Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
(Bericht 6022767)
Dat is nonsens.
Ge kunt anderen niet opleggen wat ge zelf niet praktiseert.
Iedereen heeft zijn eigen waarden en normen.
Kijk bijvoorbeeld naar Fred van Gent en mij.
Beiden vrij goed geïntegreerde autochtonen en toch totaal verschillende normen en waarden. Hij diep gelovig, ik atheïstisch, hij tegen holebi's, ik niet, enz...
We leven in een maatschappij waar zoveel verschillende culturen en subculturen samen functioneren, en dit zelfs zonder de hier gehate culturen mee te rekenen. Soms zonder en soms met problemen.
De vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid garandeert ons deze eigen normen en waarden.
Ge kunt het er niet mee eens zijn, maar ze zijn beschermd door onze wetten. En net zoals de allochtonen moeten ook gij en ik deze wetten naleven.
Daar ben ik het mee eens, en dit zowel voor allochtonen en autochtonen.
Dat vind ik een non issue.
Zolang iemand de regels hier naleeft heb ik er geen probleem mee dat die bijvoorbeeld nog een Nederlands paspoort heeft zoals een collega van me.
Meh, ik heb het zo niet voor verplicht participeren.
Bij de buurtfeesten hier in de buurt doe ik bv niet mee.
Dat is mijn keuze en ik sta daarom dat dat mijn keuze moet blijven.
Volledig akkoord.
Misbruiken moeten er uit.
Stel je verwachtingen af op de realiteit, multicultuur is al eeuwen een realiteit en dat is niet eens een probleem, zolang iedereen basis normen en waarden kan delen kun je ook vrijheden toestaan, naast mekaar leven mag gerust.
Akkoord.
Ik heb het al dikwijls gezegd, Alice.
Onze mening verschilt nauwelijks.
Het enige verschil is dat ik niet discrimineer op basis van afkomst of etniciteit.
|
Dat zijn dus voor alle duidelijkheid helemaal geen nonsens,want onze wetgeving, manier van samenleven, doelstellingen, normen en waarden zijn op die basiswaarden gerealiseerd, het zijn pijlers van deze cultuur.
Dat u voor en een ander tegen holibi's is toont aan dat u helemaal niet begrijpt wat ik schreef, wanneer Fred uit Gent holibi's niet discrimineert en op geen enkele manier zich verbaal, fysiek agressief opstelt, mag hij gerust als persoonlijke mening hebben dat hij " tegen holebi's is".
Om het voor u nog wat duidelijker te stellen" niet zijn mening maar handelen ( gedrag) staat centraal.
Het verschil tussen u en mij is dan ook dat ik cosequent ben, van mij mogen mensen ook tegen allochtonen zijn, maar dan denkt u ineens moreel boven anderen te moeten uitklimmen, want van u mag Fred wel tegen holebi's zijn maar anderen niet " tegen allochtonen" zijn, ook al geven zij met het laatste duidelijk aan het over gedrag te hebben.
Laat ik mijn punt over vrijheid van mening en religie nog maar eens voor u samenvatten, moslims genieten hier van die vrijheid! Je mag gerust de vijf pijlers van je geloof vrij beleven, maar wanneer je jezelf op religie beroept om afwijken van de hier geldende waarden ( gelijkheid man en vrouw, holibirechten, scheiding kerk en staat) in vraag te stellen en handelen zonder erkenning van die waarden aan deze samenleving op te leggen, heeft dit alles met dwang en niets meer met die vrijheden te maken. Dan maak je misbruik van de vrijheid van religie en denk je dus dat we een supermarkt zijn waar je a la carte kunt kiezen wat je nodig hebt om fundamentele waarden opnieuw in vraag te stellen.
De strijd voor holebirechten, gelijkheid man en vrouw en scheiding van kerk en staat is al gevoerd en die gaan we niet overdoen, niet voor Mohammed en niet voor Fred uit Gent, laat dat duidelijk zijn. Er is dus een wereld van verschil tussen uw en mijn opvattingen!
Dat totaalpakket van waarden die je niet in vraag kunt stellen met de verwachting dat de samenleving daarnaar zal handelen, moet je glashelder stellen tegenover iedereen, ongeacht origine of afkomst en overtuiging.
Nergens hield ik een betoog dat iemand moet meedoen aan buurtfeesten, integendeel! Ik vind dat je daarmee steeds de verkeerde mensen bereikt, dus waarom dan uw opmerking?
Is jou Nederlander ook Belg? Denk het niet...dus ook die opmerking slaat nergens op.
Je sneer over discriminatie negeer ik liever, ik gun u uw broodnodig superioriteitsgevoel!:roll: