Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Demir komt eindelijk tussen, ook al kan ze volgens Schoof zijn kloten kussen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=265784)

Bierke 23 november 2022 13:14

Heeft het Hof Van Beroep er nu al uitspraak over gedaan ?
NVA is duidelijk tegen dit voorstel, maar van OVLD hoor ik niks, behalve dat hun contact (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronnie_Belmans) vervangen is door iemand zonder politieke banden die van Elegant komt.

reservespeler 23 november 2022 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 10071239)
NVA is duidelijk tegen dit voorstel, maar van OVLD hoor ik niks, behalve dat hun contact (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronnie_Belmans) vervangen is door iemand zonder politieke banden die van Elegant komt.

Volgend jaar.

Bierke 23 november 2022 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10071283)
Volgend jaar.

Ondertussen wordt wel het tarief ingevoerd ? Om dat achteraf terug te betalen ?

De Rode Willem 23 november 2022 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 10071310)

Demir lijkt mij geen schijn van kans te maken.
Daarom dat ik het een pro-forma schijnzaak vindt.

De schoofzak 23 november 2022 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10071122)
Tot 2029, eerder zijn niet al de meters vervangen.

Tegen 2024 heeft 80% van de huishoudens een digitale meter, tegen juli 2029 zal dat 100% zijn.

https://www.fluvius.be/nl/thema/mete...digitale-meter

De schoofzak 23 november 2022 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10071127)
De piek over een kwartier berekenen is knevelarij. Als je waterboiler, afwasmachine, wasmachine en fornuis plus nog wat kleine verbruikerd tegelijk aanstaan eens per maand kom je aan 10-14 kW terwijl je normaal 3-4 kW max verbruikt.
Vier kookplaten tesamen is 8 kW. Je zou dus eerst de patatten moeten koken, dan de groenten en tenslotte het vlees en de saus.

Ik ga eens kijken of een stroombeperker interessant is.

Als je waterboiler, afwasmachine, wasmachine en fornuis plus nog wat kleine verbruikerd tegelijk aanstaan ....
Ja, dat moet je juist niet meer doen hé gast.
Net zoals ge niet meer sneller moogt dan 50 in je dorp, of je riskeert een boete.

De Rode Willem 23 november 2022 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10071365)
Als je waterboiler, afwasmachine, wasmachine en fornuis plus nog wat kleine verbruikerd tegelijk aanstaan ....
Net zoals ge niet meer sneller moogt dan 50 in je dorp, of je riskeert een boete.

Wie dus braaf een warmtepomp en een electrische wagen heeft en zo kindjes minder astma aanvallen bezorgd
moet dus op een koude winterdag, als de auto opgeladen moet worden gaat die zijn jaartarief eventjes wat hoger moeten leggen ?

Het is een grote schande dat de burger moet opdraaien voor de bewuste electrificatie door onze overheden die dan nog hebben nagelaten daarvoor de infrastruktuur te voorzien.

Dadeemelee 23 november 2022 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 10071239)

De Vreg is een ‘autonome’ instelling, dat betekent dat ze zelf beslist. De Overheid heeft daar geen zeg bij.

Dadeemelee 23 november 2022 18:50

Citaat:

De waterboiler, frigo, diepvries etc. gaan aan als ze dat zelf beslissen. En dat constant in het oog houden is vervelend. Daarjuist was ik aan het koken. Ik wachtte met de spiegeleieren tot de groenten en patatten klaar waren en dan moest ik eraan denken om geen warm water te nemen omdat anders de boilers aanslaan.
Dat zelf in het oog houden is niet te doen. Ik ga dus met timers of stroombeperkers werken.

reservespeler 23 november 2022 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 10071310)

Weet ik niet.
Mijne glazen bol is stukgevallen, ik weet dus niet wat die rechter gaat beslissen.

reservespeler 23 november 2022 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10071357)
Demir lijkt mij geen schijn van kans te maken.
Daarom dat ik het een pro-forma schijnzaak vindt.

Waarom niet?
Ik denk dat wij genoeg betalen aan de netbeheerders om fatsoenlijke lijnen aan te leggen.

reservespeler 23 november 2022 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10071364)
Tegen 2024 heeft 80% van de huishoudens een digitale meter, tegen juli 2029 zal dat 100% zijn.

https://www.fluvius.be/nl/thema/mete...digitale-meter

Dat schrijf ik toch.
Dat van 2024 en 80% durf ik echt te betwijfelen.

Dadeemelee 23 november 2022 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10071437)
Dat schrijf ik toch.
Dat van 2024 en 80% durf ik echt te betwijfelen.

Dat gaat rap, bij mij staat er al sinds mei eentje. Ik vermoed tegen 2024 bij iedereen behalve bij mensen bij zonnepanelen die er geen willen.

reservespeler 23 november 2022 18:57

Citaat:

De waterboiler kan je uiteraard sturen hé, net zoals de koelkast, de diepvriezer, de warmtepomp, de ...

Ik zou een controlebord installeren in de living of in de keuken, waarop je kan zien welke toestellen aanspringen, en als er te veel aan staan, ze gewoon even uitschakelen.

Dat lijkt mij een volle dagtaak

reservespeler 23 november 2022 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10071424)
De Vreg is een ‘autonome’ instelling, dat betekent dat ze zelf beslist. De Overheid heeft daar geen zeg bij.

De Vreg wordt vertegenwoordigd door politiekers, ja ook politiekers van de N-VA.
Het is een schande hoe die regulator werkt.

reservespeler 23 november 2022 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10071439)
Dat gaat rap, bij mij staat er al sinds mei eentje. Ik vermoed tegen 2024 bij iedereen behalve bij mensen bij zonnepanelen die er geen willen.

Ik heb zonnepanelen liggen, bij mij zijn ze niet eens komen aanbellen.

CUFI 23 november 2022 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10071428)
De waterboiler, frigo, diepvries etc. gaan aan als ze dat zelf beslissen. En dat constant in het oog houden is vervelend. Daarjuist was ik aan het koken. Ik wachtte met de spiegeleieren tot de groenten en patatten klaar waren en dan moest ik eraan denken om geen warm water te nemen omdat anders de boilers aanslaan.
Dat zelf in het oog houden is niet te doen. Ik ga dus met timers of stroombeperkers werken.

Is de boiler zuiniger met timer of als hem in blijft steken en telkens maar een “beetje” moet bijwarmen? Check maar goed na op uw meter.

Boduo 23 november 2022 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10071443)
Ik heb zonnepanelen liggen, bij mij zijn ze niet eens komen aanbellen.

Bij 2 van onze kinderen liggen er zonnepanelen.
Ze zijn komen aanbellen maar waren gemakkelijk te overhalen om "later" eens terug te komen.
Ze zijn nog altijd niet terug gekomen.

Bierke 24 november 2022 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10071424)

Nu is het dat wel, maar als ik zie dat er een verschil op de de mensen met een digitale meter t.o.v. mensen met een oude meter dan is er een vorm van discriminatie. Overheid of instantie, niemand kan onderscheid maken als niet iedereen de kans tot aansluiting heeft gehad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be