven naar believen als ze maar hun gewestelijke voogdijministers kunnen charmeren.
Herstappe moet dus wel degelijk zijn steentje bijdragen in de besparingen.

Als je België een bundesland wil maken, ga uw gang. Of België inrichten volgens Duits federalisme, ga uw gang.

Het Oosten 6 januari 2012 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5910829)
http://www.vandaag.be/binnenland/843...gsakkoord.html

:rofl:
Een dikke 0/10 voor Sandertje.

In ieder geval een dikke en weinig lovenswaardige 00 /100 voor NVAer Muyters. Want België is een federaal land en als de deelstaten hun begroting niet op orde hebben, dan is heel België de klos.

guido 007 6 januari 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5910854)
Inderdaad. Dit is juist iets wat ontbreekt in ons land. Federale loyaliteit als het op de begroting aankomt. In Duitsland is dat verankerd in de grondwet. Hier kunnen de gemeentes uitgeven naar believen als ze maar hun gewestelijke voogdijministers kunnen charmeren.

Herstappe moet dus wel degelijk zijn steentje bijdragen in de besparingen.

Dit was om aan te tonen dat u uit uwe nek aan het lullen ben.
Het mooie eraan is dat u er ook nog ingetrapt bent.

fox 6 januari 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5910866)
In ieder geval een dikke en weinig lovenswaardige 00 /100 voor NVAer Muyters. Want België is een federaal land en als de deelstaten hun begroting niet op orde hebben, dan is heel België de klos.

De Vlaamse regering heeft een overschot voor 2011. Hoe belachelijk wil je jezelf eigenlijk nog maken?

Dirk A 6 januari 2012 11:19

Citaat:

Ik zou eerder zeggen een dikke en weinig lovenswaardige 000 /1000 voor NVAer Muyters.
Allemaal de schuld van olijke Bart, die is gaan lopen.

ViveLaBelgique 6 januari 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910867)
Dit was om aan te tonen dat u uit uwe nek aan het lullen ben.
Het mooie eraan is dat u er ook nog ingetrapt bent.

Errrrrhhhh,

Mijn beste guido,

Ik zit hier heus niet uit mijn lek te lullen als ik stel dat Herstappe moet bijdragen aan de federale begroting ingediend bij de EC.

Amon_Re 6 januari 2012 11:21

Citaat:

Toch bizar dat Europa kapt op de Federale begroting en niet al die andere.

HRobin 6 januari 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5910874)
Ik zou eerder zeggen een dikke en weinig lovenswaardige 000 /1000 voor NVAer Muyters.

Klopt, Bart moest het park uit want dat werd in dit stormweer gesloten ;-)

Het Oosten 6 januari 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 5910846)
Hier: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...verschot.dhtml of zelfs uit onverdachte bron, in case de Vlaamse Rode Televisie: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1230_begroting

Persberichten van het Vlaams Belang.
Filip Dewinter: “De Vlaamse begroting 2012 is een achterhaalde en volstrekt virtuele begroting die aanleiding geeft tot een volledig surrealistisch debat!"
Vlaamse Regering moet nu echte politieke keuzes maken: ofwel nieuw beleid schrappen en besparen ofwel een begroting aanvaarden die niet langer in evenwicht

Uw Vlaams-nationalistische vriendjes van het VB denken er dus effe anders over.

vrijevlaming 6 januari 2012 11:22

http://static.tijd.be/upload/VP_Rehn...718-236983.pdf

guido 007 6 januari 2012 11:23

Citaat:

Je kan ook schrijven NUL op TIENDUIZEND, het resultaat blijft hetzelfde.

De Vlaamse regering had verleden jaar een licht overschot.
Voor dit jaar weten we het nog niet, de begrotingscontrole is gepland in februari.

Zoals onze vriend al heel duidelijk stelde is het echter nog niet februari.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Bij mijn weten is het nog niet februari.
Hij had jammer genoeg (voor hem :lol:) niet door dat hij daarmee in zijn eigen voet schoot en mijn stelling onderbouwde.

Een begroting maak je nu eenmaal niet wekelijks of maandelijks. Een begroting stel je op en daarbij maak je de afspraak dat je alles zal evalueren op bepaalde tijdstippen, zo'n tijdstip is er in februari.

Dus minsten een 9 op 10 voor Muyters.

voor u is dit dan een 9000 op 10000

Distel 6 januari 2012 11:24

Citaat:

Amai, twee nullen nu al. Masturbeert dat aangenamer?

Marxmannetje 6 januari 2012 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5910887)
Amai, twee nullen nu al. Masturbeert dat aangenamer?

Hij wordt serieus :-D

Amon_Re 6 januari 2012 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5910881)
Filip Dewinter: “De Vlaamse begroting 2012 is een achterhaalde en volstrekt virtuele begroting die aanleiding geeft tot een volledig surrealistisch debat!"
Vlaamse Regering moet nu echte politieke keuzes maken: ofwel nieuw beleid schrappen en besparen ofwel een begroting aanvaarden die niet langer in evenwicht

Uw Vlaams-nationalistische vriendjes van het VB denken er effe anders over.

8O
Het einde van de wereld moet écht wel nabij zijn, System die het VB als betrouwbare bron gebruikt om te kunnen kakken op de NVA 8O

Moest je het nog niet weten, ze gaan de Vlaamse begroting herzien volgende maand. Vroeger kon niet want ze wisten niet wat er op Federaal niveau zou gebeuren.

guido 007 6 januari 2012 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5910878)
Errrrrhhhh,

Mijn beste guido,

Ik zit hier heus niet uit mijn lek te lullen als ik stel dat Herstappe moet bijdragen aan de federale begroting ingediend bij de EC.

Dit was zelfs mijn stelling.
De cloe is dat Herstappe waarschijnlijk schuldiger is aan het federale begrotingstekort dan de Vlaamse regering, want de Vlaamse regering boekt een overschot (2011) van net geen 100 miljoen.

giserke 6 januari 2012 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A (Bericht 5910874)

Ja, ze dreigden hem in elkaar te kloppen, omdat hij de waarheid sprak. (Blijkt nu ook bewezen te zijn met Europa)
Ik zou me toch ook niet in elkaar laten kloppen om een fake land als Belgie overeind te houden.

guido 007 6 januari 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5910881)

Had u iets anders verwacht misschien?

Het Oosten 6 januari 2012 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910884)
Je kan ook schrijven NUL op TIENDUIZEND, het resultaat blijft hetzelfde.

De Vlaamse regering had verleden jaar een licht overschot.
Voor dit jaar weten we het nog niet, de begrotingscontrole is gepland in februari.

Zoals onze vriend al heel duidelijk stelde is het echter nog niet februari.

Hij had jammer genoeg (voor hem :lol:) niet door dat hij daarmee in zijn eigen voet schoot en mijn stelling onderbouwde.

Een begroting maak je nu eenmaal niet wekelijks of maandelijks. Een begroting stel je op en daarbij maak je de afspraak dat je alles zal evalueren op bepaalde tijdstippen, zo'n tijdstip is er in februari.

Dus minsten een 9 op 10 voor Muyters.

voor u is dit dan een 9000 op 10000

Tutut. Of de Belgische begroting niet klopt zoals Europa insinueert, zullen we nog moeten afwachten. Filip Dewinter echter meent alvast dat de Vlaamse begroting langs geen kanten klopt. In feite geeft ook hij een dikke 0,00 /100 op het rapport van NVa-er Muyters.

Eigenlijk toch maar een klungelaar die Muyters. Maar het VOKA zou en moest een minister hebben. En wij weten ook waarom. Kwestie van een Baas(VOKA)-Ondergeschikte (NVA)-relatie.

fonne 6 januari 2012 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5910635)
Dat is dan maar net als de Vlaamse begroting. Die gaat nog altijd uit van een economische groei van....1.8%!!

Ge moet maar durven zeg ik. En NVA-er Muyters slaapt rustig verder.

Muyters werkt ijverig aan het wegwerken van het tekort door het wegsnijden van het teveel aan sossen-vet bij de VRT en bij De Lijn. Benieuwd of de SP.A bereid zal zijn om besparingen te aanvaarden als het in hun eigen vlees begint te snijden.

Dirk A 6 januari 2012 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Systematisch Het Oosten (Bericht 5910881)

De Vlaamse regering ontkent dat ook niet, maar moeten wachten tot februari, omdat de Vlaamse regering moet rekening houden met de wijzigingen op federaal vlak ivm staatshervorming. Eigenaardig genoeg kan de federale regering een begroting indienen tot op de komma, maar weten ze nog niet hoe de verhoudingen met de Vlaamse regering gaan verplaatsen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be