Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Prutsprofke sos dik in zijn bloot gat gezet op tv door Homans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201236)

Eduard Khil 25 april 2014 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113104)
Ja maar uw voorzitter neemt vooral Duitsland als gidsland. Dat verbergt hij ook niet.

U maakt zich illusies als u denkt dat al de NVA-kiezers zulk een Duits systeem in België zouden willen. Trouwens, uit bevragingen blijkt dat de grote meerderheid der Vlamingen géén afschaffing wilt van de index, zij willen géén nieuwe staatshervorming door de volgende regering, enz. En dat is nu precies hetgeen de NVA allemaal wel wilt.

en toch stemmen ze en masse voor N-VA. Dat moet toch zeer zuur zijn voor u hé

en let maar op, linkse kameraad, want het gaat nog erger worden: na de verkiezingen gaan jullie er allemaal uit :lol:

De schoofzak 25 april 2014 10:20

Citaat:

Ja maar uw voorzitter neemt vooral Duitsland als gidsland. Dat verbergt hij ook niet.

U maakt zich illusies als u denkt dat al de NVA-kiezers zulk een Duits systeem in België zouden willen. Trouwens, uit bevragingen blijkt dat de grote meerderheid der Vlamingen géén afschaffing wilt van de index, zij willen géén nieuwe staatshervorming door de volgende regering, enz. En dat is nu precies hetgeen de NVA allemaal wel wilt.

Ik heb nog een aparte draad willen beginnen over dat fenomeen dat je nu beschrijft. Het fenomeen dat de Vlaming eigenlijk een egoïst is dus.
In feite mag alles afgeschaft worden, behalve MIJN index, MIJN brugpensioen, MIJN dit en MIJN dat; maar dat van anderen ... kan ons geen kloten schelen.
Ge moogt zelfs dubbel werkloosheidsvergoedingen uitkeren, zolang het maar niet gebeurt met MIJN belastingsgeld, want dat moet laag blijven.

Want als je dat echt democratisch wilt vertalen, dan zouden we naar een erg vervelende maatschappij gaan.

Er is maar één mogelijkheid om solidariteit te kunnen (blijven) verzoenen met die klein-menselijkheid, en dat is alles inzetten op verantwoordelijkheid.

En dat is dus het enige echte en onvervalste nva-model.
En straffer: alle andere modellen, tot en met het moderne sossen-model, convergeren naar dat nva-model.
En ergerlijk: het belgicistische PS-model is van bij de meest ouderwetse van alle sossen-modellen van de ganse wereld.

.

Athelas 25 april 2014 10:44

Citaat:

De index is essentieel maar is al twee jaar op rij afgezwakt en dankzij de verlaging van BTW op electriciteit nogmaals volgend jaar?

De meeste mensen trappen gewoon in het fabeltje dat de index essentieel is om hun koopkracht te behouden maar in feite is dat helemaal niet zo. Integendeel: de index zorgt ervoor dat veel bedrijven nu al jaren op rij hogere kosten hebben die de mensen niet associeren met opslag. Mensen met een hoog loon hebben mss niet zoveel nodig (wensen wsl trouwens andere voordelen) en de mensen met een lager loon gaan minder opslag krijgen als gevolg hiervan. De index is gewoon slecht behalve voor de regering.

Probleem is dat je dat ondanks de cijfers zwart op wit, aan niemand uitgelegd krijgt.

De NVA wil de index trouwens laten vallen en daar wat tegenover stellen: nl de schaal van 45%. Dat is netto in het handje veel beter voor de werkende mens (en ook voor je bedrijf) maar zorgt voor minder inkomsten voor de staat. Hoewel die dus ook het loon van hun werknemers niet moet indexeren... win-win-win dus.

Cheminot 25 april 2014 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113087)
Een voorsmaakje van uw 'paradijs' zien we in Duitsland, het o zo geprezen gidsland van de NVA.

Duitsland is één van de voorbeelden, men verwijst minstens evenveel naar de Scandinavische landen. Maar goed, jouw waarheid is altijd wat simpeler.

Het Oosten 25 april 2014 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7113123)
Ik heb nog een aparte draad willen beginnen over dat fenomeen dat je nu beschrijft. Het fenomeen dat de Vlaming eigenlijk een egoïst is dus.
In feite mag alles afgeschaft worden, behalve MIJN index, MIJN brugpensioen, MIJN dit en MIJN dat; maar dat van anderen ... kan ons geen kloten schelen.
Ge moogt zelfs dubbel werkloosheidsvergoedingen uitkeren, zolang het maar niet gebeurt met MIJN belastingsgeld, want dat moet laag blijven.

Want als je dat echt democratisch wilt vertalen, dan zouden we naar een erg vervelende maatschappij gaan.

Er is maar één mogelijkheid om solidariteit te kunnen (blijven) verzoenen met die klein-menselijkheid, en dat is alles inzetten op verantwoordelijkheid.

En dat is dus het enige echte en onvervalste nva-model.
En straffer: alle andere modellen, tot en met het moderne sossen-model, convergeren naar dat nva-model.
En ergerlijk: het belgicistische PS-model is van bij de meest ouderwetse van alle sossen-modellen van de ganse wereld.

.

De Vlaming een egoïst? Hoe komt u daar nu bij. Waar beweer ik ergens dat de Vlaming een egoïst is? Integendeel, ik stel nu juist dat de Vlaming geen egoïst wil zijn. Dat hij juist niet wil dat de solidariteit wordt opgeheven. Dat hij niet wil leven in een bikkelharde maatschappij zoals in Duitsland waar het motto nu blijkt te zijn : 'iedereen voor zich'.

bastel 25 april 2014 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7113008)
Lolwut?

Verklaar u nader...

Wat is er zo grappig aan het feit dat iemand eerst een bron wil checken alvorens er een mening over te uiten? Lijkt me nochtans vrij logisch.

frank1234 25 april 2014 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7112994)
En zelfs toen had hij zich versproken.

Het zal altijd een kwalijke geur zijn die aan De Wever zal blijven kleven: stemt men op De Wever en de NVA, dan stemt men op het grootkaptaal en voor sociale afbraak.

blijf jij zo dom ? volg je daar cursussen voor ?
het is het kapitaal dat zorgt (betaalt) voor ALLE sociale voorzieningen

Cheminot 25 april 2014 11:10

Citaat:

Als je de mensen uitlegt waarom de index een lege doos is veranderen ze wel van mening. Als je enkel luistert naar de voorlichting van links dan weet je niet beter. Zeker als je elke keer ofwel de verlaging van de personenbelasting vergeet of afdoet als "voor de rijken".

Waar blijven de vakbonden, middenveld en kenners om de verlaging van de btw op electriciteit af te schieten? Want die gaat de gemiddelde Vlaming meer kosten dan opbrengen. Asociaal, iemand?

Het Oosten 25 april 2014 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7113195)
Als je de mensen uitlegt waarom de index een lege doos is veranderen ze wel van mening. Als je enkel luistert naar de voorlichting van links dan weet je niet beter. Zeker als je elke keer ofwel de verlaging van de personenbelasting vergeet of afdoet als "voor de rijken".

Waar blijven de vakbonden, middenveld en kenners om de verlaging van de btw op electriciteit af te schieten? Want die gaat de gemiddelde Vlaming meer kosten dan opbrengen. Asociaal, iemand?

De index is geen lege doos. Vraag dat maar aan eender welke gepensioneerde in de straat. Of aan mensen die in loondienst zijn. De index-aanpassing helpt het duurder worden van de levensmiddelen voor een stuk te compenseren. Het is geen wondermiddel, maar het helpt. U moet de mensen niks proberen wijs te maken.

Athelas 25 april 2014 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113245)
De index is geen lege doos. Vraag dat maar aan eender welke gepensioneerde in de straat. Of aan mensen die in loondienst zijn. De index-aanpassing helpt het duurder worden van de levensmiddelen voor een stuk te compenseren. Het is geen wondermiddel, maar het helpt. U moet de mensen niks proberen wijs te maken.

De index is geen lege doos, akkoord, maar wel één van de slechtst mogelijke oplossingen om het probleem aan te pakken.

Eduard Khil 25 april 2014 12:27

Als iemand door de automatische indexverhoging 1 euro meer in de hand krijgt, moet zijn werkgever er drie extra betalen. De automatische indexverhoging is vooral goed voor de staat, en zij die een groot staatsapparaat een warm hart toedragen(= de linksen) in plaats van een deftig systeem op poten te zetten voor zowel werkgevers als -nemers maar de staat wat te ontvetten(=de rechtsen)

Vrijheideerst 25 april 2014 12:28

Dat die index nu nog een internationaal gewaardeerd en gebruikt systeem zou zijn...

Cheminot 25 april 2014 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113245)

Het helpt vooral om werkgelegenheid kapot te maken. Bovendien is de index uitgekleed, behalve voor onze royals, en met de daling van de btw op de elektriciteit is het nog een stap terug.

Er bestaan andere systemen in onze buurlanden, bekijk die eens en zeg dan of die slechter zijn.

Pericles 25 april 2014 13:52

Citaat:

Misschien, maar ze willen wel in overgrote meerderheid een afschaffing van de levenslange dop en een tegenprestatie voor het leefloon en dit zowel in Vlaanderen als Wallonië. ;-)

De schoofzak 25 april 2014 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113176)
De Vlaming een egoïst? Hoe komt u daar nu bij. Waar beweer ik ergens dat de Vlaming een egoïst is? Integendeel, ik stel nu juist dat de Vlaming geen egoïst wil zijn. Dat hij juist niet wil dat de solidariteit wordt opgeheven. Dat hij niet wil leven in een bikkelharde maatschappij zoals in Duitsland waar het motto nu blijkt te zijn : 'iedereen voor zich'.

Op mijn beurt, beweer ik nergens dat jij zou gesteld hebben dat de Vlaming (en bij uitbreiding elke andere nationaliteit) een egoïst is.

Ikzelf haal dat uit die bevraging. En ik niet alleen.

Het hemd is nader dan de rok, meneer.

Gij en ik weten dat dat niet zo mooi is.
Maar gij en ik weten dat als je er echt te weinig mee rekening houdt, je systeem zal ontploffen.
Niets menselijks is ons vreemd.
Krijg als sos maar eens de kans om 1.2 mio € per jaar te verdienen ... of iets minder, vb. 6000 net in de maand, met een ocmw-woning dan wel gratis ... Dan ineens is het principe dat het marktconform is.

.

Pericles 25 april 2014 14:07

[quote=De schoofzak;7113381]Op mijn beurt, beweer ik nergens dat jij zou gesteld hebben dat de Vlaming (en bij uitbreiding elke andere nationaliteit) een egoïst is.

Ikzelf haal dat uit die bevraging. En ik niet alleen.

Het hemd is nader dan de rok, meneer.

Gij en ik weten dat dat niet zo mooi is.
Maar gij en ik weten dat als je er echt te weinig mee rekening houdt, je systeem zal ontploffen.
Niets menselijks is ons vreemd.
Krijg als sos maar eens de kans om 1.2 mio € per jaar te verdienen ... of iets minder, vb. 6000 net in de maand, met een ocmw-woning dan wel gratis ... Dan ineens is het principe dat het marktconform is.

Je kan in dit land perfect een sociale woning krijgen met 2 miljoen euro op je rekening.
Vermogen is geen criterium, alleen inkomen, woningbezit en gezinslast.

Eduard Khil 25 april 2014 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7113388)

Je kan in dit land perfect een sociale woning krijgen met 2 miljoen euro op je rekening.

kijk maar naar dat sossenwijf van samusocial

De schoofzak 25 april 2014 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7113388)

woningbezit in Vlaanderen of in Wallonië, zal je bedoelen.

Of je een woning bezit, bijvoorbeeld een appartementsblok met vier wooneenheden, een voor jezelf en een voor elk van je drie kinderen (de droom van elke ... ) in land x y of z .... maakt niets uit.

.

Pericles 25 april 2014 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7113401)
woningbezit in Vlaanderen of in Wallonië, zal je bedoelen.

Of je een woning bezit, bijvoorbeeld een appartementsblok met vier wooneenheden, een voor jezelf en een voor elk van je drie kinderen (de droom van elke ... ) in land x y of z .... maakt niets uit.

.

Je mag 2 miljoen euro op je rekening hebben en daarna een erfenis van 5 miljoen krijgen , dan nog heb je recht op een sociale woning, zolang je maar niets of weinig verdient en geen vastgoed bezit.

DewareJakob 25 april 2014 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7112292)
.. tiens .. keken u en ik naar dezelfde uitzending ? Indien wel, dan zou u een door nijd witgetrokken, verkrampte en wild om zich heenklauwende mevrouw Homans gezien hebben .. een gedrag onwaardig voor een kandidaat minister-president, laat staan OCMW voorzitter ..

Ik zag een heel spraakvaardige, verstandige madam en een kluns die niet uit zijn woorden en eigen argumenten geraakte.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be