Marie van de koster |
5 juli 2013 10:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
(Bericht 6706197)
Niet voor 't een of 't ander, maar... de meeste van die obscurantistische hocuspocus en zweverige micmac, komen precies uit de periode toen men nog geloofde dat de wereld plat was, en bevolkt werd door elfen, geesten, spoken, en meer van dat fraais...
|
Eerst en vooral wil ik duidelijk stellen dat ik het zeker niet heb over de commercieel ingestelde paranormale van-alles-en-nog-wat-beoefenaars die voornamelijk op winstbejag uit zijn. Daar zijn er wel enkelen bij met een meer dan alledaagse intuitie en met zeer grote gevoeligheid maar het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden en 90 % is zeker de moeite niet waard om naar te kijken of te luisteren. Uitzonderingen? Wel, mijn grootvader kon water vinden met een wichelroede en een kozijn van mij had sterke magnetische gaven (maar die buitte dat ook wel commercieel uit, dus vermoed ik dat hij af en toe zich bekwamer voordeed dan hij was).
Wat ik bv gek vind, is dat mensen zoals u, nuchtere, ernstige, wetenschappelijk ingestelde geesten, elven en geesten in het belachelijke trekken maar wel bereid zijn aan te nemen dat er verschillende alternatieve werelden bestaan!
Verder : als u spreekt over spoken maakt u dat d'office belachelijk. U roept het beeld op van het witte laken en alle mogelijke stereotypen hanteert u om de boel toch maar zo onnozel als het kan te doen lijken.
Ik kan niet bewijzen dat een geest of een spook bestaat. Ik weet dat ik contact gehad heb met een overleden nichtje in een heel moeilijke periode en dat ik zonder haar hulp er niet was doorgeraakt. Ik weet dat mijn zus nog steeds de aanwezigheid van haar overleden zoontje voelt.
Nee, ik kan dat niet bewijzen. Maar ik hoop dat u zelf ooit zoiets meemaakt.
|