Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mansplaining over de vrouw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=259747)

Knuts 25 juni 2021 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9711613)
The good christian housewife

Pas maar op met lezende vrouwen.
Het begint braafjes met de Bijbel, maar eer je het weet zitten ze gevaarlijke boeken te lezen.
En dan willen ze ook nog gaan studeren en zo, stel je voor.

Marie van de koster 25 juni 2021 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9711274)
Hoe minder succes bij het andere geslacht, hoe meer zagen. En draden als deze opstarten.

TS is een man. U bestempelt deze man dus tot zagevent.

Marie van de koster 25 juni 2021 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9711331)
De Bijbel leert dat de vrouw voor de man is geschapen. Haar man is haar meester.
Tuchtig haar dan met de leest,

Uw formulering is een beetje raar. Ik maak uit uw eerste zin op dat de vrouw als eerste geschapen is.
Blasfemie!

IJsboer 25 juni 2021 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9711740)
Uw formulering is een beetje raar. Ik maak uit uw eerste zin op dat de vrouw als eerste geschapen is.
Blasfemie!

Waarom zo gepikeerd door iemand die uit een sprookjesboek aan het voorlezen is?

Marie van de koster 25 juni 2021 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9711351)
Ja zo ene die populair is bij de vrouwkes he. :-)
Ik zal het al niet zijn.

Het stond wel op het profiel van een vrouw maar ik weet niet of ze het zelf geschreven heeft (het was getypt, niet gedeeld)

Ik zou er zelf niet kunnen opkomen, ik dacht dat vrouwen privé onder elkaar mekaar massages gaven en elkaar vertelden hoe sexy eruit zagen.

Zo een dingen worden massaal gedeeld. Ze worden oppervlakkig gelezen, de lezer ziet één grappig zinnetje en denkt : oh, dat is plezant, dat ga ik delen, dan vinden ze mij ook plezant.
FB zet helaas niet aan tot nadenken enkel tot naäpen.

Marie van de koster 25 juni 2021 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9711353)
Waarom zou ik me schamen als ik het als man zijnde beter dan u weet? :p

U weet niks beter, u dènkt dat u het beter weet.
Bewijs anders dat u het beter weet, bewijs vooral dat u het "als man" beter weet. Overigens, wat is "het"?

Marie van de koster 25 juni 2021 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9711357)
Moet niet.
Maar nu is het plaatje dat ze carrière moeten maken en succesvol zijn. Terwijl andere vrouwen en vooral gezinnen beter af zijn met een moeder en huisvrouw die goed kan koken. Altijd gewillig naar seks.

“Ze wordt geheiligd door kinderen te baren.”

Eerst en vooral : ik heb moest geschreven, niet moet.
Ten tweede : het oude liedje, na eeuwen nee millenia van onderdrukking en afhankelijk is de vrouw eindelijk baas over zichzelf en krijgt ze eindelijk gelijke kansen. Dit dank zij de geboortebeperking.
Een vrouw die zowat iedere liefdesdaad moest bekopen met een zwangerschap, heeft weinig kans op een leven waarin ze zichzelf kan ontplooien.
Nu kan ze dus inderdaad genieten van seks zonder ervoor gestraft te worden.

Ik ben katholiek maar ik bezie de Bijbel in zijn context. En die context is nu eenmaal paternalistisch. Jezus was de eerste die daar komaf mee maakte, hij onderwees vrouwen zowel als mannen.

Marie van de koster 25 juni 2021 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9711367)
Ik denk dat een favoriet gespreksonderwerp bij vrouwen onder elkaar namelijk is, dat toen ze nog verkering hadden met hun man deze hen serieus nam maar naarmate ze langer gehuwd zijn en ouder worden hij hun steeds minder serieus gaat nemen
PS 't Is maar van horen zeggen he. ;-)

Of andersom ..................

Marie van de koster 25 juni 2021 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9711372)
Ik vind het ook vaak hypocriet. Een man moet galant zijn en empathisch en vriendelijk en lief, maar als ze een partner uitkiezen moet het een klootzak met losse pollekes en tatoeages zijn, liefst met een strafblad zodat ze hem kunnen "veranderen" en die galante, vriendelijke en lieve man die is maagd tot zijn 45ste.

Hé ??????

Marie van de koster 25 juni 2021 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9711741)
Waarom zo gepikeerd door iemand die uit een sprookjesboek aan het voorlezen is?

Ik ben niet gepikeerd, ik stel een feit vast. In dit geval een foute formulering.

Zipper 25 juni 2021 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9711501)
En als het eten niet goed was, nog goed wat koeken op haar bakkes.
En let op, ik keur dat niet goed he, maar veel tooghangers kwamen vroeger zo thuis.
Die gingen niet op bijbelstudie, maar op café... en hoeren.

Ja, "the old-fashioned christian way of life", hun vrouw aframmelen en s'zondags gaan biechten bij meneer pastoor, en 's maandags konden ze met een proper lei herbeginnen.

TV-verslaafde 25 juni 2021 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9711759)
Eerst en vooral : ik heb moest geschreven, niet moet.
Ten tweede : het oude liedje, na eeuwen nee millenia van onderdrukking en afhankelijk is de vrouw eindelijk baas over zichzelf en krijgt ze eindelijk gelijke kansen. Dit dank zij de geboortebeperking.
Een vrouw die zowat iedere liefdesdaad moest bekopen met een zwangerschap, heeft weinig kans op een leven waarin ze zichzelf kan ontplooien.
Nu kan ze dus inderdaad genieten van seks zonder ervoor gestraft te worden.

Juist. Alleen de constante nadruk op gelijkheid, gelijkspel bij vrouwen. Kijk naar 2 bomen, ze zijn allemaal anders. Uniek.

Vrijheid iets wat mannen meer aantrekt dan die gelijkheid van U.

Liefde? Een ander is nodig. Vrijheid? Niemand nodig....

Marie van de koster 25 juni 2021 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9711795)
Ja, "the old-fashioned christian way of life", hun vrouw aframmelen en s'zondags gaan biechten bij meneer pastoor, en 's maandags konden ze met een proper lei herbeginnen.

En gelooft u nu echt dat alleen christenen (hier katholieken gezien uw verwijzing naar meneer pastoor) hun vrouw slaan.
Huiselijk geweld is één van de problemen van deze tijd, nog verergerd door de corona-problematiek, nochtans is misschien nog 10 % van de bevolking praktiserend christen.

TV-verslaafde 25 juni 2021 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9711825)
En gelooft u nu echt dat alleen christenen (hier katholieken gezien uw verwijzing naar meneer pastoor) hun vrouw slaan.
Huiselijk geweld is één van de problemen van deze tijd, nog verergerd door de corona-problematiek, nochtans is misschien nog 10 % van de bevolking praktiserend christen.

?

Als je met een auto uit de bocht vliegt, die laatste seconden door de lucht. Wat doe je dan? Krijsen, overstuur doen. Zelfde in een pretpark. Wat kan je doen? De auto gaat overkop.

Kent die clip toch van "mr, bean" in die rollercoaster....

Neem een advocaat en ga ervan weg e.

Aanvaarding of puur pragmatisch.

Hoomer 25 juni 2021 11:24

Citaat:

Huiselijk geweld een probleem van deze tijd? Dat zou ik niet durven beweren, het is volgens mij fel gebeterd in vorige en deze eeuw. Vrouwen zijn mondiger geworden en kunnen op hulp rekenen wat vroeger echt niet kon.
Ik ben toevallig een boek aan het lezen over de jaren zestienhonderd, blijkt dat het toen de nationale sport was hun vrouw aftoeken met soms ernstige gevolgen. Ik zou niet graag vrouw geweest zijn in die tijd net zoals ik nu hedendaags niet graag vrouw zou zijn in bepaalde landen waar deze praktijken nog steeds als normaal beschouwd worden.

Zipper 25 juni 2021 11:39

Citaat:

In die tijd waren er nauwelijks anderen

Rudy 25 juni 2021 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9711871)
Huiselijk geweld een probleem van deze tijd? Dat zou ik niet durven beweren, het is volgens mij fel gebeterd in vorige en deze eeuw. Vrouwen zijn mondiger geworden en kunnen op hulp rekenen wat vroeger echt niet kon.
Ik ben toevallig een boek aan het lezen over de jaren zestienhonderd, blijkt dat het toen de nationale sport was hun vrouw aftoeken met soms ernstige gevolgen. Ik zou niet graag vrouw geweest zijn in die tijd net zoals ik nu hedendaags niet graag vrouw zou zijn in bepaalde landen waar deze praktijken nog steeds als normaal beschouwd worden.

Zo kan je blijven vergelijken met vorige eeuwen.
Feit is dat huiselijk geweld het laatste anderhalf jaar is toegenomen. En daar zit corona annex lockdown voor iets tussen.

Herr Flick 25 juni 2021 13:27

https://www.youtube.com/watch?v=Rn5HZKgZl7Y

Eddie Murphy wist het in 84 al.

Herr Flick 25 juni 2021 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9711795)

Ze had dus een weekend tijd om te leren koken. ;-)

Herr Flick 25 juni 2021 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 9711871)

Het probleem was vooral alcoholmisbruik denk ik dan, eerst goed zuipen, dan met een stuk in hun viool thuiskomen en dan hun vrouw afkloppen als die er wat van gezegd zou hebben en dat was zo tot een stuk in de 20' eeuw. Bij het afbouwen van dat cafebezoek en het meer toekennen van vrouwen rechten is dat allemaal verbeterd.

Toen was WOI er en dan later zeker na WOII waren er meer en meer vrouwen die gingen werken en hadden ze eindelijk de kans om zich van hun misbruikende zuipschuiten van venten af te zetten.

Daarna kwam de feminisering van het onderwijs en nu heb je dus het omgekeerde er worden alleen nog watjes en mietjes gekweekt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be