filosoof |
4 januari 2007 00:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel
(Bericht 2271332)
Ik was tot voor kort lid van N-VA, maar na de zaak-Dedecker heb ik daar een punt achter gezet. En ik ben niet direct van plan om nog een lidkaart van een andere partij in huis te halen, of ze moet nog opgericht worden. Ik heb mijn les nu wel geleerd.
|
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/de...-16AC95CA5C73}
Printversie
GVA 03/01/07 Dedecker spreekt van "sterk eigen programma"
"Ik heb een sterk eigen socio-economisch programma dat staat voor eerlijke politiek en dat een alternatief moet bieden voor de fatsoenlijk rechtse kiezers", zo typeert Jean-Marie Dedecker zijn plannen voor een eigen partij. Dedecker zit naar eigen zeggen "niet verlegen" om de kiesdrempel te halen.
Dedecker kondigde woensdag aan dat hij start met een eigen partij. Dedecker wilde na zijn "defenestratie" bij de VLD naar eigen zeggen eerst zelf meteen een partij opstarten, maar stapte toen over naar de N-VA. Dat leverde het veelbesproken en bekende debâcle op waarbij Dedecker uiteindelijk weer alleen kwam te staan. "Nooit ben ik zo bedrogen geweest. Ik ben verkocht geweest", herhaalde hij woensdag.
Dat is ook een van de redenen waarom Dedecker een eigen koers wil varen. Dat hij daarmee de rechtervleugel van het politieke landschap nog meer versnippert - zoals Hugo Coveliers (VLOTT) suggereert - geeft Dedecker toe.
"Maar wat was anders mijn alternatief? Ik heb enkele weken geleden met mijn keuze voor de N-VA al eens "fatsoenlijk rechts" willen samenbrengen en ben nooit in mijn leven zo bedrogen geweest", aldus Dedecker.
Dedecker zegt dat hij een "sterk socio-economisch programma" heeft uitgewerkt. Daarin zou onder meer sprake zijn van een vlaktaks van 30 pct en plannen voor een vermindering van de lasten voor bedrijven. "Het is een programma dat staat voor eerlijke politiek", onderstreept Dedecker.
Dat wordt natuurlijk een karel met het VuilB binnen enkele tijd
"fatsoenlijk rechts":rofl:

|