patrickve |
18 juli 2012 14:22 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lunokhod
(Bericht 6227599)
Ge zijt uzelf belachelijk aan 't maken, Patrick.
Zoals ge ziet is de economische wetenschap een pak uitgebreider dan uw economisch libertarisme.
|
Daar heb ik het niet over. We hebben het hier zelfs niet eens over economie. We hebben het hier over de menselijke natuur en het concept van "overheid".
Maar het grappige aan die uitspraak was dat de draadopener het wil hebben over een specifieke invulling van een kader, maar niet wil toelaten een kritische houding te hebben ten opzichte van het kader zelf.
In een filosofische dissertatie krijgt ge direct een onvoldoende als ge dat doet hoor ;-)
Citaat:
Gij moet stoppen uw autoriteit op vlak van deeltjesfysica af te dwingen bij politieke economie want ge zijt een absolute nul in dat gebied.
|
Ik had het niet over mijn competentie. Ik had het over "hebt ge wel enig idee van de corruptie en het inefficiente en zelfs contraproductieve gesjoemel in de wetenschappelijke wereld ?" Ik had het over "weet ge wel hoeveel corrupte opgeblazen ego's ge daar tegenkomt ? "
Citaat:
Uw zelfzekerheid (arrogantie) waarmee ge één zienswijze verkoopt staat niet in verhouding met uw werkelijk begrip.
|
Mijn zienswijze is nochtans een heel fundamenteel en eenvoudig punt: de fundamentele motieven waarom iemand een beslissing neemt.
Mijn punt is dat dat altijd geinspireerd is door eigenbelang, al ware het maar omdat dat tautologisch is, zijnde dat eigenbelang hetgene is dat beslissingen motiveert.
Daarover heeft blijkbaar niemand het. Over de rest argumenteer ik niet eens.
Citaat:
Discussie heeft alleen zin als gij uw eigen kennis in twijfel trekt en kunt relativeren ten opzichte van de hele economische & politieke discipline. Daarom negeren wij u.
|
Doe dat dan zelf ook eens, he.
Jij hebt zelfs niet eens de finaliteiten gedefinieerd. Wat wil je als finaliteit in een maatschappij ? "het grootste geluk voor iedereen" of nog van die ondefinieerbare zever ? Of "UW grootste geluk en de rest kan de pot op " (dat is tenminste duidelijk) ?
Of zoveel mogelijk walvissen ? Of de snelste speelconsoles ? Of de grootste hoeveelheid energieproductie ? Of de meest efficiente vorm van proteinenkweek ? Of een zo snel en pijnloze dood voor iedereen (daar sta ik achter bijvoorbeeld) ?
|