| nabat54 |
9 juni 2014 13:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
(Bericht 7187243)
Niet te snel gloriëren, niet te opgewonden raken.
Als er bij het breien van een tricolore muts een steekje valt, wil dat nog niet zeggen dat België aan het barsten is, hoor.
Als ik de splitsing overleef, zou dat inderdaad mijn stemkeuze zijn.
Als de voor mij voordelige Belgische staat wegvalt, wil ik van dan af nog zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis.
Zelfs in een Belgisch kader zou zoiets wenselijk zijn.
Maar veel hoop op dat vlak is er noch voor België noch voor Vlaanderen, want alle pogingen in die richting verzanden...
|
Tiocfaidh ár lá
Opgewonden raken is in dit debat niet aan mij besteed. (Ik heb op persoonlijk vlak andere katten te geselen op dit moment, maar even een afleiding op een forum en proberen elkanders "visie" " referentiekader te snappen kan geen kwaad, maar al bij al , ik vrees dat nog u nog ik de ander zal overtuigen :-) )
Je moet je toch wel eens bewust beginnen worden , dat er mensen zijn die niet voor het VB stemden in de ntijd, die na de explosie van de VU , blanco stemden, en die een dikke 10 jaar geleden begonnen zijn met N-VA te stemmen.
Ja, "Belgie Barst" is niet de spreuk van het VB, maar ook van mensen die niet op het VB gestemd hebben de laatste decennia.
Mooie referentie naar het "mutsje breien" ......der zijn sedert 1830 nogal ferm wat steekjes gevallen. Maar ja jij die goed verdient aan het concept Belgie heeft daar geen bal om.
Après nous le déluge!
Wat betreft de "staatinmenging" in vlaanderen, tja het kan beter, maar wat wil je als je steeds met de PS (federaal vlak)rekening moet houden.
Het wordt kiezen Staaf, veel te veel staatsinmenging of Belgie.
Di Rupo heeft alvast gekozen voor het confederale model.
|