Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpen is synoniem voor Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251504)

bembem 7 januari 2020 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9216471)
U bevestigt: u weet niet waarover u het heeft.

Daarom herhaal ik de vraag: "Aan welke criteria moet volgens u iemand voldoen opdat hij omschreven kan worden (alweer volgens u) als een "echte Vlaming"?"

Voor mij in ieder geval niet het ras (niet dat dit niet duidelijk was in m'n posting), re-(:roll:) Ik had het dan ook over wat Marie Daenen zei ivm van vreemde origine zijn.

Bob 7 januari 2020 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9216463)
En??

Hoeveel echte Vlaamse Belgen lopen er rond denk je?
Daarmee bedoel ik dus tot 3 generaties terug.

Het aantal 'Vlamingen met Italiaanse, Spaanse, Griekse, Portugese enz. roots ligt hoger dan je denkt. Maar ja, dat zijn blanken niet waar. Het uberras. (:roll: :roll:)

Of dat het nu een superras is of niet, dat zijn uw woorden.
Maar in elk geval loopt Antwerpen vol met een hele hoop werkloze jongeren, vooral van (Noord)Afrikaanse oorsprong. En als er moet gewerkt worden, dan dient men Oost-Europeanen in te voeren.
Erg normaal kan ik dat toch niet noemen.

bembem 7 januari 2020 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9216476)
Of dat het nu een superras is of niet, dat zijn uw woorden.
Maar in elk geval loopt Antwerpen vol met een hele hoop werkloze jongeren, vooral van (Noord)Afrikaanse oorsprong. En als er moet gewerkt worden, dan dient men Oost-Europeanen in te voeren.
Erg normaal kan ik dat toch niet noemen.

Luister, ik heb onder & naast mij uberras blanke jongere Vlamingen wonen, beiden zonder werk & genietend v een uitkering. Dus bon :roll:

Btw uberras was sarcastisch bedoeld. Persoonlijk vind ik ze allesbehalve uber. Maar dat terzijde.

Jan van den Berghe 7 januari 2020 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9216474)
Voor mij in ieder geval niet het ras (niet dat dit niet duidelijk was in m'n posting), re-(:roll:) Ik had het dan ook over wat Marie Daenen zei ivm van vreemde origine zijn.

U zegt nu wat het niet is. Mogen we weten wat het dan wel is?

bembem 7 januari 2020 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9216483)
U zegt nu wat het niet is. Mogen we weten wat het dan wel is?

Here we re-go :roll: :roll:

Elio di Supo 7 januari 2020 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9216480)
Luister, ik heb onder & naast mij uberras blanke jongere Vlamingen wonen, beiden zonder werk & genietend v een uitkering. Dus bon :roll:

Btw uberras was sarcastisch bedoeld. Persoonlijk vind ik ze allesbehalve uber. Maar dat terzijde.

Tja, met jou als voorbeeld is het soms moeilijk om je geen uebermensch te wanen.

lamenielachen 7 januari 2020 04:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9215976)
Wat een nietszeggende cijfers. Het gaat niet over welke bevolkingsgroepen dit zijn. Het merendeel van de werklozen zijn geeneens Belgen, laat staan Antwerpenaar.

Je hebt gelijk maar van welke afkomst ook het blijven werklozen die ten laste van de staat zijn. De boel opsoeperen ipv van bijdragen.
Antwerpen en omgeving is er nochtans werk genoeg.

Vrijheideerst 7 januari 2020 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9216454)
Vandaar dat jij ook zo'n azijnpisser bent als Het Oosten.

Vraag dan toch gewoon euthanasie aan, als je er niet meer in slaagt van humor te appreciëren.

Ik zou het niet weten, in een RVT ben ik nooit geweest, maar u bent daar goed gekend, zo te horen...

Ik weet niet waarom u denkt dat anderen uw achterlijke smaak zouden moeten delen.
Wat is het nu weer?
Gat-lelijk?
De vorige keer was het gat-achterlijk.

Is het omdat je iedere keer op je bek gaat in het Catalonië debat dat je zo nijdig bent?
Is het omdat ik zonder problemen al die artikels in het Spaans lees en begrijp, en jij altijd op de Engelse versie moet voortgaan, of wachten tot er een artikel op een Vlaamse site staat?

Dat jij jaloers bent op mijn talenkennis, kan ik ergens wel begrijpen.

Portugees is nog altijd een wereldtaal, staat op de 6e plaats van de wereldtalen, hoewel dat afhankelijk is van hoe je meet natuurlijk.
De lessen die ik volg zijn overigens op het hoogste niveau dat je in avondonderwijs kunt volgen (conversatieniveau, moet je in principe 6 jaar gewone les voor gevolgd hebben).
Zelfs als die morgen afgeschaft worden, zal ik die kennis niet zomaar kwijtraken, tot spijt van nijdige panda's.

Ik begin mij nu toch af te vragen wat jij met struisvogels, en meer bepaald hun cloaca's doet.
Het lijkt mij in elk geval iets heel vies.
Misschien moeten we eens GAIA op de hoogte brengen.

In elk geval, je 'argumenten' zijn iets beter verwoord (moeilijk is dat niet) dan die van Het Oosten, maar van hetzelfde niveau: laag bij de grondse haatproza.

Ik vind Portugees niet echt een mooie taal, maar wel interessant. En dan vooral de Braziliaanse variant natuurlijk.

Zelf zou ik graag nog Italiaans leren.

quercus 7 januari 2020 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216057)
We hebben nog altijd de havens van Zeebrugge en Gent en Brussel. We hebben die Antwerpse haven in een ééngemaakt België niet nodig.
Antwerpen zal nadien komen smeken om terug deel uit te maken van België maar dan zal het op onze voorwaarden zijn.

De “haven” van Brussel??? :rofl:

En dan ook nog dit: “we hebben die Antwerpse haven in een ééngemaakt België niet nodig.” :roll: Ga wat fietsen Beulemansje...

De schoofzak 7 januari 2020 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9216231)
Bedankt voor die eerlijkheid ! Toch nog één antwerpenaar die dankbaar is voor al de transfers die wij vanuit O-Vl al jaren betalen zonder veel zichtbaar resultaat op verbetering. 8-)

Jullie moeten jullie in restaurant 't Fornuis volgevreten lokale politici wat meer tegen hun 'sjokkedijzen' stampen tot ze beseffen dat ze niet langer de capo kunnen uithangen van een stad van uitzuip hoeren op het budget van Vlaanderen.

't Hof van Cleven, dichter bij jouw deur, is discreter ...

TheFourHorsemen 7 januari 2020 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9216057)
We hebben nog altijd de havens van Zeebrugge en Gent en Brussel. We hebben die Antwerpse haven in een ééngemaakt België niet nodig.
Antwerpen zal nadien komen smeken om terug deel uit te maken van België maar dan zal het op onze voorwaarden zijn.

Een mopje neem ik aan?

Pandareus 7 januari 2020 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9216632)
Ik vind Portugees niet echt een mooie taal, maar wel interessant. En dan vooral de Braziliaanse variant natuurlijk.

Zelf zou ik graag nog Italiaans leren.

Niet echt mooi ? Bedoel je niet : om van te kotsen ? :lol:

Vrijheideerst 7 januari 2020 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9216662)
Niet echt mooi ? Bedoel je niet : om van te kotsen ? :lol:

U hebt tunnelvisie op veel zaken, zou u zich toch niet aansluiten bij het blok?

Het Oosten 7 januari 2020 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9216231)
Bedankt voor die eerlijkheid ! Toch nog één antwerpenaar die dankbaar is voor al de transfers die wij vanuit O-Vl al jaren betalen zonder veel zichtbaar resultaat op verbetering. 8-)

Jullie moeten jullie in restaurant 't Fornuis volgevreten lokale politici wat meer tegen hun 'sjokkedijzen' stampen tot ze beseffen dat ze niet langer de capo kunnen uithangen van een stad van uitzuip hoeren op het budget van Vlaanderen.

Is dat niet het clublokaal van de Antwerpse bouwmaffia? Pas op, is stel de vraag maar. Ik zeg niet dat het zo is.

Dadeemelee 7 januari 2020 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9215969)
Vlaanderen onafhankelijk maar dan zonder Antwerpen. Die luie drommels hoeven we niet meer. Weg met die hangmatters. Heb geen zin om die nog te blijven onderhouden

https://www.hln.be/geld/economie/in-...elde~adf30ef4/

En wij maar betalen voor de minions van BDW. :-(

Anna List 7 januari 2020 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9216642)
De “haven” van Brussel??? :rofl:

En dan ook nog dit: “we hebben die Antwerpse haven in een ééngemaakt België niet nodig.” :roll: Ga wat fietsen Beulemansje...

Brussel Zeehaven.

:rofl:

Het Oosten 7 januari 2020 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9216677)
En wij maar betalen voor de minions van BDW. :-(

Hoeveel zou BDW al op zijn bankrekening hebben staan? Vele, vele miljoenen. En wij maar dokkken.

Pandareus 7 januari 2020 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216673)
Is dat niet het clublokaal van de Antwerpse bouwmaffia? Pas op, is stel de vraag maar. Ik zeg niet dat het zo is.

De capo's van de antwerpse bouwmaffia tafelen daar graag met de capo's van de Luikse intercommunale maffia. Tot voor kort toch.

Hier zie je Rob Envelop buigen voor capo Van Der Paal. Rob begon hinderlijk te worden voor het imago van de partaai, die hebben ze ondertussen naar de uitgang verwezen.

deze spotprent komt uit 'Le Vif', ook de franstalige pers was de antwerps-luikse as niet ontgaan.

Je weet wel, de van corruptie verdachte Alain Mathot, die door N-VA in bescherming is genomen toen het parlement moest stemmen over opheffing van zijn onschendbaarheid...

Die fraaie kerel eet ook graag mee met de rest van de club in 't Fornuis.

Het Oosten 7 januari 2020 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9216700)
De capo's van de antwerpse bouwmaffia tafelen daar graag met de capo's van de Luikse intercommunale maffia. Tot voor kort toch.

Hier zie je Rob Envelop buigen voor capo Van Der Paal. Rob begon hinderlijk te worden voor het imago van de partaai, die hebben ze ondertussen naar de uitgang verwezen.

deze spotprent komt uit 'Le Vif', ook de franstalige pers was de antwerps-luikse as niet ontgaan.

Je weet wel, de van corruptie verdachte Alain Mathot, die door N-VA in bescherming is genomen toen het parlement moest stemmen over opheffing van zijn onschendbaarheid...

Die fraaie kerel eet ook graag mee met de rest van de club in 't Fornuis.

Ik heb heel die zaak gevolgd. En het zaakje stinkt. Het stinkt geweldig. Apache heeft daar een heel degelijke reportage over gemaakt.

Zipper 7 januari 2020 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9216708)
Ik heb heel die zaak gevolgd. En het zaakje stinkt. Het stinkt geweldig. Apache heeft daar een heel degelijke reportage over gemaakt.

Apache :rofl: :lol: :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be