![]() |
Citaat:
Ik zie ook wel aan haar dat ze versleten kleding draagt. Ik geloof haar zeker wel. Ik woon hier nu 21j en ze draagt nog steeds diezelfde jas....dat zegt mij genoeg. |
Bij Eddy en Sandra:
Friet stoofvlees 5,00 Potje mayo 0,60 Twijfelaar 3,40 (Mixstick) Blikje cola 1,80 Totaal 10,80 |
Het 'frietkot' van weleer bestaat niet meer.
Een oude barak, een plaatsje midden in het dorp, een uitbater met weinig onkosten en prijzen waarmee de man/vrouw of beide, een voor hen aanvaardbaar inkomen konden verzekeren. Op mijn 16 gingen we uit en kreeg ik 5€ zakgeld. 1€ als 'inkom' voor een fuif, een pintje 0.4€ en een zak friet met saus 0.5€. T.o.v. toen is het inkomen van de arbeider gestegen met factor 3. Evenredigheid toepassen .... 3€ inkom voor een fuif, 1,2€ voor een pintje en 1,5€ voor een pak friet met saus. Over de kostprijs van de sigaretten toen en nu gaan we het best niet hebben. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
:-) |
Het is vrij simpel uit te maken of tekort werkelijk reden voor prijsverhogingen is.
Kijk naar de verkoop. Als ze evenveel kilo friet en saus verkopen als voorheen, dan was dat tekort bullsjit, toch? |
2 Bijlage(n)
Ook daarstraks was ik weer in dezelfde frituur:
Ik heb deze keer het potje stoofvlees gratis gekregen , ze waren het vergeten :-D |
Citaat:
Tof, ik word steeds blij van je frèèèèèèèèèèt-foto's! |
Citaat:
|
Door alle stijgingen toch overwegen eigen oogst...Verse groentjes en fruit uit de eigen tuin.
Ik heb aardbeien, paprika, sla, andijvie, tomaten in de tuin. Een appelboom en bramen. |
Citaat:
|
Citaat:
Echte Belgae eten dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik het simpeler ga oplossen.
Ik maakt iets voor iemand, en die betaalt me terug in abonnementen voor restaurants. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be