Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   B.u.b. Krijgt Gelijk ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83732)

Gun 13 maart 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 2517257)
ach, eigenlijk hebben de franstalige daar helemaal niet zo'n grote meerderheid. Het zijn vooral buitenlanders die als tweede taal frans kiezen.
Je zou eens moeten nagaan hoeveel brusselaars frans als moedertaal hebben. dan is het niet zo moeilijk om de tweede taal aan te passen en alle buitenlanders Nederlands te leren :)

Maar ze hebben wel een meerderheid in Brussel:?:roll:

Zwartengeel 13 maart 2007 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2517324)
hij zei dat in een toonaard van die Vlamingen willen gewoon geen opschriftjes ophangen in het frans omdat ze het frans haten

Zo'n beetje een Everytime-typetje dus.

Pieter B 13 maart 2007 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2517388)

Dat ligt aan het feit dat de allochtonen geen eigen partijen hebben.

Gun 13 maart 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 2517407)
Dat ligt aan het feit dat de allochtonen geen eigen partijen hebben.

Het gaat hier niet over partijen, wel over moedertaligen met kiesrecht ...

baarle 13 maart 2007 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2517187)
Begin dat federalisme al maar op te ruimen.

Jij wil iets opruimen dat de helft van de bevolking wil volgens La Libre Belgique... :lol:

Maar ik kan je volgen hoor, ik ben net als jij een groot voorstander van het opruimen van de Belgische federale staat.

evilbu 13 maart 2007 17:50

Ik vind het wel interessant, ik heb gehoord dat Ganshoren ergens rond 1947 maar 48% Franstaligen gehad. Zijn de Vlamingen nadien dan zelf weggetrokken om zich te laten vervangen door intrekkende Walen of allochtonen?8O

Kaal 13 maart 2007 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2517488)
Ik vind het wel interessant, ik heb gehoord dat Ganshoren ergens rond 1947 maar 48% Franstaligen gehad. Zijn de Vlamingen nadien dan zelf weggetrokken om zich te laten vervangen door intrekkende Walen of allochtonen?8O

Het is een sociologisch fenomeen.

De relatief kapitaalkrachtige stedelingen trekken naar de groene gemeentes rond de stad. Daardoor stijgen de vastgoedprijzen, waardoor de kinderen van de inheemse bevolking het moeilijk hebben om een eigen woning te vinden en dus noodgedwongen naar andere gemeentes verhuizen.

De grootste factor is echter de stedenvlucht, niet de evolutie van de vastgoedprijzen. De bevolking in de Vlaamse rangemeenten rond Brusel is in 20 jaar enorm toegeneomen. De instroom bestaat voornamelijk franstalige Brusselaars. Dat is genoeg om de aanzienlijke franstalige minderheden te verklaren. Ik denk niet dat er buiten Brussel veel Vlamingen zijn die verfransen.

Pelgrim 14 maart 2007 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2517388)

nee niet meer. Het aandeel niet franstaligen is hen aan het overvleugelen.

evilbu 14 maart 2007 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 2517151)
Het filmpje staat bij het artikel Les Flamands veulent le statu quo
en dan op de video Tour de Flandre klikken.

En de rtbf doet vrolijk verder met de Vlamingen als gesloten, frans-afwijzende splitser af te doen.
In het frans
Les Flamands ne veulent pas s’installer en Wallonie

Bon die filmpjes zijn heel interessant!

http://www.rtbf.be/info/belgique/ARTICLE_077461
klik "Sondage de la libre belgique" voor dat filmpje

Juich volkeren der aarde, ze hebben ergens in Namen drie Vlaamse studenten gevonden die de Walen sympathieker vinden.

We beginnen een mooi beeld te krijgen van Vlaanderen:
- Franstaligen krijgen er geen werk
- Franstaligen moeten de lippen stijf op mekaar houden en zeer discreet zijn want de Gestapo voert Franstaligen direct af!
- Vlamingen zijn stijf, en antipathiek.

:cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be