![]() |
Citaat:
We aanvaarden het vanzelfsprekend dat ministers leden zijn van de politieke partijen die samen een coalitie / meerderheid vormen. Dat is uiteraard niet noodzakelijk. Men kan perfect een niet-politieker als minister aanduiden. |
Citaat:
|
Citaat:
Kortom, de pariteitsregel is er, maar hoe bepalen ze wie onder de Nederlandstaligen valt en wie onder de Franstaligen? |
Citaat:
Hem zien kruipen en slikken moet deugd doen. :lol: |
Citaat:
lol |
Citaat:
|
Citaat:
En je verzint erbij dat het is "om de Franstaligen te treffen". Punt is dat volgens jouw redenering het altijd democratisch is, zolang er maar een meerderheid is. Ik geef u een extreem voorbeeld, maar wel een dat perfect volgens die regeltjes in orde is. En dan kom je dus met allerlei drogredenen af om te zeggen dat het dan toch niet democratisch is. Citaat:
We kunnen het voorbeeld ook omdraaien. De Franstaligen maken een regering met allemaal Franstalige partijen, en pakken er nog één Nederlandstalige partij bij. Dat hoeft niet tegen de Vlamingen te zijn, hee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alexander De Croo: "We gaan de begroting toch geen vol jaar laten ontsporen?"
Dit is echt de overtreffende trap van schaamteloosheid. 4 jaar heeft hij de kans gehad om de begroting op orde te houden. 4 jaar lang liet hij de boel verder en verder ontsporen. En nu komt hij hiermee af? Ik ben een pacifist en niet gewelddadig, maar ik zou het verdomd moeilijk hebben om mijn vuist niet in zijn gezicht te planten moest ik daarmee in meeting zitten. De bocht is ingezet. 1 ministerpost en 1 staatssecretaris zal de prijs van Open VLD worden. En dan hebben we nog NVA dat schaamteloos een Vlaamse minderheidsregering gaat verkopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
potato-potato Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat er een franstalige gemeenschapsregering, een Waalse regering en een brusselse regering is, is zo absurd dat het belachelijk is. Ook dat die allemaal ministers hebben met dezelfde bevoegdheid is compleet gatachterljk En toch blijven sommigen eraan vastklampen.puur om financiële redenen. |
Citaat:
In het parlement krijg je de taalstempel door de keuze van de eedaflegging. Voor de uitvoerende macht zijn er geen regels. Maar het parlement geeft wel het vertrouwen aan de regering, en keurt dus de voorgestelde regeling van pariteit goed. |
Sommige medeforummers geven de indruk dat ze vergeten zijn wie de ministers aanduidt. Dat is niet de keuning, niet het parlement (die wel goedkeurend stemt .. bla bla ..), maar de partijvoorzit(s)ter.
Ik denk niet dat de gedefenestreerde maar terug opgehaalde Eva eraan denkt om De Cr00 iets te gunnen. |
Ook niet overdrijven.
De formateur praat met de vld. De vld denkt voorzichtig na. Mahdi en franstalige evenknie zeggen "NON". De nva zwijgt en kijkt gniffelend toe. |
Citaat:
‘ Les Engagés-voorzitter Maxime Prévot vindt het te vroeg voor gesprekken met Open VLD Les Engagés vragen formateur Bart De Wever (N-VA) om zich te concentreren op Vooruit en de regeringsonderhandelingen nog niet uit breiden naar Open VLD. Dat zegt partijvoorzitter Maxime Prévot aan Belga. Voor Prévot en zijn partij blijft de Arizona-coalitie de meest logische: N-VA, MR, Les Engagés, CD&V en dus ook Vooruit. (…) "De Arizona-coalitie met Vooruit heeft echt onze voorkeur. Ze is ruimer, wiskundig stabieler, politiek evenwichtiger, sluit beter aan bij de strijd die wij als centrumpartij voeren en volgt ook de wil van de kiezer. We hebben de formateur daarom gevraagd om zich te concentreren op pistes om Vooruit opnieuw aan tafel te krijgen. De oproep naar Open VLD lijkt ons op dit moment prematuur." (De Standaard). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be