Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   parapsychologische verschijnselen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188051)

kiko 4 juli 2013 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6706196)
Zoals Shakespeare zei : Er zijn meer dingen tussen hemel en aarde, Horatio.

Geef eens een voorbeeld.

Nvalid 4 juli 2013 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6706196)
Zoals Shakespeare zei : Er zijn meer dingen tussen hemel en aarde, Horatio.
En dat geloof ik ook. Niemand is verplicht om mijn overtuiging te volgen, maar mensen die zo categoriek alles ontkennen wat niet in hun kleine wereldje past, zijn toch eerder bekrompen ... Ze doen me denken aan vroeger toen men overtuigd geloofde dat de wereld plat was.

het zijn ook vaak zwaar cynische en sarcastische mensen

Mambo 4 juli 2013 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6706197)
Niet voor 't een of 't ander, maar... de meeste van die obscurantistische hocuspocus en zweverige micmac, komen precies uit de periode toen men nog geloofde dat de wereld plat was, en bevolkt werd door elfen, geesten, spoken, en meer van dat fraais...

Ja we zijn al een heel stuk verder nu.
Nu denken veel mensen (vooral jonge) dat de wereld hol is.
En dimensies dat er nu zijn?

In die platte wereld had je dat nog allemaal zo nog niet.

meneer 4 juli 2013 23:14

Citaat:

Niet voor 't een of 't ander, maar... de meeste van die obscurantistische hocuspocus en zweverige micmac, komen precies uit de periode toen men nog geloofde dat de wereld plat was, en bevolkt werd door elfen, geesten, spoken, en meer van dat fraais...

Bewijs dan eens dat spoken niet bestaan ?:-) Als het toch zo simpel is...

meneer 4 juli 2013 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6706050)
Ik ken een paar leuke experimenten om elektriciteit te laten voelen...
But do not try this at home...

Citaat:

Een klopgeest is een onverklaard verschijnsel waarbij geluiden worden geproduceerd, voorwerpen worden bewogen en elektrische apparatuur ontregeld raakt, zonder dat daarvoor een fysische oorzaak is aan te wijzen. De naam is afkomstig van de gedachte dat een spook of geest verantwoordelijk zou zijn voor de waargenomen manifestaties.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klopgeest

Leg dat eens uit aan de klopgeesten !:lol:

meneer 4 juli 2013 23:17

Citaat:

Ah ? De katolieke Inquisitie die mensen veroordeelde omdat ze beweerden dat de aarde niet plat was, geloofden in Aliens ?

meneer 4 juli 2013 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6706203)
het zijn ook vaak zwaar cynische en sarcastische mensen

Fanatieke sceptici zijn meestal mensen die hun onbekwaamheid en gebrek aan inbeeldingsvermogen verstoppen onder een dikke laag cynisme en sarcasme, met daarover een slijmerige saus van vulgaire domme praatjes

Supe®Staaf 4 juli 2013 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6706352)
Bewijs dan eens dat spoken niet bestaan ?:-) Als het toch zo simpel is...

Ho maar, spoken daar geloof ik in hoor.
En ik kan bewijzen dat ze bestaan.
Kom maar eens naar mijn vrouw kijken als ze pas opstaat.

Dat is ook de reden dat ik steeds mijn hand voor mijn mond hou als ik gaap.
Iedereen weet als je dat nalaat, dat er een spook zijn piemel in je mond stopt.

Supe®Staaf 4 juli 2013 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6706356)
Leg dat eens uit aan de klopgeesten !:lol:

Dat is te moeilijk.
Drummers zijn nogal traag van begrip.

Supe®Staaf 5 juli 2013 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6706361)
Ah ? De katolieke Inquisitie die mensen veroordeelde omdat ze beweerden dat de aarde niet plat was, geloofden in Aliens ?

Dat is een vrij goede omschrijving van de onzichtbare in het heelal zwevende vriend waar je moest in geloven, of de katolieke inkwisitie brandde het haar van je ballen (om te beginnen)

kiko 5 juli 2013 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6706361)

Je kennis van de inquisitie is ook niet fameus.

Marie van de koster 5 juli 2013 10:14

Citaat:

Eerst en vooral wil ik duidelijk stellen dat ik het zeker niet heb over de commercieel ingestelde paranormale van-alles-en-nog-wat-beoefenaars die voornamelijk op winstbejag uit zijn. Daar zijn er wel enkelen bij met een meer dan alledaagse intuitie en met zeer grote gevoeligheid maar het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden en 90 % is zeker de moeite niet waard om naar te kijken of te luisteren. Uitzonderingen? Wel, mijn grootvader kon water vinden met een wichelroede en een kozijn van mij had sterke magnetische gaven (maar die buitte dat ook wel commercieel uit, dus vermoed ik dat hij af en toe zich bekwamer voordeed dan hij was).
Wat ik bv gek vind, is dat mensen zoals u, nuchtere, ernstige, wetenschappelijk ingestelde geesten, elven en geesten in het belachelijke trekken maar wel bereid zijn aan te nemen dat er verschillende alternatieve werelden bestaan!
Verder : als u spreekt over spoken maakt u dat d'office belachelijk. U roept het beeld op van het witte laken en alle mogelijke stereotypen hanteert u om de boel toch maar zo onnozel als het kan te doen lijken.
Ik kan niet bewijzen dat een geest of een spook bestaat. Ik weet dat ik contact gehad heb met een overleden nichtje in een heel moeilijke periode en dat ik zonder haar hulp er niet was doorgeraakt. Ik weet dat mijn zus nog steeds de aanwezigheid van haar overleden zoontje voelt.
Nee, ik kan dat niet bewijzen. Maar ik hoop dat u zelf ooit zoiets meemaakt.

kiko 5 juli 2013 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6706813)
Wel, mijn grootvader kon water vinden met een wichelroede en een kozijn van mij had sterke magnetische gaven (maar die buitte dat ook wel commercieel uit, dus vermoed ik dat hij af en toe zich bekwamer voordeed dan hij was).

Wichelroedelopen is al uitvoerig getest geweest. De resultaten waren verpletterend: een wichelroede duidt niemendal aan.

Dus sorry voor je grootvader, maar ofwel maakte hij zichzelf wijs dat hij kon wichelroedelopen, ofwel maakte hij het anderen wijs.

Over je neef het wandelend trekijzer laat ik me niet uit, daar hou ik gewoon bij wat gegniffel en de gedachte dat je familie wel enkele "excentrieke" figuren telt.

Marie van de koster 5 juli 2013 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6707331)
Wichelroedelopen is al uitvoerig getest geweest. De resultaten waren verpletterend: een wichelroede duidt niemendal aan.

Dus sorry voor je grootvader, maar ofwel maakte hij zichzelf wijs dat hij kon wichelroedelopen, ofwel maakte hij het anderen wijs.

Over je neef het wandelend trekijzer laat ik me niet uit, daar hou ik gewoon bij wat gegniffel en de gedachte dat je familie wel enkele "excentrieke" figuren telt.

Op de rest van mijn post hebt u duidelijk geen antwoord ...
Het gaat niet om de wichelroede, het gaat om de persoon die die wichelroede vasthoudt.
Ik ben blij dat er in mijn familie figuren zijn die uit het alledaagse opgelegde patroon springen. Bij ons zijn er heel wat opvallende mensen (niet enkel paranormaal gesproken), wat een saaie familie hebt u met geen enkele kleurrijke figuur ...

meneer 5 juli 2013 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6706401)
Ho maar, spoken daar geloof ik in hoor.
En ik kan bewijzen dat ze bestaan.
Kom maar eens naar mijn vrouw kijken als ze pas opstaat.

Dat is ook de reden dat ik steeds mijn hand voor mijn mond hou als ik gaap.
Iedereen weet als je dat nalaat, dat er een spook zijn piemel in je mond stopt.

Respectloos gezever. Ga maar wat parachutespringen ( als je dat werkelijk ook doet of enkel in je dromen ) en pinten pakken. Uw Supergezaag is aan mij niet besteed.

meneer 5 juli 2013 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6706406)
Dat is een vrij goede omschrijving van de onzichtbare in het heelal zwevende vriend waar je moest in geloven, of de katolieke inkwisitie brandde het haar van je ballen (om te beginnen)

Ah, je gelooft dat de Aliens goden zijn ? Of zich zo laten kennen aan ons ? Je bent een aanhanger van de Von Däniken-theorie ?
Daarover is geen 100 % consensus ( zoals een ons bekende leraar fysica het zou uitdrukken ).

Nvalid 5 juli 2013 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6707687)
Respectloos gezever. Ga maar wat parachutespringen ( als je dat werkelijk ook doet of enkel in je dromen ) en pinten pakken. Uw Supergezaag is aan mij niet besteed.

die superzaag denkt dan nog van zichzelf dat hij interessant bezig is

meneer 5 juli 2013 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6707331)

Ja, gniffelen, dat zal je wel goed kunnen. Over de rest laat ik me liever niet uit, dat zou als belediging kunnen opgevat worden , terwijl het nochthans enkel de realiteit is.:lol:
Ik ken ook een man die water vind met de wichelroede. Ik heb een put laten boren op een stuk grond van mij, we hebben het gevonden op 55 meter diepte. De man met de wichelroede was uitgenodigd door een buur van mij, die een lap grond een kilometer verderop bezit. Hij liep daar wat rond met zijn roede, en zei uiteindelijk : " hier is water ". Er werd geboord, en op zeven meter diep vonden ze water. Wat nu ? Toeval ? Of ga je zeggen dat ik lieg ?

meneer 5 juli 2013 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6707698)
die superzaag denkt dan nog van zichzelf dat hij interessant bezig is

Ja dat is het soort mensen die een hele hoge dunk van zichzelf hebben.

Nvalid 5 juli 2013 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6707705)
Ja dat is het soort mensen die een hele hoge dunk van zichzelf hebben.

waardoor ze zichzelf verblinden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be