Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ben jij lid van een politieke partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72972)

FRoNT-international 2 januari 2007 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2292796)
Denk je nu echt dat die partijen elkaars data-gegevens vergelijken om te weten of er iemand lid is van een andere partij?

Volgens mij zijn er zelfs plezanterikken die van alle partijen een lidkaart hebben, just for fun.

Niet voor de fun hoor maar om naargelang zoveel mogelijk sociaal en ander voordeel te kunnen vergaren. Gelukkig is er nu eigenlijk niets meer te verdelen & is het geld op. Nu is het omgekeerde eerder waar. Ze gaan elkaar verraden, zwart maken om toch maar hun stand, broek op te houden.

Tantist 2 januari 2007 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2293393)
Join the club, Robert...

Ik heb geen leedvermaak, daarvoor heb jij je teveel op correcte wijze ingezet, maar kan toch niet ontevreden zijn dat je tot dezelfde conclusie gekomen bent als heel wat partijloze Vlaamsgezinden.

Een schitterend jaar toegewenst!

En ik vrees dat het niet enkel Vlaamsgezinden zijn die een afkeer hebben van de Belgische particratie.

baarle 2 januari 2007 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FRoNT-international (Bericht 2293519)
Niet voor de fun hoor maar om naargelang zoveel mogelijk sociaal en ander voordeel te kunnen vergaren.

En gelijk hebben ze. De partijen bedriegen ons, dus de enige manier om met hen om te gaan is het spel mee te spelen en ze ook te bedriegen. Laten we dus allemaal zoveel mogelijk partijlidkaarten kopen en ze zo goed mogelijk misbruiken.

Tantist 2 januari 2007 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2293531)
En gelijk hebben ze. De partijen bedriegen ons, dus de enige manier om met hen om te gaan is het spel mee te spelen en ze ook te bedriegen. Laten we dus allemaal zoveel mogelijk partijlidkaarten kopen en ze zo goed mogelijk misbruiken.

Bof... Ik zie het voordeel niet goed in eigenlijk...

FRoNT-international 2 januari 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2292814)
Vraag maar aan Aisha Van Zele. Nadat ze haar overstap naar het VB bekend gemaakt had, mocht ze meteen naar een ander studentenjobke uitkijken.

Ook al kon men haar moeilijk van racisme of onverdraagzaamheid beschuldigen.

Wat moet het dan wezen als iemand weet dat ge lid bent of zijt geweest van FRoNT(-international), zoals Quicky ten tijden van de D-day's in A'pen!

FRoNT-international 2 januari 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2293181)
Dat er weinig Groenen opzitten spreekt voor zich natuurlijk gezien hun weinig aantal leden en stemmen.
Rot dus maar ff lekker op :-P

Nog effen en ze zitten samen met de Centrale Grote Kansen Roulette, onder elke drempel, respectievelijk het cordon sanitair.

Bovenbuur 2 januari 2007 18:04

Nope. Heb wel gedacht aan lidmaatschap van het Nederlandse groenlinks, maar ik heb besloten de zaak voorlopig maar onafhankelijk te volgen en mijn tijd anders te besteden.

Jazeker 3 januari 2007 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2294538)
Nope. Heb wel gedacht aan lidmaatschap van het Nederlandse groenlinks

lantjes 3 januari 2007 12:17

Alle "voordelen" ten spijt ben ik van geen enkele partij lid. Ook privé probeer ik rechtvaardig en integer door het leven te gaan...politiek gebonden lijkt me dat zeer moeilijk haalbaar.

garfield 3 januari 2007 13:05

Ben lid van het Vlaams Belang sinds enkele jaren.
Ik kwam over van de n-va (waar ik voelde dat ik niet echt op mijn plaats was)

Bovenbuur 3 januari 2007 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2300074)

Zo komen ze af en toe inderdaad wel over, maar de hoofdlijnen en ideeën erachter zijn vaak nog best redelijk, of in ieder geval minder slecht dan de andere opties.

Piet Hein 3 januari 2007 14:02

n-va

Zwartengeel 3 januari 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 2300858)
Ben lid van het Vlaams Belang sinds enkele jaren.
Ik kwam over van de n-va (waar ik voelde dat ik niet echt op mijn plaats was)

Jij ook al?

garfield 3 januari 2007 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2301035)
Jij ook al?

idd.
Is nu verleden tijd.
De mensen waren tof enzo maar ik was er niet op mijn plaats en dan ben je daar eerlijk in en ga je gewoon. dat deed ik dus.

Jonas Elossov 3 januari 2007 19:44

Van LSP uiteraard...

Totoff 3 januari 2007 21:33

En waarom niet van een partij die konsekwent de belangen van haar doelgroep nu eens WERKELIJK gaat verdedigen.
50-plussers aller landen verenig U.:twisted:
http://www.actief-ouder-worden.eu/

Jan Meuleman 3 januari 2007 22:06

Ik ben voorlopig nog lid van N-VA. Hoewel ik ernstig twijfel na de affaire JMD.

pinbag 3 januari 2007 23:38

Ik overweeg om lid te worden van LSP.

Langs andere kant ben ik a-politiek...

filosoof 4 januari 2007 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2271332)
Ik was tot voor kort lid van N-VA, maar na de zaak-Dedecker heb ik daar een punt achter gezet. En ik ben niet direct van plan om nog een lidkaart van een andere partij in huis te halen, of ze moet nog opgericht worden. Ik heb mijn les nu wel geleerd.

http://www.gva.be/nieuws/Politiek/de...-16AC95CA5C73}

Printversie
GVA 03/01/07 Dedecker spreekt van "sterk eigen programma"

"Ik heb een sterk eigen socio-economisch programma dat staat voor eerlijke politiek en dat een alternatief moet bieden voor de fatsoenlijk rechtse kiezers", zo typeert Jean-Marie Dedecker zijn plannen voor een eigen partij. Dedecker zit naar eigen zeggen "niet verlegen" om de kiesdrempel te halen.

Dedecker kondigde woensdag aan dat hij start met een eigen partij. Dedecker wilde na zijn "defenestratie" bij de VLD naar eigen zeggen eerst zelf meteen een partij opstarten, maar stapte toen over naar de N-VA. Dat leverde het veelbesproken en bekende debâcle op waarbij Dedecker uiteindelijk weer alleen kwam te staan. "Nooit ben ik zo bedrogen geweest. Ik ben verkocht geweest", herhaalde hij woensdag.

Dat is ook een van de redenen waarom Dedecker een eigen koers wil varen. Dat hij daarmee de rechtervleugel van het politieke landschap nog meer versnippert - zoals Hugo Coveliers (VLOTT) suggereert - geeft Dedecker toe.

"Maar wat was anders mijn alternatief? Ik heb enkele weken geleden met mijn keuze voor de N-VA al eens "fatsoenlijk rechts" willen samenbrengen en ben nooit in mijn leven zo bedrogen geweest", aldus Dedecker.

Dedecker zegt dat hij een "sterk socio-economisch programma" heeft uitgewerkt. Daarin zou onder meer sprake zijn van een vlaktaks van 30 pct en plannen voor een vermindering van de lasten voor bedrijven. "Het is een programma dat staat voor eerlijke politiek", onderstreept Dedecker.
Dat wordt natuurlijk een karel met het VuilB binnen enkele tijd
"fatsoenlijk rechts":rofl:

lombas 4 januari 2007 00:41

Een vlaktaks van 30%?

8O

Die komt in 99% van de gevallen niet hoger dan 25%...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be