![]() |
Citaat:
|
Volgens de NOS vonden kiezers Normen en Waarden een heel belangrijk thema. Dat is normaal het domein van het CDA, Balkenende heeft daar tien jaar over lopen roepen. Dan heeft het CDA daar toch in de campagne een hoop laten liggen.
|
Citaat:
De EU heeft van de coronacrisis een rommeltje gemaakt en ze zijn ook behoorlijk hypocriet wat hun waarden betreft. In Spanje zitten politieke gevangenen, terwijl rechtse regeringen in Polen en Hongarije worden geviseerd. |
Als dit echt de uitslag wordt zijn er trouwens 17 tweede kamerfracties na deze verkiezingen, ruim genoeg om over het record van 14 (zoals verkozen, zonder afsplitsingen tussendoor) heen te komen! Wel drie eenmansfracties en nog een paar kleintjes, dus de bestuurbaarheid lijdt er nog niet direct heel erg onder.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in de feiten is er maar één coalitie mogelijk. En ik heb ze al gepost.
|
Coronabeleid is ook niet echt afgestraft, het was ook niet echt een thema behalve bij Wilders en Baudet.
|
Citaat:
|
Ik denk dat er een kans is dat er een vierde partij bij zal komen. Ze kunnen bijna niet om het CDA heen, maar D66 is groot genoeg om dan ook een buddy te vragen, en er is ook steun in de eerste kamer nodig. Maar dan moet er wel iemand willen aanschuiven. Misschien dan toch Volt of de PvdA?
|
Citaat:
|
Tweet van Theo Francken.
Citaat:
|
Citaat:
|
In de laatste tussenstand verliest de VVD weer een zeteltje tot 35 en zak D66 ook eentje tot 26. Als deze uitkomt heeft VVD-D66-CDA maar exact 75 zetels, dus dan zou de kans op het aansluiten van Christenunie, PvdA, Groenlinks, Volt, JA21 of wie dan ook weer wat omhoog gaan.
Mij is ondertussen ook ingefluisterd door de NOS dat er in 1918 ook al 17 fracties waren. De lijst aan de hand waarvan ik het record op 14 zette was pas vanaf het moment dat de tweede kamer 150 zetels kreeg. |
Citaat:
Benieuwd met hoeveel we nu gaan eindigen:roll:. |
Verenigd Links krijgt alvast dik tegen de tanden.
Goed zo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be