Morduk |
14 december 2007 16:35 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
(Bericht 3146798)
Ik geef een eigen invulling aan zijn uitspraken. Dat hij dan onmenselijk overkomt is uiteraard de bedoeling. Voor rationele argumenten lijkt hij toch niet vatbaar.Dat hij is goed nadenkt voor hij nog zo'n stomme dingen schrijft.
|
Iemand die zo'n dingen schrijft, denkt niet na, wenst niet na te denken of verkeert in de onmogelijkheid om na te denken. De anonimiteit op dit forum hier verhindert ons om te achterhalen om welke van de drie mogelijkheden het gaat, dus beschouw ik het als impotent stoer doen.
Ik word wat ouder en dan spaar ik liever mijn energie :-) Kijk naar zijn/haar posts. Die oneliners kun je gewoon niet weerleggen. Dat is zoals Verhofstadt zijn 'alles gaat goed'. Het enige dat je daar tegen in kunt brengen is 'nee, niet alles gaat goed'. En lap, je bent een zwartkijker.
Ik trap daar niet meer in. Allé, toch niet altijd.
Citaat:
Dat is inderdaad een probleem. De fout ligt daar grotendeels bij de media (ook m.b.t. Irak) die hun publiek niet willen shockeren (eigenlijk eerlijk informeren.) Over de huidige situatie in Tsjetsjenië ga ik me ook niet uitspreken vermits ik er de balle van weet.
|
Het feit dat je uit de mainstreammedia al meer weet over Irak dan over Tsjetsjenië zegt toch ook al veel.
Citaat:
Goh, beelden (de realitieit) zeggen vaak meer dan woorden. Daar kan ik niet aan doen, het is misschien wat goedkoop om dit te gebruiken maar het heeft wel een enorme kracht.
|
De filter van de media kan je misschien wel trachten af te zetten, die van de mensen kun je niet zomaar afzetten.
Je kunt het gaan proberen met beelden, maar dan merk je dat voor hetzelfde effect te bereiken, de beelden steeds krachtiger moeten worden. Als men dit bovendien moet gaan doen voor elk conflict, krijg je een lijkenlawine op alle journaals. Ik betwijfel sterk of zo'n overkill (pun not intended) dan wel een positief resultaat gaat opleveren.
Als mensen iets niet willen weten, gaan ze bij elke poging hen met de neus op de feiten te drukken nog verder achterover leunen.
Citaat:
Dat is uw recht uiteraard en ik ga uw oordeel niet geheel tegenspreken. Ik maak inderdaad op een onfatsoenlijke wijze misbruik van het leed van anderen om mijn gelijk te halen. (Maar doe dat wel omdat ik denk dat als meer mensen 'mijn' mening (in deze, laat de rest er even buiten) deelden, zo'n leed minder zou voorkomen.)
|
Heel mooi dat je dat erkent :-) . Daarom dat ik jou ook niet veroordeel, enkel die discussietechniek die volgens mij niet productief is.
|