![]() |
Citaat:
Maar ik meen dat de vreemdeling een meisje ook nog kon trouwen en de lelijke meisjes daar hun hele leven lang bleven zitten. En ik kan me zo voorstellen dat de mooie het er eerst van namen door flink wat geld te vragen en zich niet zo gemakkelijk lieten trouwen. |
Moest religie een exacte wetenschap zijn, zou de wereld gespaard zijn van de gruwelijke moorden, die in de naam van het grote gelijk, zijn gepleegd. ( bij nader inzicht; .... moet zijn....worden gepleegd )
Maar helaas, kan iedere fanatieke pipo een theorie verkondigen, waar je van omver valt maar toch niet kan ontkrachten omdat gewoon over fantasie gaat en zeker niet te bewijzen. Sommige zaken klinken waanzinnig in de oren van de modale mens en toch.... zo heb ik, ik verzin dit niet, op een tentamen moeten berekenen hoeveel tijdsverschil twee volledig identieke auto’s hebben bij aankomst als ze dezelfde afstand afleggen. Het enige verschil is dat de ene auto wit is en de andere zwart. Klinkt absurd maar theoretisch is er inderdaad een ( miniem ) verschil. Het eerste draadje van dit debat stelt dat de Here, himself, met zijn fikken van Maria moest blijven en ook klinkt er verderop, een bezorgdheid over de persoon; Jezus. Door de oogkleppen die ons van jongs af aan zijn opgedrongen door de westerse cultuur, nemen we, zonder enige vragen te stellen, aan dat het over waarheden gaat. nml. God bestaat, Maria en Jezus zijn historische figuren. Is dit zo??? Verder in het debat gaat het in wezen over de vertalingen van Bijbelverhalen. Een moeilijk probleem want de meeste vertalingen moeten in hun tijdsgeest gezien worden en ook hoeveel schrijfsels zijn er, letterlijk, op de brandhoop in vlammen opgegaan? mijn arrogante mening; 1 tempelprostitutie is een feit. - de vele joodse documenten tegen deze praktijken - aan je penis mocht niets schelen want anders mocht je de tempel niet in ( joodse voorschriften ) 2 Anna is een hoeren-madam - ze heeft heel haar leven de tempel trouw gediend ( in het kader van tempelhoeren en haar leeftijd kan het niet anders zijn ) 3 Maria werd in de tempel opgeleid ( gezien de ondergeschikte rol van de vrouw; opgeleid voor wat? ) 4 Maria werd op 15 jarige leeftijd uitgehuwelijkt aan Jozef - uit Bethlehem, een boeren gat en niet kapitaal krachtig ( er moet dus iets aan Maria gescheeld hebben... in verwachting ??? ) 5 Jozef heeft het huwelijk niet geconsumeerd - reden om het echt te verbreken ( gebeurd niet ) -impotent??? 6 plots is Maria zwanger - zelfs in die tijd ongeloofwaardig - reden om gestenigd te worden conclusie; Maria is zwanger geworden in de tempel en werd gauw - gauw uitgehuwelijkt aan een impotent boertje van den buiten. |
Jullie zoeken het veel te ver. Maria was een jonge gezonde vrouw, gehuwd met een ietsofwat oudere, simpel van geest maar niet onbemiddelde , libidoloze schrijnwerker.
Het "echte verhaal van de Messiah" Na een passioneel nachtje mompelde de bedpartner van Maria: "mare, ik ben in je klaargekomen, je kan zwanger worden. Je man kan dat niet. Krijg je daar geen problemen mee? " Maria, meer ervaren in de situatie: "niet ongerust zijn, mijn man is niet de helderste van de sterren, als ik zwanger zou blijken, wat ik hoop, 'k heb al te veel abortussen bij mezelf gestart, dan heb ik wel een verhaaltje klaar, en zorg ik dat een zoon naar jou genoemd wordt, Jezus." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat mijn atoomtheorie betreft, die kan ik zeer goed bewijzen, maar als niemand zich daarin wil verdiepen, dan houdt het op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Harrychristus
Welke atoomtheorie??? Aton Verklaar me eens waar de lekken zitten. De nacht, nadat mijn moeder het verhaaltje van Rood Kapje voorlas, ben ik verschillende keren angstig wakker geworden om te kijken of die boze wolf niet onder mijn bedje zat. Verhaaltjes uitleggen en geschiedenis zijn twee verschillende disciplines. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit evangelie (Proto-evangelie van Jacobus) moet zeer oud zijn, want het wordt reeds geciteerd door Origenes. |
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gospel_of_James |
Citaat:
We hebben meer dan waarschijnlijk de authentieke tekst van dit evangelie niet. Want het werd zeer dikwijls gekopieerd en wat historisch echt is en wat niet, daar hebben we het raden naar. Maar een historische kern is zeer goed mogelijk: namelijk dat Maria een 'Tempelkind' is geweest. En tevens behoort een bezwangerde Maria -door een van de tempelpriesters- zeker tot de mogelijkheden. |
[quote=Het Oosten;8610520]Dat is nog maar de vraag. Volgens sommigen is dit proto-evangelie al populair bij de christenen van de eerste eeuw. Hetgeen dus zeer vroeg is./quote]
145n.C.is niet zo vroeg meer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
[quote=Aton;8610552]
Citaat:
|
Beste aton
Hou eens op met je hautine een-regeltjes. Dr. Jose kerrick , een zeer gerenomeerde historicus, is de zelfde mening toegedaan.... Maar eindigd met Ah, las cosas de leyendas … Je vindt dit bij google EL TEMPLO DE LAS VÍRGENES, ERAN SACERDOTISAS DEL TEMPLO? |
Citaat:
|
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Architect |
Citaat:
|
Een hele tijd vroeg ik mij deze vraag af;
Waarom interpreteert men originele teksten als een geloofsbelijdenis, in hoeverre is de betrouwbaarheid te checken als het om informatie gaat die de historische grondlegging is van de feiten ? Ik heb meer de indruk dat informatie interpreteren ook kan gepaard gaan met blinde vlekken, de boodschap als informatie interpreteren is wat anders dan interpreteren als een verhaal...en die twee zaken verleid mensen soms dat samen als hetzelfde te nemen en daar verwarring over te hebben, ga ik er ook vanuit dat de meeste boeken die latere versies van de originelen zijn precies hetgeen doet wat er voor is bedoelt, verwarring brengen ! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be