Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaamse nationale voetbalploeg? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=85655)

Kim 25 maart 2007 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2557257)
Dat geloof ik inderdaad ook. Ik denk echter dat de eerste 2 bewegingen die je vernoemt te klein zullen zijn om iets te kunnen verwezelijken. Daarom zal de 3e beweging, die op dat moment de status quo bewaakt, waarschijnlijk degene zijn die haar doel breikt.

In de veronderstelling dat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, zie ik ook de laatste beweging standhouden. Maar zoals alle andere landen zal ook hier de evolutie plaatsvinden en zullen de discussies over de andere beweging (zijnde een Heel- of Groot-Nederland) op eenzelfde manier gevoerd worden als de discussies heden ten dage.

De Vlaams-nationalisten van vandaag zijn de Belgicisten van later! ;)

Kim 25 maart 2007 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kroa (Bericht 2557274)
Dat is het verschil tegenover nu België.
Dat MOET gesplitst worden.

Er MOET juist NIKS.

kroa 25 maart 2007 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2557286)
Er MOET juist NIKS.

Voor de bubbers & Belgicisten inderdaad niet nee.
Voor de Vlaamsgezinden wel.

Kim 25 maart 2007 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kroa (Bericht 2557288)
Voor de bubbers & Belgicisten inderdaad niet nee.
Voor de Vlaamsgezinden wel.

Ieder z'n visie daarover.

ilfalco 25 maart 2007 21:36

Citaat:

Wie rationeel denkt kiest voor het Belgisch voetbal (meer sponsers, meer goeie spelers), mensen die de Vlaamse identiteit belangrijk vinden (vlagjes zwaaien) kiezen voor een Vlaamse ploeg.
wat een absurd argument.... als de grootte dan toch zo belangrijk is dan bent u zeker en vast voor het opdoeken van de belgische onstaat en het herstel van de nederlanden... Of toch weer niet?

kroa 25 maart 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2557289)
Ieder z'n visie daarover.

Zo daarover zijn we het dan toch eens ;-)
Ieder heeft recht op zijn eigen mening zolang je er anderen niet te kort mee doet.

Kim 25 maart 2007 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kroa (Bericht 2557292)
Zo daarover zijn we het dan toch eens ;-)
Ieder heeft recht op zijn eigen mening zolang je er anderen niet te kort mee doet.

Inderdaad.

Jaani_Dushman 25 maart 2007 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2557285)
In de veronderstelling dat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, zie ik ook de laatste beweging standhouden. Maar zoals alle andere landen zal ook hier de evolutie plaatsvinden en zullen de discussies over de andere beweging (zijnde een Heel- of Groot-Nederland) op eenzelfde manier gevoerd worden als de discussies heden ten dage.

Dat ook Vlaanderen niet het eeuwig leven beschoren is, is evident. Maar aangezien Vlaanderen vandaag ontegensprekelijk een natie is, zullen de "andere bewegingen" (Groot-Nederland, stadsgewesten, retro-België,...) langetijd marginaal zijn.

Tot op het moment dat de Vlaamse natie ingrijpend geëvolueerd zal zijn, of uiteengevallen zal zijn, of versmolten met andere gebieden,...
Pas dán (en niet vroeger) zal een nieuwe vraag voor staatshervorming zich aandienen.

Aldus mijn tot op heden feilloos gebleken glazen bol... ;)

Kim 25 maart 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2557317)
Dat ook Vlaanderen niet het eeuwig leven beschoren is, is evident. Maar aangezien Vlaanderen vandaag ontegensprekelijk een natie is, zullen de "andere bewegingen" (Groot-Nederland, stadsgewesten, retro-België,...) langetijd marginaal zijn.

De discussie over Groot-Nederland zal zich vroeger aandienen gezien ze heden ten dage ook al gevoerd wordt.
Citaat:

Aldus mijn tot op heden feilloos gebleken glazen bol... ;)
Leuk he, die glazen bollen! ;-)

evilbu 25 maart 2007 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2557253)
Die mensen zijn perfect te verstaan, verdorie! :x

Mja, voor ons wel, misschien is het wel moeilijk voor een Franstalige.
Ik vind dat je wel zelf ook "mooi" moet spreken tegen anderstaligen, dat probeer ik toch.

Citaat:

Maar, bon. Het blijft natuurlijk ronduit hilarisch dat Hans1 werkelijk gelooft dat de dialecten een gevolg zijn van het federalisme. :rofl:
In 1830 sprak volgens hem iedere boer op z'n veld in de Vlaanders het meest verfijnde Parijse Frans. :lol:
In Vlaanderen zijn er wel inderdaad veel dialecten, meer toch dan in Nederland.
Ik vraag me af hoe dat zou zijn moest 1830 nooit gebeurd zijn. Kortom, ik vraag me af in welke mate België daar zelf schuldig aan is.

Online 25 maart 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2555749)
Kan het Vlaams Belang geen neo-nazi-ploegje oprichten?:lol: :lol:

Die bestaat al : R.C. Mangain :-P

Miguelito 25 maart 2007 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2555743)
Het gaat niet goed met onze Rode Duivels. De B.U.B. is van mening dat onze voetballers een identiteitscrisis meemaken die gedeeltelijk zijn oorsprong vindt in het overbodig communautair gekrakeel van onze traditionele politici. Nochtans hebben verschillende enquêtes juist uitgewezen dat de overgrote meerderheid van de Belgen (méér dan 90%) België willen behouden en dat een belangrijke minderheid of zelfs een meerderheid van 51% een unitair België wil.

Daarom vindt de B.U.B. het voorstel van de racistische en separatistische partij “Vlaams Belang” om de Rode Duivels te splitsen in een “Vlaamse” en “Waalse” ploeg voorbijgestreefd en contraproductief. Deze neo-nazi-partij wil blijkbaar haar door de feiten achterhaalde ideologie van de ondergang redden. Het is echter de vraag of haar belachelijk voorstel haar niet nog méér kiezers zal doen verliezen aangezien de meeste Vlaams Blok-stemmers niet eens separatisten zijn…

Die twijfelachtige peiling geldt nog altijd als een verkiezingsuitslag van de bub, zie ik.
De schuld van de slechte prestaties ligt bij de Vlaams-nationalisten. Ook daar heeft dat groepje romantische uitgestorvenen zijn tentakels.
En ja hoor de nazis zijn er weer bij.
:rofl:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2556788)
Eenheidsworst? Door de schuld van flaminganten en wallinganten is het al lang geen eenheid meer !

Kijk eens naar dit filmpje en probeer die West-Vlamingen maar eens te verstaan. Bonne chance.

http://standaard.typepad.com/noordzuid/

Dit is zeker de Voorzitter Himself.
:rofl:

Zwartengeel 26 maart 2007 06:43

Citaat:

Bij ons komt er in het laatste scenario in elk geval geen koning in huis...

eniotna 26 maart 2007 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2557291)
wat een absurd argument.... als de grootte dan toch zo belangrijk is dan bent u zeker en vast voor het opdoeken van de belgische onstaat en het herstel van de nederlanden... Of toch weer niet?

een Heel-Nederlandse ploeg zou inderdaad goed zijn voor ons voetbal. Op het detail na dat er waarschijnlijk geen enkele Belgische speler in de ploeg zou terechtkomen :lol:

Dat een Vlaamse ploeg beter zou doen dan de Rode Duivels is onzin imho. Tijdens het WK 2002 met Wilmots en Verheyen werd er wel vechtlust getoond voor de nationale ploeg. Het probleem bij de Rode Duivels is geen gebrek aan nationale trots, eerder een gebrek aan echte leiders en aan vechtersmentaliteit.

lomeanor 26 maart 2007 12:19

Citaat:

Daar schuilt inderdaad een grote waarheid in. De separatisten van vandaag zullen nadat hun doel bereikt is inderdaad de eenheid proberen te bewaken.

1880 26 maart 2007 13:29

Ik zou een Vlaamse nationale ploeg volgen naar Portugal, nu had ik enkel leedvermaak. De Belgische ploeg leeft niet, amper 200 meereisende fans. De laatste thuis wedstrijd amper 1500 betalenden, de rest uitgenodigd. Bij 2de klassers en zelfs lager zit er meer volk. Ik ben er van overtuigd dat veel Vlaamse voetbal fans zich wel zouden kunnen vinden in een Vlaamse nationale ploeg. Gebeurt ook in in het Verenigd Koninkrijk. Waar Engeland, Wales, Noord-Ierland en Schotland elk een eigen nationale ploeg hebben.

eniotna 26 maart 2007 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1880 (Bericht 2558518)
Ik zou een Vlaamse nationale ploeg volgen naar Portugal, nu had ik enkel leedvermaak. De Belgische ploeg leeft niet, amper 200 meereisende fans. De laatste thuis wedstrijd amper 1500 betalenden, de rest uitgenodigd. Bij 2de klassers en zelfs lager zit er meer volk. Ik ben er van overtuigd dat veel Vlaamse voetbal fans zich wel zouden kunnen vinden in een Vlaamse nationale ploeg. Gebeurt ook in in het Verenigd Koninkrijk. Waar Engeland, Wales, Noord-Ierland en Schotland elk een eigen nationale ploeg hebben.

Ik ben een overtuigd Belgicist, maar ik zou ook geen cent willen betalen om zo een zielige ploeg te zien spelen.

Wees gerust, als er weer resultaten zijn zullen de mensen weer komen ;)

1880 26 maart 2007 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eniotna (Bericht 2558666)
Ik ben een overtuigd Belgicist, maar ik zou ook geen cent willen betalen om zo een zielige ploeg te zien spelen.

Wees gerust, als er weer resultaten zijn zullen de mensen weer komen ;)

Dit weerlegt mijn punt niet, als mijn club Antwerp de slechte resultaten weer eens aan het opstapelen is, blijft het volk toch komen. Mensen die naar België gaan kijken, willen een leuk dagje uit met goed voetbal. Als dit er niet is, zullen ze inderdaad wegblijven. Reden hiervoor is dat niemand zich echt verbonden voelt met een Belgische nationale ploeg. Ben eens één keer gaan kijken, een kille en sfeerloze bedoening. De uitsupporters overklassen "de belgen" elke keer (wat sfeer en beleving betreft).

lomeanor 26 maart 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1880 (Bericht 2558764)
Dit weerlegt mijn punt niet, als mijn club Antwerp de slechte resultaten weer eens aan het opstapelen is, blijft het volk toch komen. Mensen die naar België gaan kijken, willen een leuk dagje uit met goed voetbal. Als dit er niet is, zullen ze inderdaad wegblijven. Reden hiervoor is dat niemand zich echt verbonden voelt met een Belgische nationale ploeg. Ben eens één keer gaan kijken, een kille en sfeerloze bedoening. De uitsupporters overklassen "de belgen" elke keer (wat sfeer en beleving betreft).

Voor de match was het geweldig om die Portugezen hun volkslied te zien zingen, heel het stadion zinderde er van.

Gelukkig is dat niet zo bij de "belgen" ;-)

Jong N-VA'er 26 maart 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1880 (Bericht 2558518)

En in die landen zit het altijd volle bak hoor, zelfs in Wales en Noord-Ierland

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be