Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
(Bericht 9037259)
Wanneer het belang van een kind centraal zou staan, heeft het dus recht op ouders die het kind maximale ontplooiingskansen geeft, op emotioneel, en fysiek vlak, waarbij het bieden van een stabiele, veilig en affectieve omgeving waarin het kind eigen talenten kan ontwikkelen centraal staat.
|
Er is ook de rol in de seksuele ontwikkeling van een kind, om een "moederfiguur" en een "vader figuur" te hebben.
Citaat:
Dat wordt niet bepaald door de seksuele geaardheid van beide ouders, maar hun geschiktheid als opvoeders. Dus kan dit evengoed twee mannen, vrouwen of een man en vrouw zijn.
|
Om een moeder figuur te hebben, is een vrouw beter geschikt, en om een vader figuur te hebben, is een man beter geschikt.
Ik ben het met U eens dat de seksuele geaardheid geen rol speelt in de rol van opvoeder. Vandaar dat die daar niet voor GEBRUIKT kan worden.
De natuurlijke biologische ouders van een kind zijn een man en een vrouw. De beste surrogaat opvoeders zijn dus ook een man en een vrouw, vanwege de rollen die ze spelen voor dat kind. En ik ben het met U eens dat die man en die vrouw geen relatie moeten hebben. Het seksuele leven van die opvoeders heeft geen belang, zoals je terecht zegt. De opvoeders van een kind moeten geen relatie hebben.
Citaat:
En natuurlijk is wat u schreef wel homohaat, u maakt immers onderscheid op basis van iemands seksuele geaardheid en geschikt zijn als ouder ( s)
Daarom vind ik uw mening...juist ja.
|
Nee, juist niet. Homo's kunnen wel degelijk de rol van ouder spelen. Maar dan samen met een vrouw, met wie ze geen relatie hebben. Zoals je terecht zegt heeft hun seksuele relatie geen belang bij hun rol van opvoeder. Ze hebben dus als "homo koppel" geen prerogatieven, gewoon omdat ze een koppel vormen. Omdat dat "koppel vormen" - zoals je terecht zegt - geen rol speelt in hun opvoedersrol.
Ik zeg gewoon dat het natuurlijker is om de natuurlijke ouders, een man en een vrouw, door een andere man en een andere vrouw te vervangen. En dat de seksuele geaardheid van die man en vrouw, en het al dan niet hebben van een relatie tussen die man en die vrouw, inderdaad geen rol dienen te spelen hierbij.
Maw, als Jan en Piet een homo koppel vormen, en Mia en Karin een lesbisch koppel zijn, heb ik er niks op tegen dat Jan en Mia een kleine gaan opvoeden. Omdat, zoals je terecht zegt, de geaardheid van Jan en van Mia geen rol spelen in hun job van opvoeder. Ik wens dus geen homo's of lesbiennes UIT TE SLUITEN van kinderen op te voeden. Ik zeg gewoon dat ideaal een kind opgevoed wordt door een man en een vrouw. Omdat dat de rolmodellen zijn die een kind ergens nodig heeft. Welke de *relatie* tussen die opvoeders is, is van geen belang. Zolang het maar een man en een vrouw is. Die hun eigen seksleven kunnen hebben buiten die opvoedersrol.
En nu is het natuurlijk zo dat het gewoon praktisch gemakkelijker is als die man en die vrouw, die de rol van opvoeder hebben, ook samenwonen. Of die samen neuken en/of verliefd zijn, is hierbij totaal van geen belang, en hun seksuele geaardheid ook niet.