De Prof |
29 mei 2020 18:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
(Bericht 9345293)
Normaal is er tegen deze tijd een buffer aangelegd om de zomer te overbruggen. Die buffer is regen die in de grond dringt en de grondwater tafel aanvult. Helaas is deze er niet en slepen we nog steeds een watertekort mee van de jaren '17,'18 en '19 wat zich vertaalt in lage grondwaterstanden.
|
Half maart waren de meeste grondwaterpeilen terug normaal!!!
Het kan niet zijn dat dit op twee maanden weg is.
Citaat:
Men moet uiteraard ook verder kijken en naar de droge en warme maanden die eraan komen waarbij tevens het watergebruik logischerwijze ook hoog is.
|
Daar ben ik mee eens, maar als het klopt dat dit al zeker 3 jaar aansleept. Waarom is er dan nog niks aangedaan?
Citaat:
]
Uw redenering dat men maar dieper moet gaan boren is eveneens simplistisch en hetzelfde bedje ziek. Men kan niet in het oneindige dieper boren hé en ook dat zal zijn gevolgen hebben. Als de grondwater tafel zakt, zoals al 20 jaar, dan is er een tekort aan aanvulling en / of een teveel aan oppompen. Dit moet min of meer in evenwicht zijn, anders blijft de tafel zakken.
|
Nogmaals als het al 20 jaar zakt, waarom is er dan nog niks aangedaan?
En geloof me vrij een extra taks op het leidingwater heffen, is goed voor de schatkist. En daar blijft het ook bij.
Wat dat dieper boren betreft, dat is een keuze die men kan maken.
Ik heb nog andere mogelijkheden gegeven op vraag van Jan.
|