Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Pesach-Pasen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169550)

harriechristus 7 april 2012 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maaktnietuit (Bericht 6065749)
Jij bent ook een Alien.

Zonder meer waar: ik kom van een andere planeet...:-D

quercus 7 april 2012 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6065460)
De Joden, althans diegenen waar ik mee sprak, wezen de term bijbel af, als zijnde een christelijke projectie.

Dat is ook zo. "Bijbel", "Biblia" is geen Hebreeuwse term. Voor elk onderdeel van de Bijbel hebben zij overigens een eigen woord. Dus niet Genesis, Exodus, Leviticus enz., maar wel Bereishi'it, Shemos, Vayikra enz.

Niettemin gebruiken zij evenzeer, in niet-liturgische omstandigheden, het woord Bijbel. Zo eng zijn ze nu ook weer niet. Verschillende van hun Bijbel-edities die ik hier in mijn bezit heb gebruiken zowel de Hebreeuwse als de Grieks-Latijnse termen.

Koenraad Noël 7 april 2012 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6065830)
Inderdaad ik beschouw mijzelf als een B'nei Noach. De B'Nei Noach aanvaarden het Judaïsme als basisconcept van hun geloof, ze zijn evenwel nog steeds geen Jood omdat dit een formele bekering inhoudt. Joodse Rabbi's dringen daar evenwel niet op aan. De Orthodoxe tak van het Judaïsme ondersteunt de B'Nei Noach en moedigt hen aan zich te houden aan een dagelijkse geloofspraktijk, ondermeer door een ruim becommentarieerde studie van de Torah en andere gedeelten van de Tanakh, dagelijkse gebeden en, voor wie kan, en bereid is er de nodige inspanning voor op te brengen, het aanleren van het Bijbels Hebreeuws. De B'Nei Noach zijn een vrij losse groep mensen, min of meer per land georganiseerd. Wie als Ben (Bath) Noach het wenst kan zich formeel laten erkennen door het afleggen van een verklaring voor een daartoe speciaal opgerichte religieuze jury (Sanhedrin) in Jeruzalem.

Interessant, interessant. Ik heb de de B'Nei Noach al vaker opgemerkt, maar nog nooit het geluk gehad er eentje tegen te komen. Online is er nog weinig beschrijving van, wat jammer is, want ik denk dat er veel potentieel is.

Ook in Israël vormt de acceptatie van de Druzen als B'Nei Noach en hoge mate van integratie een zeker tegengewicht in het verhaaltje tussen Arabieren en Israëliërs. Is dat ene boek van Rabbi Moshe Weiner trouwens al vertaald naar het Nederlands?

quercus 7 april 2012 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6065955)
Interessant, interessant. Ik heb de de B'Nei Noach al vaker opgemerkt, maar nog nooit het geluk gehad er eentje tegen te komen. Online is er nog weinig beschrijving van, wat jammer is, want ik denk dat er veel potentieel is.

Ook in Israël vormt de acceptatie van de Druzen als B'Nei Noach en hoge mate van integratie een zeker tegengewicht in het verhaaltje tussen Arabieren en Israëliërs. Is dat ene boek van Rabbi Moshe Weiner trouwens al vertaald naar het Nederlands?

Voor zover ik weet is het boek van Rabbi Weiner oorspronkelijk in het Hebreeuws geschreven en vertaald naar het Engels. Beide uitgaven zijn verkrijgbaar langs de internet-boekhandels.

cookie monster 8 april 2012 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6059196)
Deze Jezus heeft echter nooit bestaan en het hele verhaal is een mythe.

Sommmige wacko's zijnzo extreem:
http://www.hln.be/hln/nl/9096/Belgie...-nagelen.dhtml

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6059196)
De enige echte Jezus is harriechristus.

:lol:

harriechristus 8 april 2012 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6067806)

Zoals ook de Wacko Jezus himself: ook zo'n mafkees die zich liet kruisigen...:-D
Citaat:

:lol:
De enige echte christus is harrie christus.....:cheer::cheer::cheer:

harriechristus 8 april 2012 12:55

De rede over de laatste dingen bij Marcus 13: 26-30

26 En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen op de wolken, met grote macht en heerlijkheid. 27 En dan zal Hij zijn engelen uitzenden en zijn uitverkorenen verzamelen uit de vier windstreken, van het uiterste der aarde tot het uiterste des hemels.
28 Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is. 29 Zo moet gij ook, wanneer gij dit ziet geschieden, weten, dat het nabij is, voor de deur. 30 Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt.

Ik: nu, het is nog steeds niet geschied.....:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be