Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   CAP conferentie op 3/2 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78812)

abou Anis 6 februari 2007 20:21

En daar had de PVDA tussen moeten gaan zitten? Met alle respect, en dat meen ik echt kameraden, alle respect, maar hoe meer ik erover lees hoe verstandiger ik de beslissing van de PVDA vindt om niet mee in CAP te stappen.

solidarnosc 6 februari 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2409366)
Tiens tiens, de SAP zegt identieke zaken zoals de KP'ers. Niet dat het me verwondert, binnenkamers wist ik al weken van die kritiek. Alleen hebben ze vlugger dan verwacht het openbaar gemaakt.

Ik heb in West-Vlaanderen nog maar één lid van de KP op een vergadering gezien en daar heb ik een zeer constructieve relatie mee.

Praetorian 6 februari 2007 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar (Bericht 2409489)
Tja, ik ga uit van hun oprechtheid, heb geen reden om daar aan te twijfelen. Ze hebben trouwens allebei voor verkiezingsdeelname gestemd.

Btw, LSP heeft geen dubbele agenda, daar kan je van op aan. Al onze standpunten zijn bekend.

Probleem is dat ik al zoveel artikels heb gelezen over de methodes van de CWI dat het mij moeilijk lijkt dat te geloven.

Los daarvan is het voor mij hilarisch om te lezen dat ook de SAP zegt dat de interne werking van de CAP, ondanks alle facade, in het geheel niet is gebaseerd op gelijke machtsrelaties tussen organisaties en personen, en dat er per definitie dan geen democratische besluitsvorming kan zijn. Let wel, die kritiek kan ik ook geven op PvdA.
Ten ander is de gehele farce in Wallonië beschamend. Als je al niet kan samenwerken met niet-gebonden mensen, hoe wil je dan als trot een gesprek aangaan met orthodox marxist-leninisten van PvdA. SAP kan wel zonder premissen een gesprek aangaan met hen, ik heb dan ook groot respect voor hun visie en definitie van het trotskyisme. Er zijn als het ware altijd al 2 gezichten geweest van het trotskyisme: een terecht geweten van de linkse beweging met een doeltreffend kritisch analysepotentieel, maar tegelijk lopen er dan ook wereldvreemde gematerialiseerde propagandapamfletten rond in bepaalde takken van die subideologie, waar in het geheel niet valt mee te praten. SAP is deel van de eerste groep, LSP van de tweede.

solidarnosc 6 februari 2007 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 2409492)
En daar had de PVDA tussen moeten gaan zitten? Met alle respect, en dat meen ik echt kameraden, alle respect, maar hoe meer ik erover lees hoe verstandiger ik de beslissing van de PVDA vindt om niet mee in CAP te stappen.

Nope maar in de districtstraad van Hoboken stappen om mee te discussiëren en besturen met de VLD is daarentegen geen probleem. Goed moeten jullie weten.

Praetorian 6 februari 2007 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2409530)
Ik heb in West-Vlaanderen nog maar één lid van de KP op een vergadering gezien en daar heb ik een zeer constructieve relatie mee.

Een KP'er kan altijd worden bewogen tot een constructieve relatie, het is ons uitgangspunt.

La Chunga 6 februari 2007 20:34

Lees eens mijn handtekening, misschien draagt ze bij tot een definitieve oplossing voor jullie verdeeldheid...

Proletariër 6 februari 2007 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2409542)
Probleem is dat ik al zoveel artikels heb gelezen over de methodes van de CWI dat het mij moeilijk lijkt dat te geloven.

Los daarvan is het voor mij hilarisch om te lezen dat ook de SAP zegt dat de interne werking van de CAP, ondanks alle facade, in het geheel niet is gebaseerd op gelijke machtsrelaties tussen organisaties en personen, en dat er per definitie dan geen democratische besluitsvorming kan zijn. Let wel, die kritiek kan ik ook geven op PvdA.
Ten ander is de gehele farce in Wallonië beschamend. Als je al niet kan samenwerken met niet-gebonden mensen, hoe wil je dan als trot een gesprek aangaan met orthodox marxist-leninisten van PvdA. SAP kan wel zonder premissen een gesprek aangaan met hen, ik heb dan ook groot respect voor hun visie en definitie van het trotskyisme. Er zijn als het ware altijd al 2 gezichten geweest van het trotskyisme: een terecht geweten van de linkse beweging met een doeltreffend kritisch analysepotentieel, maar tegelijk lopen er dan ook wereldvreemde gematerialiseerde propagandapamfletten rond in bepaalde takken van die subideologie, waar in het geheel niet valt mee te praten. SAP is deel van de eerste groep, LSP van de tweede.

uit welk boekje heb je dat weer gehaald.

Praetorian 6 februari 2007 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 2409558)
uit welk boekje heb je dat weer gehaald.

Geen helaas.

KingHagar 6 februari 2007 20:40

Citaat:

Allé, dus tussen het schieten op LSP en CAP door wordt het duidelijk dat je uitspraak over de Antwerpse KP'er en ex-KP'er uit je duim gezogen was. OK, dan kan ik gerust naar de vergadering gaan volgende week.

Praetorian 6 februari 2007 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar (Bericht 2409568)
Allé, dus tussen het schieten op LSP en CAP door wordt het duidelijk dat je uitspraak over de Antwerpse KP'er en ex-KP'er uit je duim gezogen was. OK, dan kan ik gerust naar de vergadering gaan volgende week.

Ik zuig helemaal niet uit mijn duim dat er ook een discussie aan de hang is binnen de KP en tussen de verschillende provincies, net zoals in de SAP. Alleen is er duidelijk in de SAP al een besluit genomen inzake collectief standpunt.
Daarom dat ik zeg dat het binnenkamers zal besproken worden.

solidarnosc 6 februari 2007 20:42

Citaat:

Minder dan 10 mensen deelden de visie van SAP op het laatste congres. Minder dan 10 en daarvan heeft zeker de helft het woord kunnen nemen. SAP en anderen hebben ruim de kans gekregen om hun gedacht te zeggen maar dat hun standpunt het niet heeft gehaald is jammer voor hen maar geen reden om met modder te gaan gooien en absurde beschuldigingen de wereld in te sturen. Een gigantische meerderheid van de onafhankelijken en de initiatiefnemers van CAP deelden die visie niet. Onze leden zijn op een respectvolle en beleefde manier tussengekomen tijdens de discussies wat men niet van alle leden van SAP kon zeggen.

Het is toch vreemd dat een partij waarvan de leden veelal niet komen opdagen op lokale bijeenkomsten en slechts met een handvol mensen aanwezig was op het laatste congres na het congres met dit soort dingen afkomen, direct gesteund door mensen die er zelf niet waren.

Praetorian 6 februari 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2409591)
Minder dan 10 mensen deelden de visie van SAP op het laatste congres. Minder dan 10 en daarvan heeft zeker de helft het woord kunnen nemen. SAP en anderen hebben ruim de kans gekregen om hun gedacht te zeggen maar dat hun standpunt het niet heeft gehaald is jammer voor hen maar geen reden om met modder te gaan gooien en absurde beschuldigingen de wereld in te sturen. Een gigantische meerderheid van de onafhankelijken en de initiatiefnemers van CAP deelden die visie niet. Onze leden zijn op een respectvolle en beleefde manier tussengekomen tijdens de discussies wat men niet van alle leden van SAP kon zeggen.

Het is toch vreemd dat een partij waarvan de leden veelal niet komen opdagen op lokale bijeenkomsten en slechts met een handvol mensen aanwezig was op het laatste congres na het congres met dit soort dingen afkomen, direct gesteund door mensen die er zelf niet waren.

Ik kan alleen maar spreken over de provinciale vergaderingen waar ik aanwezig was. Ik zag een heleboel LSP'ers, de fanclub van Verbeke, enkele SAP'ers, enkele SFL'ers, enkele KP'ers, 5tal onafhankelijken waaronder 1 iemand uit de vakbond. Totaal was 50 man. Op die basis, en de algemene constructie van die provinciale afdeling, kan ik alleen maar de SAP gelijk geven inzake hun analyse van de werking van de CAP.

Dat ik niet aanwezig was op de nationale conferentie, was te wijten mijn chronische problemen aan het middenrif.

solidarnosc 6 februari 2007 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2409607)
Ik kan alleen maar spreken over de provinciale vergaderingen waar ik aanwezig was. Ik zag een heleboel LSP'ers, de fanclub van Verbeke, enkele SAP'ers, enkele SFL'ers, enkele KP'ers, 5tal onafhankelijken waaronder 1 iemand uit de vakbond. Totaal was 50 man. Op die basis, en de algemene constructie van die provinciale afdeling, kan ik alleen maar de SAP gelijk geven inzake hun analyse van de werking van de CAP.

Dat ik niet aanwezig was op de nationale conferentie, was te wijten mijn chronische problemen aan het middenrif.

De overgrote meerderheid deelt die mening niet en op het congres hebben ze niemand kunnen overtuigen. De kans dat ze dat in de toekomst wel zullen kunnen doen is o.a door de manier waarop ze tussen zijn gekomen minimaal. Nou dan moet SAP consequent zijn en beslissen om uit CAP te stappen.

Praetorian 6 februari 2007 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2409631)
De overgrote meerderheid deelt die mening niet en op het congres hebben ze niemand kunnen overtuigen. De kans dat ze dat in de toekomst wel zullen kunnen doen is o.a door de manier waarop ze tussen zijn gekomen minimaal. Nou dan moet SAP consequent zijn en beslissen om uit CAP te stappen.

Waarom zouden ze uit de CAP moeten stappen omwille van hun kritiek op jullie visie en methodes?

solidarnosc 6 februari 2007 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2409640)
Waarom zouden ze uit de CAP moeten stappen omwille van hun kritiek op jullie visie en methodes?

Moeten dat helemaal niet. Als SAP echter haar bijdrage tot CAP beperkt tot het leveren van kritiek en het publieklijk aanvallen van andere mensen en organisaties binnen CAP dan hoeven ze voor mij niet te blijven.

Praetorian 6 februari 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2409644)
Moeten dat helemaal niet. Als SAP echter haar bijdrage tot CAP beperkt tot het leveren van kritiek en het publieklijk aanvallen van andere mensen en organisaties binnen CAP dan hoeven ze voor mij niet te blijven.

Is dat nu niet een beetje de pot die de ketel verwijt? Ik kon nochtans mij herinneren dat bepaalde mensen door de LSP werden uitgescholden voor demagogen wanneer het over enkele gevoelige onderwerpen betrof.

KingHagar 6 februari 2007 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2409658)
Is dat nu niet een beetje de pot die de ketel verwijt? Ik kon nochtans mij herinneren dat bepaalde mensen door de LSP werden uitgescholden voor demagogen wanneer het over enkele gevoelige onderwerpen betrof.

Neen, dat gaat niet op. LSP heeft kritiek op de SAP en op anderen, maar we zijn wel altijd blijven bouwen, samen met SAP en de anderen. Echter, de kritiek die vandaag door SAP geleverd wordt is dermate scherp dat ik inderdaad twijfel of ze nog constructief aan CAP willen meebouwen. Neem nu de discussie met UAG, toen bleek voor ons dat er met hen weinig te beginnen viel, zijn we uit UAG gestapt en hebben we een publiekelijk standpunt errond op onze website gezet. Daarvóór hebben we altijd, zoals het hoort, onze kritieken met UAG zelf bediscussieerd, en geen internet discussies begonnen. Allé, zeg nu eens eerlijk, tot wat leidt dit? Wie van degenen die oprecht aan CAP meebouwen heeft er belang bij om dit allemaal publiekelijk op internet uit te smeren. Dat kan de boel toch alleen maar schade berokkenen? Bediscussieer zoiets op de vergaderingen van CAP, en als blijkt dat een overgrote meerderheid je standpunt niet deelt, trek dan je conclusies: ofwel doe je mee met wat beslist is, ofwel niet. Maar begin niet stokken in de wielen te steken aub.

Maar soit, ik vat dit op als een emotionele uitbarsting van een slechte verliezer. Voor mijn part kunnen die artikels geklasseerd worden en kunnen we als grote mensen de werkelijke uitdagingen aanpakken.

KingHagar 6 februari 2007 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2409586)
Ik zuig helemaal niet uit mijn duim dat er ook een discussie aan de hang is binnen de KP en tussen de verschillende provincies, net zoals in de SAP. Alleen is er duidelijk in de SAP al een besluit genomen inzake collectief standpunt.
Daarom dat ik zeg dat het binnenkamers zal besproken worden.

Ok, geen probleem. Maar je zegt wel iets anders dan daarjuist, toen suggereerde je nog dat ook de KP afdeling Antwerpen ook belangrijke kritiek heeft op de houding van LSP:

P: Tiens tiens, de SAP zegt identieke zaken zoals de KP'ers. Niet dat het me verwondert, binnenkamers wist ik al weken van die kritiek. Alleen hebben ze vlugger dan verwacht het openbaar gemaakt.

- > KH: dan zeggen ze toch niet hetzelfde als de KP'ers van Antwerpen.

-> P: Tegen jullie alleszins niet, iedereen is zo slim om de mening binnenkamers te houden. SAP is blijkbaar nu de eerste om de LSP de volle laag te geven over de evolutie van de CAP.

DeRodeBaron 6 februari 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2409366)
Tiens tiens, de SAP zegt identieke zaken zoals de KP'ers. Niet dat het me verwondert, binnenkamers wist ik al weken van die kritiek. Alleen hebben ze vlugger dan verwacht het openbaar gemaakt.

Als het zo verder gaat dan schiet alleen LSP over om door te drammen.

solidarnosc 6 februari 2007 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeRodeBaron (Bericht 2410011)
Als het zo verder gaat dan schiet alleen LSP over om door te drammen.

Dat zou je wellicht erg vinden. ;-) Gelukkig dat de SAP actief is binnen CAP want ik zou niet weten wat we zonder hun steun zouden beginnen.;-) Maar goed. Nogmaals. Moest je aanwezig geweest zijn dan had je gezien dat de overgrote meerderheid op een tiental mensen na akkoord was met de de voorstellen die gestemd moesten worden (Qua discussie programma was er maar één tegenstem), dat de discussies goed zijn verlopen en iedere zijn gedacht kon zeggen en dat 99% van de mensen die daar aanwezig waren met een tevreden gevoel naar huis zijn gegaan. Ik ben tevreden en ben begonnen met ophalen van handtekeningen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be