Raven |
18 oktober 2012 19:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
(Bericht 6373506)
Ik vrees dat er inderdaad geen oplossing is buiten de stadslijst. Andere opties lijken mij nogal irrealistisch (maar alles is mogelijk :-D).
Eigenlijk is de situatie in Antwerpen in een zekere zin vergelijkbaar met federaal België: twee grote blokken die tot elkaar veroordeeld zijn. Groot verschil is wel dat men in casu niet kan schreeuwen: "splitsen die boel!" (hoewel ;-)). Dus ik vermoed wel dat het in orde zal komen, met veel bloed, zweet en tranen.
En dan zal het federaal scenario zich verderzetten: die twee blokken die compromis na compromis zullen moeten sluiten, en de oppositie die met een grijns zal toekijken ... :?
|
Dat is inderdaad hetgene dat er moet gebeuren. Ik ben geneigd te geloven dat het zal lukken... de koffie, geschonken bij onderhandelingen, wordt zelden zo heet gedronken als het wordt opgediend. Men moet ergens beginnen, en dat is doorgaans aan de extreemse zijden van de tafel.
Maar als blijkt dat het niet mogelijk is (en dat kan), vereist het een grotere & assertievere leider om te erkennen dat het niet gaat, dan om te beginnen "tsjeven". Bij een herverkiezingen zal heus niet iedereen SP-A gaan stemmen. PJ's huidige demonstratie om zo constructief te zijn als een onvermurwde stiefmoeder zal hem er echt niet populairder op maken. Noch bij de inwoners, noch bij CD&V en Groen! die hij meesleurt.
|