Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Ultieme patstelling in Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178081)

Liederik 19 oktober 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Escritor (Bericht 6374615)
"'T STAD IS van iedereen, maar vanavond vooral VAN ONS!"

Oh, dan zijn er dus al twee quotes om te verdraaien. Bedankt.

peter1962 19 oktober 2012 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire (Bericht 6374624)
De Vlaamse Regering heeft inderdaad weinig belang bij de coalitievorming in Kortrijk. In Antwerpen daarentegen, is de inzet van de strijd het al dan niet op de helling zetten van een compromis gesloten door de Vlaamse regering. Tenminste toch als Groen in die onderhandelingen getrokken wordt, wat Janssens per se wil.

Aan dat tracé zal groen hoedanook toch niets kunnen veranderen. Zij zijn dan een kleine coalitiepartner in een groot en breed bestuur dat hen mathematisch niet nodig heeft. Dus achteraf dreigen met ontslag lukt niet. Ze zullen ten hoogste kunnen uit de brand slepen dat in het akkoord zou opgenomen worden dat de stad er bij de vlaamse regering moet op aandringen om alternatieven te bekijken. Daar gaat uiteraard niets van in huis komen. Behalve groen is niemand vragende partij om een moeizaal bereikt akkoord opnieuw op de helling te zetten.

Rest nog één echt gevoelig puntje : de hoofddoek.

peter1962 19 oktober 2012 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6374714)
Spijtig genoeg voor de mensen in Antwerpen is er zoiets als de BAM waar de Vlaamse regering zich in moet moeien.

Inderdaad, omdat de beslissingen over BAM hoedanook op vlaams regeringsniveau genomen worden kan groen eisen wat ze wil. Het zal toch niets uithalen.
Wat ze zeer waarschijnliijk zelf ook wel beseffen, maar ach ja, het oogt zo mooi hee om dat toch te "eisen".

Vito 19 oktober 2012 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6374723)
Ik zal wat duidelijker zijn. Ik wil zijn gezicht zien als hij aan de telefoon tegen BDW zegt:

PJ: "NEEN Bartje, ik heb gezegd dat wij met CD&V samen in de meerderheid of de oppositie zitten en dat blijft zo."
BDW: "kan je dat eens herhalen, Marc Van Peel, onze nieuwe havenschepen die hier naast mij zit, heeft het niet goed verstaan."

En dat klinkt dan zo: "Kunde da na nog is zegge? De Marrek Van Peel, ongze nieve schepene van d'ave, ee daa ni goe verstaan."

:)

Moet die dan buitenwipper spelen voor Patrick Janssens buiten te houden?

Niet teleurgesteld zijn als CD&V niet overloopt... Al kan dat best nog gebeuren.

peter1962 19 oktober 2012 13:33

Citaat:

Ik zal wat duidelijker zijn. Ik wil zijn gezicht zien als hij aan de telefoon tegen BDW zegt:

PJ: "NEEN Bartje, ik heb gezegd dat wij met CD&V samen in de meerderheid of de oppositie zitten en dat blijft zo."
BDW: "kan je dat eens herhalen, Marc Van Peel, onze nieuwe havenschepen die hier naast mij zit, heeft het niet goed verstaan."

En dat klinkt dan zo: "Kunde da na nog is zegge? De Marrek Van Peel, ongze nieve schepene van d'ave, ee daa ni goe verstaan."

:lol: gelukkig is er nog de gemeentewet die dit scenario onmogelijk maakt.

Travis66 19 oktober 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6374733)
:lol: gelukkig is er nog de gemeentewet die dit scenario onmogelijk maakt.

Tja, dit eigenste scenario wel, PJ gaat het altijd weten voor "de marrek" "schepene" is.

Travis66 19 oktober 2012 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6374732)
Moet die dan buitenwipper spelen voor Patrick Janssens buiten te houden?

Niet teleurgesteld zijn als CD&V niet overloopt... Al kan dat best nog gebeuren.

Ik ga serieus teleurgesteld zijn. Maar gelukkig heeft er nog niemand mijn aanbod "ik wil er geld op zetten" aangenomen. De schade valt dan wel mee :)

ViveLaBelgique 19 oktober 2012 13:42

Citaat:

Patrick Janssens heeft op voorhand open en bloot zijn kaarten op tafel gelegd en toegegeven dat het enthousiasme voor naar de oppositie te gaan minder heerst bij CD&V.

Ze gaan dus serieus wat op tafel moeten leggen indien ze CD&V schepenen uit de stadslijst willen scheuren. Welke kaarten denk jij dat ze hier tegen Patrick Janssens gaan uitspelen als ze dat spel zouden willen proberen ?

Travis66 19 oktober 2012 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6374745)
Patrick Janssens heeft op voorhand open en bloot zijn kaarten op tafel gelegd en toegegeven dat het enthousiasme voor naar de oppositie te gaan minder heerst bij CD&V.

Ze gaan dus serieus wat op tafel moeten leggen indien ze CD&V schepenen uit de stadslijst willen scheuren. Welke kaarten denk jij dat ze hier tegen Patrick Janssens gaan uitspelen als ze dat spel zouden willen proberen ?

Ik ben niet de strateeg die BDW is. Maar mijn eerste gedacht is "postjes". Hopelijk niet te veel. Een paar zilverlingen bijdoen waarschijnlijk.

Trouwens, van Peel zelf heeft duidelijk te verstaan gegeven dat hij te krijgen valt. "het is niet onze strategie, maar we kennen ons soortelijk gewicht."
Vrij vertaald, doe iets aan ons soortelijk gewicht en we kunnen klappen.

Fieseler 19 oktober 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6374637)
Ik herhaal:

Ziet dit er iemand uit die enkel linkse balletjes wil?

Die mens is geraakt en diep geëmotioneerd, zou die tevreden zijn met een paar linkse punten in het beleid?

dit ziet er uit als iemand die vals gespeeld heeft, betrapt is geworden en nu bij een trawant gaat janken omdat hij in de hoek moet gaan staan...

giserke 19 oktober 2012 13:49

Er is maar 1 ding te doen: de SPA isoleren zodat ze gedwongen worden te tekenen voor de CD&Vers.
Daar zal BDW volgens mij naar werken, omdat anders de SPA in de problemen zal komen in de Vlaamse regering.

ViveLaBelgique 19 oktober 2012 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6374725)
Aan dat tracé zal groen hoedanook toch niets kunnen veranderen. Zij zijn dan een kleine coalitiepartner in een groot en breed bestuur dat hen mathematisch niet nodig heeft. Dus achteraf dreigen met ontslag lukt niet. Ze zullen ten hoogste kunnen uit de brand slepen dat in het akkoord zou opgenomen worden dat de stad er bij de vlaamse regering moet op aandringen om alternatieven te bekijken. Daar gaat uiteraard niets van in huis komen. Behalve groen is niemand vragende partij om een moeizaal bereikt akkoord opnieuw op de helling te zetten.

Rest nog één echt gevoelig puntje : de hoofddoek.

Als er een coalitie groen-N-VA-stadslijst(CD&V-Sp.a) komt dan laat niemand Groen vallen tenzij ze van de electorale kaart geveegd kunnen worden. Zelfs de N-VA heeft veel stemmen gekregen die wel voor een sympathieke groene underdog willen stemmen.

giserke 19 oktober 2012 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6374745)

Als alle partijen kijken als gieren op de SPA, zal de SPA overstag gaan.

ViveLaBelgique 19 oktober 2012 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6374754)
Er is maar 1 ding te doen: de SPA isoleren zodat ze gedwongen worden te tekenen voor de CD&Vers.
Daar zal BDW volgens mij naar werken, omdat anders de SPA in de problemen zal komen in de Vlaamse regering.

Ik dacht dat Bart De Wever de Sp.a in de Vlaamse regering het liefste zou laten vallen en laten vervangen door Open VLD.

Daarmee gaat hij van Patrick Janssens geen handtekeningen krijgen om CD&V lost te scheuren uit de stadslijst.

ViveLaBelgique 19 oktober 2012 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6374756)
Als alle partijen kijken als gieren op de SPA, zal de SPA overstag gaan.

Waarom ?

giserke 19 oktober 2012 13:54

Als ze niet tekenen, gaat SPA volledig kopje onder volgende verkiezingen, want dan is het mislukken van de formatie zwart op wit op hun conto te schrijven.

ViveLaBelgique 19 oktober 2012 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6374754)

Wat ga je daar voor op tafel leggen ? De Sp.a is al geïsoleerd op Vlaams niveau en op federaal niveau. Op Antwerps niveau lukt dat niet want daar zit CD&V vast in de stadslijst. Bart De Wever en Marc Van Peel mag brullen wat ze willen. Patrick Janssens speelt zijn open misère op tafel en zij moeten hun kaarten uitspelen. Ofwel haalt Patrick Janssens zijn open misère binnen ofwel spelen ze hem er in. Ze moeten dan wel met hun kaarten boven komen.

Le Téméraire 19 oktober 2012 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6374608)
Waarom denk je dat ? die man zit comfortabel in een zetel en de anderen dragen hem dan nog ook. Die zal nu rustig wachten. Hij wint hoedanook.

Misschien. In ieder geval heeft Van Peel een grote gretigheid om weer een schepenambt op te nemen. En ik ben er van overtuigd dat hij niet graag in een verhouding zit met mensen die dat voor hem onmogelijk willen maken.

giserke 19 oktober 2012 13:58

Als BDW met een beleidsvoorstel komt, en de CD&V en VLD ziet dat zitten, zal de SPA niet anders kunnen dan tekenen.

ViveLaBelgique 19 oktober 2012 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6374764)
Als ze niet tekenen, gaat SPA volledig kopje onder volgende verkiezingen, want dan is het mislukken van de formatie zwart op wit op hun conto te schrijven.

Kijk hé. Als ze ergens graag stemmen op een underdog dan is het wel in Antwerpen. Voor Patrick Janssens is het een droomscenario om de zwarte piet te krijgen en naar de oppositie te kunnen. Ook al zegt hij dat hij geen zwarte piet wil incasseren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be