StevenNr1 |
16 mei 2007 13:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
(Bericht 2664027)
Assimilatiewil is een criterium voor nationaliteitsverwerving en het niet houden van de Belgische/Vlaamse nationaliteit is een criterium voor het al dan niet terugsturen naar land van oorsprong. Is dat zo moeilijk om te snappen?
|
We hadden het wel over het terugsturen van criminele 'vreemdelingen', mensen met een verblijfsvergunning, dacht ik toch. Het migratiebeleid staat daar helemaal los van.
En de nationaliteit bepaalt de strafmaat in onze rechtspraak toch helemaal niet, iemand met een verblijfsvergunning wordt toch gelijk berecht als een Belg. (Een 'illegaal' in principe ook, denk ik, alleen gaat men daar dan een tweede 'misdaad' constateren (het 'illegaal' hier verblijven.))
Citaat:
Het is niet omdat je het scheiden van culturen of volkeren promoot, dat je bepaalde culturen of volkeren criminaliseert. Evenmin betekent de criminalisering van bepaalde culturen of volkeren dat je deze wilt scheiden van jouw volk. Het één staat volledig los van het ander.
|
Ik bedoelde eerder dat individuen afgerekend worden op hun zogenaamde lidmaatschap van een incompatibele cultuur en dus gestigmatiseerd worden. (En in casu VB over islam dus ook gecriminaliseerd.)
|