Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Welke religie spreekt jou het meest aan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191569)

eno2 23 september 2013 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6813850)
blijkbaar is het ook mystiek gebleven en is er nooit iets zinnigs uit tevoorschijn gekomen.

Vandaar dat je vreselijk jaloers bent op mij die door logisch nadenken wel iets heeft gepresteerd: het raadsel van het heelal en God op te lossen.

Een ernstig geval van trollende megalomanie.

JeeBee 23 september 2013 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 6813824)
Zelfs indien je niet geloofd in reïncarnatie of zelfs er geen reîncarnatie zou zijn, heeft tot gevolg dat Boeddhisten uitermate respect hebben voor alles wat leeft ( in de gedachte dat zelfs een regenworm een gereïncarneerde persoon zou kunnen zijn ) en heeft tot gevolg dat deze aanname de bevolking zeer ecologisch bezig is. Iets wat we hier maar de laatste jaren aangeleerd krijgen dat alle levensvormen hun nut hebben. Misschien is dit ook de achterliggende gedachte.

Zo is dat.

Ik zie het zo: (wat kort door de bocht)

Voor de moslim staat enkel de moslim op zijn hoogte, zijn naaste.

Voor de christen staat elke mens op zijn hoogte, zijn naaste.

Voor de boeddhist is alles binnen de kosmos op zijn hoogte, zijn naaste.

Overigens kan filosofisch binnen het boeddhisme - dat de theorie van de volledige vergankelijkheid, niets is permanent, het niet-zelf aanhangt - niet echt sprake zijn van een reïncarnatie zoals wij dat zien, het 'eigen' terug in het leven komen. Beter zou zijn te spreken van een wedergeboorte, een wezen dat in de grond niet van jou verschilt noch van de rest van de kosmos maar dat 'niets' met jou zelf te maken heeft, zoals het beeld van een kaars die uitgaat en met haar laatste vlammetje - en haar 'karma' een nieuwe kaars aansteekt.

JeeBee 23 september 2013 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813860)

Lees jij dat nog?

Gewoon doorscrollen en je hebt er geen last van.

eno2 23 september 2013 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 6813880)
Lees jij dat nog?

Gewoon doorscrollen en je hebt er geen last van.

Hij verpest ook sommige van mijn draden.

Ik vind het een verwerpelijk en te verwijderen geval van ernstige en voortdurende forumvervuiling.

harriechristus 23 september 2013 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813859)
Van forum afgooien is de enige oplossing om dit altijd en overal voortdurend trollend gedaas te stoppen.

Het is zoals altijd dat de duivel de waarheid niet verdragen kan.

harriechristus 23 september 2013 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813859)
De term morosofie werd in de Nederlandse literatuur bekendgemaakt door Matthijs van Boxsel, in zijn Encyclopedie van de domheid

Ook van Boxsel heeft er nooit iets van begrepen.

Want waarom het zo dom zou zijn wat ik beweer, weet hij nergens te zeggen.

Wat wel vreselijk dom is is het heelal van de wetenschap, een dood mechaniek dat als bij toverslag (hocus pocus dus) uit een zogenaamde Oerknal tevoorschijn zou zijn gekomen.

Waarom, dat wordt nergens verklaard.

Het is gewoon van de Bijbel afgekeken.

harriechristus 23 september 2013 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813860)

....een ernstig geval van scheldmanie bij gebrek aan denkvermogen.

harriechristus 23 september 2013 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6813030)
Na enkele dagen ook bruin en rood. :-)

niet te lang in de zon, want dan is het zwart en dood.

R.Verhiest 23 september 2013 12:16

FSM... vanzelfsprekend

harriechristus 23 september 2013 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813894)
Hij verpest ook sommige van mijn draden.

de enige die jouw kinderlijke draden nog van enige wijsheid voorziet, dat ben ik.
Citaat:

Ik vind het een verwerpelijk en te verwijderen geval van ernstige en voortdurende forumvervuiling.
de enige die de boel vervuilt dat ben jij, dit omdat je zelf niet denken kan en alleen maar schelden en beledigen.

Alles dank zij Zen waar nooit iets zinnigs uit tevoorschijn is gekomen dan zoiets absurds en kinderlijks als: wat voor geluid maakt één klappende hand?

Daar zitten ze nu al duizenden jaren over na te denken........:rofl:

harriechristus 23 september 2013 12:23

De enig ware religie is die van de atoomtheorie die het bestaan van God bewijzen kan.

De rest is allemaal verleden tijd en waar geen zinnig mens nog in geloven kan.

Maar de massa is nu eenmaal traag van begrip en verdrinkt tussen wal en schip.

Het laatste oordeel geheten.

eno2 23 september 2013 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6813977)
de enige die jouw kinderlijke draden nog van enige wijsheid voorziet, dat ben ik.
de enige die de boel vervuilt dat ben jij, dit omdat je zelf niet denken kan en alleen maar schelden en beledigen.

Alles dank zij Zen waar nooit iets zinnigs uit tevoorschijn is gekomen dan zoiets absurds en kinderlijks als: wat voor geluid maakt één klappende hand?

Daar zitten ze nu al duizenden jaren over na te denken........:rofl:

Omdat dit forum virtueel is, kan ik jou helaas het geluid van een klappende hand niet demonstreren :rofl: Jammer, want dat zou je oorverdovende forumvervuilingsmanie zeker genezen hebben.

harriechristus 23 september 2013 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6814116)
Omdat dit forum virtueel is, kan ik jou helaas het geluid van een klappende hand niet demonstreren :rofl:

Holle hoofden maken het meeste geluid, vooral als het om schelden gaat, dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken.
Citaat:

Jammer, want dat zou je oorverdovende forumvervuilingsmanie zeker genezen hebben.
De Heilige Geest maakt geen oorverdovend geluid.

Dat lijkt alleen maar zo voor degenen die de waarheid niet kunnen verdragen en zich eraan ergeren.

Maar wie met één klappende hand geluid wil maken, die is nog niet wijs, maar een dwaas.

De Wijze gebruikt het Woord om zich te laten horen.

harriechristus 23 september 2013 15:14

De hoogste waarheid voor het Zen-Boeddhisme is de Leegte.

Terwijl de Leegte niet het hoogste is, maar juist het Laagste.

Dus hoe hebben ze zich daarin vergist......:rofl:

eno2 23 september 2013 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6814149)
Holle hoofden maken het meeste geluid, vooral als het om schelden gaat, dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken.
De Heilige Geest maakt geen oorverdovend geluid.

Dat lijkt alleen maar zo voor degenen die de waarheid niet kunnen verdragen en zich eraan ergeren.

Maar wie met één klappende hand geluid wil maken, die is nog niet wijs, maar een dwaas.

Ja zever maar door, vul deze draad en het forum maar verder met je narcistisch gekwijl.

eno2 23 september 2013 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6814149)

Zelfverklaarde wijze die lijdt aan een narcistische woorddiarree en niets dan megalomane fantasieën uitkraamt.
In feite iemand die in betreurenswaardige en beklagenswaardige diepste stupiditeit vervallen is.

harriechristus 23 september 2013 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6814164)
Ja zever maar door, vul deze draad en het forum maar verder met je narcistisch gekwijl.

God als collectief zelfbewustzijn........:-):-):-)

harriechristus 23 september 2013 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6814168)
Zelfverklaarde wijze die lijdt aan een narcistische woorddiarree en niets dan megalomane fantasieën uitkraamt.
In feite iemand die in betreurenswaardige en beklagenswaardige diepste stupiditeit vervallen is.

De heilige drie eenheid........:-):-):-)

harriechristus 23 september 2013 17:48

Boeddha was zo erg verwend als kind en prins in zijn ouderlijk paleis, dat toen hij eindelijk eens een keer in de werkelijke wereld kwam en daar voor het eerst het lijden zag, hij tot de mening kwam dat het leven alleen maar ellende zou zijn.

Verkeerd natuurlijk, want het leven is zowel lijden als geluk, dus allebei.

Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus om tot betere gedachten te komen over hoe het leven werkelijk is.

:-):-):-)

eno2 23 september 2013 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6814370)
Boeddha was zo erg verwend als kind en prins in zijn ouderlijk paleis, dat toen hij eindelijk eens een keer in de werkelijke wereld kwam en daar voor het eerst het lijden zag, hij tot de mening kwam dat het leven alleen maar ellende zou zijn.

Verkeerd natuurlijk, want het leven is zowel lijden als geluk, dus allebei.

Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus om tot betere gedachten te komen over hoe het leven werkelijk is.

:-):-):-)

Megalomanie is ook een vorm van lijden, en niet van de minste.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be