Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Blood & Honour in Diksmuide (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113669)

Eichmann 25 oktober 2008 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3765570)
1 Eindelijk een eenduidig antwoord. Heb ik het goed begrepen?
Nee, je vind deze teksten niet racistisch? Geen oproep tot haat en geweld? Niets nazistisch?
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.297803
Hun lied "BLUT" bijvoorbeeld? min 3:30

"Slijp de lange messen op de stoep en steek ze in dat Jodenlijf
Bloed moet vloeien, weg met de vrijheid van deze Jodenrepubliek.
Bloed moet vloeien en we schijten op de vrijheid van de Jodenrepubliek.
In de synagoog hangt een zwart zwijn,
gooi een handgranaat naar binnen bij het parlement.
Bloed moet vloeien, liefst meters dik.
Weg met de vrijheid van deze Jodenrepubliek."

Het lied "gericht tegen de mensen die we niet mogen" min 7:30

"Negers, hang ze allemaal op.
Joden, hang ze allemaal op.
Homo's, hang ze allemaal op.
Moslims, hang ze allemaal op.
Drugsdealers, hang ze allemaal op.
Mietjes, hang ze allemaal op.
Hang de IRA op. Het zijn toch maar klootzakken."

2 Dit is zo typisch, iets verdedigen door te minimaliseren. Blood & honour vergelijken met een dronken nonkel op een trouwfeest.

3 Of door van onderwerp te veranderen en af te komen met "ja, maar de anderen ..." Ben jij van het principe "Ik mag stelen want er zijn anderen die dat ook doen."?

1)Nee, ik ben anti-parlementair en begrijp best dat men in Duitsland zulke liederen maakt als je ziet welke gigantische repressie men daar ondergaat. We noteren trouwens dat jij pro-Joods, pro-homo, pro-moslim, pro-drugsdealers, pro-lafaards en pro-IRA bent. 3 van die groepen hebben extreem terroristische takken. Proficiat Artisjok.
2)Ik minimaliseer niets, ik wijs enkel op het stompzinnige van de ganse discussie. Jij schreeuwt dat men die achter slot en grendel moet steken omdat die volgens jou een gevaarlijke mening hebben wel, dan eis ik dat Yelloman en die infantiele AFF kliek ook ergens een paar jaar in een kerker liggen te rotten. Die zijn trouwens nog gevaarlijker want die verachten in de eerste plaats hun eigen, wat zouden ze dan nog met anderen in zitten.:lol:
3)Ik verander ook niet van onderwerp, ik maak je gewoon duidelijk dat je een vette hypocriet bent (zoals al die andere clowns van linkse signatuur!). Het is ZO typisch dat van zodra het VB een scheet laat of het sleutelwoord "nazi" valt ze er massaal als de kippen bij zijn om moord en brand te schreeuwen. Maar als hun geliefkoosde illegalen of de "legale" aangespoelden hier iets uitsteken klinkt het oorverdovend stil of komt men met minimalistisch gezwets af.Jullie zijn een grap, een karikatuur van jullie eigen. Jullie eigen vrouw zou nog mogen verkracht worden door zo'n sujet dan nog zou je hem 50 euro geven omdat hij uiteindelijk slechts een slachtoffer is van de maatschappij. En dat is de allochtoon uiteindelijk ook hé, begrijp me niet verkeerd. Maar je helpt daar niets aan door die onvoorwaardelijk te verdedigen, in tegendeel.

artisjok 25 oktober 2008 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3765857)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3765570)
1 Eindelijk een eenduidig antwoord. Heb ik het goed begrepen?
Nee, je vind deze teksten niet racistisch? Geen oproep tot haat en geweld? Niets nazistisch?
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.297803
Hun lied "BLUT" bijvoorbeeld? min 3:30

"Slijp de lange messen op de stoep en steek ze in dat Jodenlijf
Bloed moet vloeien, weg met de vrijheid van deze Jodenrepubliek.
Bloed moet vloeien en we schijten op de vrijheid van de Jodenrepubliek.
In de synagoog hangt een zwart zwijn,
gooi een handgranaat naar binnen bij het parlement.
Bloed moet vloeien, liefst meters dik.
Weg met de vrijheid van deze Jodenrepubliek."

Het lied "gericht tegen de mensen die we niet mogen" min 7:30

2 Dit is zo typisch, iets verdedigen door te minimaliseren. Blood & honour vergelijken met een dronken nonkel op een trouwfeest.

3 Of door van onderwerp te veranderen en af te komen met "ja, maar de anderen ..." Ben jij van het principe "Ik mag stelen want er zijn anderen die dat ook doen."?

1)Nee, ik ben anti-parlementair en begrijp best dat men in Duitsland zulke liederen maakt als je ziet welke gigantische repressie men daar ondergaat. We noteren trouwens dat jij pro-Joods, pro-homo, pro-moslim, pro-drugsdealers, pro-lafaards en pro-IRA bent. 3 van die groepen hebben extreem terroristische takken. Proficiat Artisjok.
2)Ik minimaliseer niets, ik wijs enkel op het stompzinnige van de ganse discussie. Jij schreeuwt dat men die achter slot en grendel moet steken omdat die volgens jou een gevaarlijke mening hebben wel, dan eis ik dat Yelloman en die infantiele AFF kliek ook ergens een paar jaar in een kerker liggen te rotten. Die zijn trouwens nog gevaarlijker want die verachten in de eerste plaats hun eigen, wat zouden ze dan nog met anderen in zitten.:lol:
3)Ik verander ook niet van onderwerp, ik maak je gewoon duidelijk dat je een vette hypocriet bent (zoals al die andere clowns van linkse signatuur!). Het is ZO typisch dat van zodra het VB een scheet laat of het sleutelwoord "nazi" valt ze er massaal als de kippen bij zijn om moord en brand te schreeuwen. Maar als hun geliefkoosde illegalen of de "legale" aangespoelden hier iets uitsteken klinkt het oorverdovend stil of komt men met minimalistisch gezwets af.Jullie zijn een grap, een karikatuur van jullie eigen. Jullie eigen vrouw zou nog mogen verkracht worden door zo'n sujet dan nog zou je hem 50 euro geven omdat hij uiteindelijk slechts een slachtoffer is van de maatschappij. En dat is de allochtoon uiteindelijk ook hé, begrijp me niet verkeerd. Maar je helpt daar niets aan door die onvoorwaardelijk te verdedigen, in tegendeel.

1 Nee? Toch geen eenduidig antwoord? Heb ik het niet goed begrepen?
Nogmaals, ik stel het op prijs als ik zelf mijn eigen mening mag weergeven. Dat hoef jij niet te doen, want je kent ze niet.
Vertel me eens waar ik schrijf dat ik "pro-Joods, pro-homo, pro-moslim, pro-drugsdealers, pro-lafaards en pro-IRA" ben.
2 Natuurlijk minimaliseer je. Je vergelijkt het nazistische en racistische discours van blood & honour en hun oproep tot haat en geweld met een dronken nonkel die een racistisch grapje vertelt, of met een "andere mening"
Blood & honour overtreedt de racisme-wet en de negationisme-wet. Ze roepen op tot haat en geweld. Sommige van hun leden gebruikten dan ook al geweld.
3 Natuurlijk verander je van onderwerp. Wat heb je hier al allemaal aangehaald als pijnpunten in deze maatschappij?
Verder meen je weer mijn mening te kunnen weergeven. Waar verdedig ik onvoorwaardelijk om het even welke groep mensen? Citaat graag.

VlaamseKracht 25 oktober 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3766433)
1 Nee? Toch geen eenduidig antwoord? Heb ik het niet goed begrepen?
Nogmaals, ik stel het op prijs als ik zelf mijn eigen mening mag weergeven. Dat hoef jij niet te doen, want je kent ze niet.
Vertel me eens waar ik schrijf dat ik "pro-Joods, pro-homo, pro-moslim, pro-drugsdealers, pro-lafaards en pro-IRA" ben.
2 Natuurlijk minimaliseer je. Je vergelijkt het nazistische en racistische discours van blood & honour en hun oproep tot haat en geweld met een dronken nonkel die een racistisch grapje vertelt, of met een "andere mening"
Blood & honour overtreedt de racisme-wet en de negationisme-wet. Ze roepen op tot haat en geweld. Sommige van hun leden gebruikten dan ook al geweld.
3 Natuurlijk verander je van onderwerp. Wat heb je hier al allemaal aangehaald als pijnpunten in deze maatschappij?
Verder meen je weer mijn mening te kunnen weergeven. Waar verdedig ik onvoorwaardelijk om het even welke groep mensen? Citaat graag.

Waar plaatsen we dan zulke groepen zoals ALS,Blokbuster enz.?
Roepen deze dan ook niet op tot haat?

toccata 25 oktober 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht (Bericht 3766535)

Waar dan?

artisjok 25 oktober 2008 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht (Bericht 3766535)

Roept Blokbuster op tot haat? Dat wist ik niet.
Dan kan je ongetwijfeld een tekst met bron geven waarin ze oproepen tot geweld.

VlaamseKracht 25 oktober 2008 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3766649)
Roept Blokbuster op tot haat? Dat wist ik niet.
Dan kan je ongetwijfeld een tekst met bron geven waarin ze oproepen tot geweld.

Getuige het links geweld op het debat van NSV.

artisjok 25 oktober 2008 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht (Bericht 3766800)
Getuige het links geweld op het debat van NSV.

Ze roepen dus niet op tot geweld, zoals je eerder beweerde.

yelloman1 25 oktober 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3763560)
1)Man man man wat een oeverloos gezeik. Gaan we dan in dezelfde adem ook de Vlaamse Leeuw, de Internationale en godweet welke liederen nog verbieden ook?Wat met al die kut-rap bandjes die zingen over "blanke varkens vermoorden" etc? Daar heb ik je nog nooit horen over zagen (net zoals al die andere rooie rakkers). Je oordeel is zwaar subjectief best Artisjok (maar ik verwacht dan ook niet minder).
2)Ok dus op trouwfeesten als er een zatte nonkel een schuine mop verteld over allochtonen moet die dan ook maar de bak invliegen. Of nee, hij niet, de organisatoren van het trouwfeest. Zoals ik al eerder zei: zijn jullie nu echt ZO stom om NIET te beseffen dat jullie ACTIEF meewerken aan een reeële BIG BROTHER?? Je loopt constant te zagen op het totalitaire nazi duitsland maar je beseft nog niet eens dat je zelf het totalitaire België helpt onderhouden!3)Ik betwijfel dat niet eens, ik ben dat 100% zeker. Die cameraman is onderworpen aan wat duw- en trekwerk waarna de security hem ontzet heeft. Daarna is hij begeleidt tot aan zijn auto, waarna hij na een vermanend vingertje rustig mocht wegrijden. Allemaal sensatie om zijn verhaaltje wat op te smukken.
En wat die Afrikaan en zijn rasta vriend betreft. Die stonden eind de straat en vonden het nodig om wat provocerend gezeik richting die gasten te spuien. Ze waren er trouwens al half voorbij dus had hij zijn smoel gehouden was er niet eens iets gebeurd. Wat niet wegneemt dat hij daarvoor nog niet in coma moest geraken maar dat is een andere discussie. Hij is trouwens NIET overleden aan de gevolgen van die vechtpartij, ook geen onbelangrijk detail (maar dat "vergeet" de linkerzijde natuurlijk altijd "toevallig"

En wat over de 3 vrachtwagens vol aan wapens en explosieven die bij BBET, een verzameling neonazi's van Combat-18 en blood and honour, werden gevonden? Met de plannen om terreur te zaaien. Daarvoor organiseerden ze in de Ardennen paramilitaire kampen. De cameraman werd in het ziekenhuis geschopt door leden van Blood and Honour, toen hij stond te filmen op straat.
De afrikaan werd op 20 meter van het cafe in elkaar geklopt en geschopt door neonazi's uit het café, die hem voor dood achter lieten. In Tienen werd een andere allochtoon neergestoken door weerom enkele neonazi's. De jongen overleefde ternauwernood. De twee werden veroordeeld tot 5 jaar cel en kregen van de rechter het verbod ooit nog met extreem-rechtse groeperingen als B&H om te gaan
Twee andere neonazi's staan binnenkort terecht voor de dood op een allochtoon, die werd achtervolgd en uiteindelijk verdronk toen hij uit schrik in het water sprong.
Een andere neonazi's schoot in 2002 twee tieners dood bij een ruzie om een omver gestoten bierglas. De moorden van Van Themsche kennen we ondertussen allemaal. als dat allemaal zo onschuldig is, dan zegt dat een heleboel over uw manier van denken en uw normen- en waardenschaal.

enkele artikels met beelden

- Skinheads in beroep veroordeeld tot 5 jaar

Celstraf voor racistische aanvallers

Bon, hier laat ik het bij. Radicalen zien enkel wat ze willen zien en negeren de rest. Daarvoor zijn het ook radicalen. Ik vond gewoon dat wanner de waarheid zoveel geweld wordt aangedaan, er toch wel het één en ander rechtgezet mocht worden.

piraat 25 oktober 2008 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yelloman1 (Bericht 3766840)
En wat over de 3 vrachtwagens vol aan wapens en explosieven die bij BBET, een verzameling neonazi's van Combat-18 en blood and honour, werden gevonden? Met de plannen om terreur te zaaien. Daarvoor organiseerden ze in de Ardennen paramilitaire kampen. De cameraman werd in het ziekenhuis geschopt door leden van Blood and Honour, toen hij stond te filmen op straat.
De afrikaan werd op 20 meter van het cafe in elkaar geklopt en geschopt door neonazi's uit het café, die hem voor dood achter lieten. In Tienen werd een andere allochtoon neergestoken door weerom enkele neonazi's. De jongen overleefde ternauwernood. De twee werden veroordeeld tot 5 jaar cel en kregen van de rechter het verbod ooit nog met extreem-rechtse groeperingen als B&H om te gaan
Twee andere neonazi's staan binnenkort terecht voor de dood op een allochtoon, die werd achtervolgd en uiteindelijk verdronk toen hij uit schrik in het water sprong.
Een andere neonazi's schoot in 2002 twee tieners dood bij een ruzie om een omver gestoten bierglas. De moorden van Van Themsche kennen we ondertussen allemaal. als dat allemaal zo onschuldig is, dan zegt dat een heleboel over uw manier van denken en uw normen- en waardenschaal.

Bon, hier laat ik het bij. Radicalen zien enkel wat ze willen zien en negeren de rest. Daarvoor zijn het ook radicalen. Ik vond gewoon dat wanner de waarheid zoveel geweld wordt aangedaan, er toch wel het één en ander rechtgezet mocht worden.

Goed. Veel dank voor deze lijst. En nu ééntje van misdaden begaan door ultra linksen ?:-) A.u.b. ?

artisjok 25 oktober 2008 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3766982)
Goed. Veel dank voor deze lijst. En nu ééntje van misdaden begaan door ultra linksen ?:-) A.u.b. ?

Denk je serieus dat je deze resem misdaden kan "goedpraten" door anderen te beschuldigen?
Wat een logica.
Dat doet niets af van deze lijst.

skaldis 25 oktober 2008 20:47

Bloed en eer en op mijn toep een zweer.

Eichmann 25 oktober 2008 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yelloman1 (Bericht 3766840)

@Artisjok: ik ga niet eens meer reageren op je gezwets.Je WIL het blijkbaar niet inzien hoe kortzichtig je bent.
@Gele Sukkel: Je bent blijkbaar ERG bedreven met de waarheid geweld aan te doen. Er werden GEEN concrete plannen gevonden voor aanslagen, enkel een vage verklaring "dat het wel leuk zou zijn geweest om Dewinter en mr. Jha Jha om te brengen". BBET had niets te zien met Combat 18, BBET was een blaadje. En voor je rechter en beul gaat spelen zou ik vragen dat je even afwacht tot er een uitspraak komt in deze zaak want je zou nog aardig kunnen opkijken.:lol: Leg de zakdoek maar al klaar.;-)
Die camera-man is helemaal NIET in elkaar geschopt door B&H leden. Ik stond er namelijk op 1 meter van en zag hoe die dwaas netjes werd ontzet door de aanwezige security en naar zijn wagen begeleidt werd. De enige die toen een klap gekregen heeft was een zatte mof die zijn bierbeker nog naar die vent gooide maar daarbij iemand anders een douche gaf.
Het Kastelein verhaal klopt maar tendentieus als je bent vergeet er even bij te vermelden wie de hostiliteiten was gestart natuurlijk.
Tienen had in de verste verten niets te maken met neergestoken mensen maar soit. Dat de rechter hen verbood om ooit nog met B&H bv in contact te komen is ook maar dikke quatsch gezien de 2 bij geen enkele groepering aangesloten waren.:D
Jurgen Goris had zich in uw optiek uiteraard zelf moeten laten halfdood kloppen door die 2 clowns die zich die avond even belangrijk mochten voelen omdat ze moesten instaan voor de "veiligheid".
Van Themse had in de verste verten niets met "extreem-rechts" te maken.
En zo kan ik nog wel even doorgaan (ook in de diepte zelfs)
Maar even iets anders Gele Dweep. Omdat u zegt dat zoiets veel zegt over mijn eigen waarden en normen besef en omdat u blijkbaar ook 1 van die hevige voorvechters van ons uitgebreid allochtonen- en illegalenbestand bent.Denk je nu ECHT dat die paar gevallen (ik tel er nog niet eens 10!!!) zwaarder wegen dan ALLE (en dan spreken we minstens over tienvouden) criminele acties van uw favoriete bevolkingsgroep? Als ik uw redenering doortrek en u consequent bent, zou u dan ook moeten ijveren voor een immigratiestop/verbod en een terugkeerbeleid.

piraat 25 oktober 2008 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3767015)
Denk je serieus dat je deze resem misdaden kan "goedpraten" door anderen te beschuldigen?
Wat een logica.
Dat doet niets af van deze lijst.

ach, gewoon wat wapensmokkelaars. Pfff, half België doet dat tegenwoordig, allochtonen op kop . 500 euros voor een Browning Rue de Brabant in Brussel. Binnen het uur.
En de Belgische Staat , Die doen het in't groot. Alle Afrikanen schieten elkaar omver met belgische kogels.

Eichmann 26 oktober 2008 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3767498)
ach, gewoon wat wapensmokkelaars. Pfff, half België doet dat tegenwoordig, allochtonen op kop . 500 euros voor een Browning Rue de Brabant in Brussel. Binnen het uur.
En de Belgische Staat , Die doen het in't groot. Alle Afrikanen schieten elkaar omver met belgische kogels.

Ja, op zo'n grote schaal zelf dat onze eigen jongens geen kogels meer meekrijgen. Ze kunnen anders niet mee met de leveringen.:p

Sodomis 26 oktober 2008 00:41

Citaat:

En wat die Afrikaan en zijn rasta vriend betreft. Die stonden eind de straat en vonden het nodig om wat provocerend gezeik richting die gasten te spuien. Ze waren er trouwens al half voorbij dus had hij zijn smoel gehouden was er niet eens iets gebeurd. Wat niet wegneemt dat hij daarvoor nog niet in coma moest geraken maar dat is een andere discussie.

Citaat:

Het Kastelein verhaal klopt maar tendentieus als je bent vergeet er even bij te vermelden wie de hostiliteiten was gestart natuurlijk.

Eichmann, we weten dat het voor jou "soort" perfect gelegitimeerd is om een onnozelaar die wat woorden roept, het ziekenhuis in te slaan.

Nogmaals, NORMALE mensen lachen eens & drinken van hun pint...:roll:

Redeneringen zoals jij ze maakt horen thuis in de gevangenis bij de rest van de anti-sociaaltjes.

Eichmann 26 oktober 2008 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3767645)
Eichmann, we weten dat het voor jou "soort" perfect gelegitimeerd is om een onnozelaar die wat woorden roept, het ziekenhuis in te slaan.

Nogmaals, NORMALE mensen lachen eens & drinken van hun pint...:roll:

Redeneringen zoals jij ze maakt horen thuis in de gevangenis bij de rest van de anti-sociaaltjes.

"mijn soort" wahaha Die is goed. Je heeft toch tenminste toe dat het 2 onnozelaars betrof. Het is al een begin.;-)
En trouwens, ze konden niet van hun pint drinken want ze waren niet meer op café.;-) Dat clowns zoals jij geen eergevoel hebben verbaast me niets, een mens met een beetje ruggegraat laat zich echter niet gratuit beledigen. Zeker niet door 2 sociale gevallen.;-)

artisjok 26 oktober 2008 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3767364)
@Artisjok: ik ga niet eens meer reageren op je gezwets.Je WIL het blijkbaar niet inzien hoe kortzichtig je bent.

Dat is pas een flauw excuus.

Nu de teksten uit de video er zwart op wit staan kan je natuurlijk niet meer ontkennen dat ze nazistisch en racistisch zijn, dat er opgeroepen wordt tot haat en geweld.
Maar blijkbaar wil je het niet toegeven.

Als minimaliseren van hun daden niet lukt, en als veranderen van onderwerp, door allerlei andere mogelijke pijnpunten in de maatschappij aan te halen, niet lukt.
Dan kan je niet meer te reageren.

artisjok 26 oktober 2008 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3767498)

Wat heeft dat te maken met blood & honour en hun misdaden?

artisjok 26 oktober 2008 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3767364)
Tienen had in de verste verten niets te maken met neergestoken mensen maar soit. Dat de rechter hen verbood om ooit nog met B&H bv in contact te komen is ook maar dikke quatsch gezien de 2 bij geen enkele groepering aangesloten waren.:D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3765371)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3765108)
Waren we bijna de skinheads uit Tienen vergeten.
"Jonge skinheads bekennen aanslagen in Tienen
Het gerecht heeft een reeks racistisch geïnspireerde aanslagen in Tienen opgehelderd. Drie jonge skinheads hebben bekend. Ook de minderjarige Tienenaar die begin deze maand een zigeunerjongen neerstak en voor dood achterliet, was bij de aanslagen betrokken."

Die 3 van Tienen heb je trouwens gelijk in.

Wat is het nu?

Eichmann 26 oktober 2008 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3767790)
Wat is het nu?

Ik had het namelijk over die 'aanslagen' niet over diegene die die zigeuner wat extra lichaamsholtes gegeven had. Moeilijk hé, begrijpend lezen?

Eichmann 26 oktober 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3767777)

Nu de teksten uit de video er zwart op wit staan kan je natuurlijk niet meer ontkennen dat ze nazistisch en racistisch zijn, dat er opgeroepen wordt tot haat en geweld.

Als minimaliseren van hun daden niet lukt, en als veranderen van onderwerp, door allerlei andere mogelijke pijnpunten in de maatschappij aan te halen, niet lukt.

*gaap* Ik kan me gemakkelijk inbeelden dat Hitler van die onverbeterlijke wereldverbeteraars die enkel hun eigen gelijk zagen onverbiddelijk in een werkkamp stak. Zo hadden ze toch nog een beetje nut voor de maatschappij zonder dat ze de maatschappij irriteerden.

Blaft 26 oktober 2008 13:31

Wat ik me afvraag is of dat die mannen op een privé-bijeenkomst niet mogen brullen wat ze willen.

Sodomis 26 oktober 2008 14:03

Citaat:

Wat ik me afvraag is of dat die mannen op een privé-bijeenkomst niet mogen brullen wat ze willen.
Als staatsveiligheid & een duitse journalist binnengeraken op een PRIVAAT feest... dan is het niet echt een PRIVAAT feest meer hé. ;-)

driewerf 26 oktober 2008 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3768013)
Ik had het namelijk over die 'aanslagen' niet over diegene die die zigeuner wat extra lichaamsholtes gegeven had. Moeilijk hé, begrijpend lezen?

"Wat extra lichaampholtes" geven, is nu het codewoord voor messteken.
Maar buiten dat praten we niets goed natuurlijk.

Eichmann 26 oktober 2008 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus (Bericht 3768166)

Tuurlijk mag men op privé-avonden brullen wat men wil! Men mag zelfs in de privé sfeer een gans arsenaal aan NS parafernalia bezitten, zijn huis volhangen met vlaggen en swastika's allerhande, desnoods een halve dag in de keuken staan met de rechterpoot omhoog ZOLANG er niemand RECHTSTREEKS door aangevallen wordt.
Een Kriegsmarine vlag aan je voorgevel uithangen bijvoorbeeld is niet toegelaten. Hang je die in je woonkamer met glasgordijntjes voor het raam kan er daar geen kat iets aan doen.

artisjok 26 oktober 2008 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3768020)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3767777)

*gaap* Ik kan me gemakkelijk inbeelden dat Hitler van die onverbeterlijke wereldverbeteraars die enkel hun eigen gelijk zagen onverbiddelijk in een werkkamp stak. Zo hadden ze toch nog een beetje nut voor de maatschappij zonder dat ze de maatschappij irriteerden.

Ik kan me inbeelden dat iemand die geen discussie kan voeren door middel van het aanbrengen van gegronde argumenten die ter zake doen, zich goed kan inbeelden dat je dan liever een "wereldverbeteraar" op een andere manier het zwijgen oplegt. Maar van jou had ik dat niet verwacht.

Het is nogal tegenstrijdig om enerzijds "vrije meningsuiting" in te roepen voor blood & honour, maar anderzijds begrip te hebben voor iemand die dit recht niet toekent aan de "wereldverbeteraar".

Het is nogal grappig te stellen dat "Uiteraard, maar ik voel me daar niet door beledigd noch bedreigd." "Ik heb geen probleem noch last van zulke teksten." terwijl een "wereldverbeteraar" de maatschappij zou irriteren.

Ik heb nogal sterk de indruk dat je alvast blood & honour niet tot de wereldverbeteraars rekent.

Eichmann 26 oktober 2008 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3768383)
Ik kan me inbeelden dat iemand die geen discussie kan voeren door middel van het aanbrengen van gegronde argumenten die ter zake doen, zich goed kan inbeelden dat je dan liever een "wereldverbeteraar" op een andere manier het zwijgen oplegt. Maar van jou had ik dat niet verwacht.

Het is nogal tegenstrijdig om enerzijds "vrije meningsuiting" in te roepen voor blood & honour, maar anderzijds begrip te hebben voor iemand die dit recht niet toekent aan de "wereldverbeteraar".

Het is nogal grappig te stellen dat "Uiteraard, maar ik voel me daar niet door beledigd noch bedreigd." "Ik heb geen probleem noch last van zulke teksten." terwijl een "wereldverbeteraar" de maatschappij zou irriteren.

Ik heb nogal sterk de indruk dat je alvast blood & honour niet tot de wereldverbeteraars rekent.

Haha de grap van de eeuw. Het scheelt dat jij veel gegronde argumenten hebt aangebracht. Buiten 20 keer hetzelfde geblaat "dat dit zwaar racistisch en negationistisch is" en andere dooddoeners. Terwijl je eigenlijk volledig aan de essentie van de zaak voorbij gaat en die is: dat men op een privé-aangelegenheid zulke zaken niet eens kan verbieden (al helemaal niet met de huidige wetgeving).
Je hebt trouwens recht op je vrije mening beste Artisjok maar indien jij gaat lopen schreeuwen dat de ene zijde maar best achter slot en grendel moet verdwijnen terwijl je de misdrijven aan de andere zijde (en vooral van degenen die jullie zo hard verdedigen) niet wil zien noch erkennen dan is mijn geduld best wel op met mensen zoals jij. Het zal je mss erg verbazen mijn beste maar ik heb onder mijn vrienden ook mensen met totaaaaaal andere denkbeelden dan de mijne. Waaronder 2 van mijn beste zelfs een heuse B.U.B.'er en een radikale ABVV vakbondsmilitant (zo 1 van de oude stempel en zo radikaal links als iets). Het verschil tussen die mensen en jij echter is dat zij NIET met oogkleppen oplopen en maar eenzijdig lopen te schreeuwen. Je bent gewoon het archetype van de salonsocialist die nog liever zijn eigen volk zou verraden en wegstoppen dan eens in eigen boezem te gaan kijken en toe te geven dat er hier en daar toch wel wat misloopt. Volharden in de boosheid noemt men dat.

artisjok 26 oktober 2008 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3768431)
Haha de grap van de eeuw. Het scheelt dat jij veel gegronde argumenten hebt aangebracht. Buiten 20 keer hetzelfde geblaat "dat dit zwaar racistisch en negationistisch is" en andere dooddoeners. Terwijl je eigenlijk volledig aan de essentie van de zaak voorbij gaat en die is: dat men op een privé-aangelegenheid zulke zaken niet eens kan verbieden (al helemaal niet met de huidige wetgeving).
Je hebt trouwens recht op je vrije mening beste Artisjok maar indien jij gaat lopen schreeuwen dat de ene zijde maar best achter slot en grendel moet verdwijnen terwijl je de misdrijven aan de andere zijde (en vooral van degenen die jullie zo hard verdedigen) niet wil zien noch erkennen dan is mijn geduld best wel op met mensen zoals jij. Het zal je mss erg verbazen mijn beste maar ik heb onder mijn vrienden ook mensen met totaaaaaal andere denkbeelden dan de mijne. Waaronder 2 van mijn beste zelfs een heuse B.U.B.'er en een radikale ABVV vakbondsmilitant (zo 1 van de oude stempel en zo radikaal links als iets). Het verschil tussen die mensen en jij echter is dat zij NIET met oogkleppen oplopen en maar eenzijdig lopen te schreeuwen. Je bent gewoon het archetype van de salonsocialist die nog liever zijn eigen volk zou verraden en wegstoppen dan eens in eigen boezem te gaan kijken en toe te geven dat er hier en daar toch wel wat misloopt. Volharden in de boosheid noemt men dat.

Ik moet tot mijn spijt vaststellen dat ik nu nog altijd niet met zekerheid weet of je die teksten nazistisch en/of racistisch vind? Of je vindt dat er wordt opgeroepen tot haat en geweld. Je antwoorden op deze vraag waren :
"Je ontwijkt de kern van de zaak andermaal. Er zijn grotere "problemen" in het land dat zo'n groupuscule..." bericht 75
"Simpel, op de beelden is niemand van de organisatie zelf te zien die strafbare feiten pleegt. Niet moeilijk toch?
Plus Artisjok, blijf maar tegen windmolens vechten. Ondertussen gaan serieuse mensen zich wel met serieuse zaken bezighouden. " 85
"Oh ja? Moet je eens beter leren lezen: ik stelde enkel dat je altijd zaagt over B&H dit en dat maar dat tot op heden nog niemand effectief kunnen vaststellen heeft dat ook maar iemand van B&H strafbare feiten pleegt" 92
"Je loopt al een gans topic te zagen over strafbare feiten die door de B&H organisatie zouden gepleegd worden. Ten eerste zijn op die beelden van Kuban geen strafbare feiten te zien noch te horen. Tenslotte is men in dit land nog immer vrij om bepaalde zaken binnenshuis (want dit zijn trouwens privé feesten) te scanderen. Ik heb op die beelden trouwens geen enkele negationistische zin gehoord." 139
"Uiteraard, maar ik voel me daar niet door beledigd noch bedreigd. Gans die zooi is subjectieve materie. Daarbij nogmaals: waarom worden de organisatoren vervolgd voor wat bezoekers voor zogenaamd aanstotendgevend lopen te schreeuwen? "160
"Ik heb geen probleem noch last van zulke teksten. "189
"Nogmaals, racisme is subjectief." 218
"Man man man wat een oeverloos gezeik. Gaan we dan in dezelfde adem ook de Vlaamse Leeuw, de Internationale en godweet welke liederen nog verbieden ook? "226
"voor de ZOVEELSTE KEER: NEEEEEEE!!! Dat jij dat in je bekrompen geest racistisch vind is JOUW probleem! Vrijheid van meningsuiting!" 233
Na dit laatste antwoord vroeg ik of ik goed begrepen had dat je de teksten niet racistisch vond, en geen oproep tot haat en geweld
"Nee, ik ben anti-parlementair en begrijp best dat men in Duitsland zulke liederen maakt als je ziet welke gigantische repressie men daar ondergaat."

Natuurlijk kan men zulke zaken verbieden bij privé-bijeenkomsten.
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.298062

Citaat:

Wat kan men nu al doen tegen Blood and Honour?

Het huidige wetgevende arsenaal volstaat misschien wel om Blood and Honour aan te pakken.
Repressief

Zo zegt de antiracismewet dat al wie “in tegenwoordigheid van meerdere personen, in een niet-openbare plaats, die toegankelijk is voor een aantal personen die het recht hebben om er te vergaderen of om ze te bezoeken” aanzet tot discriminatie of tot haat op grond van geslacht, zogenaamd ras, leeftijd e.d., tot 1 jaar cel en 5.500 euro boete kan krijgen.

De bijeenkomsten van Blood and Honour moeten dus niét openbaar zijn om een strafrechtelijk optreden mogelijk te maken. Het is voldoende dat de aanzetten tot haat tegen meerdere personen worden geuit, ook in een niet-openbare plaats. Hiermee zijn racistische praatjes en mopjes strafbaar op een plechtige communiefeest of op een besloten drinkgelag van vrienden. Probleem blijft hier: hoe ga je dit bewijzen?

In het geval van de Blood and Honour-bijeenkomsten in Lommel en Bellegem jongstleden waren er evenwel gsm-beelden van een geïnfiltreerde Duitse journalist. Er was dus bewijsmateriaal. Minister van Justitie Jo Vandeurzen heeft naar aanleiding daarvan aan de procureurs-generaal van Gent en Antwerpen gevraagd om na te gaan of op de twee recente bijeenkomsten in Bellegem en Lommel misdrijven zijn gepleegd. Vandeurzen zegde alvast dat het federaal parket de onderzoeken naar de neonazistische groepering Blood and Honour zal coördineren.

Een straf van één jaar cel en 5.500 euro boete hangt bovendien iedereen boven het hoofd, die racistische denkbeelden verspreidt en ook iedereen die behoort tot een groep die zulke denkbeelden verspreidt of er zijn medewerking aan verleent. Concreet betekent dit dat al wie wetens en willens zalen verhuurt aan Blood and Honour strafbaar is. Net als iedere skinhead die de Hitlergroet brengt of de swastika draagt.

Preventief

"Preventief kan een burgemeester samenscholingen die de openbare orde ernstig bedreigen, op zijn grondgebied verbieden via een politieverordening op grond van artikel 134 van de gemeentewet", zo zegt de Antwerpse advocaat Raf Jespers, gespecialiseerd in openbare orde-recht. "Dan zou men vanaf het moment dat de eerste twee Blood and Honour-mensen opdagen ze administratief kunnen aanhouden voor maximum 12 uur. Zo'n scenario werd al meermaals gebruikt tegen antifascisten".

Maar de motivering van het samenscholingsverbod moet degelijk zijn. Het samenscholingsverbod moet beperkt zijn in de tijd, het moet verwijzen naar de concrete feiten ten laste van Blood and Honour, het moet uitleggen waaruit het acute en dreigende gevaar bestaat, om niet te sneuvelen bij de Raad van State. Eenvoudig is dit ook niet.

Jespers voegt aan toe dat de politie ook zonder een samenscholingsverbod iemand administratief kan aanhouden die de openbare orde daadwerkelijk verstoort.

"En als er redelijke gronden zijn om aan te nemen dat iemand voorbereidingen voor een misdrijf treft dat de openbare rust ernstig in gevaar brengt, kan administratieve aanhouding eveneens, zo leert artikel 31 van de wet op het politieambt", aldus Jespers.
bron : http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/artikel.asp?art={8348B021-CF85-4453-AECC-CCD6FE272DFD}

Verder denk je weer "mijn mening" te moeten weergeven.
Je stelde eerder al dat ik allochtonen onvoorwaardelijk verdedig. Ik wacht nog steeds op een citaat waarin je aantoont dat ik een groep onvoorwaardelijk verdedig.
nu stel je "je de misdrijven aan de andere zijde (en vooral van degenen die jullie zo hard verdedigen) niet wil zien noch erkennen "
Toon dit aan met een citaat.
Het is een gekende tactiek om de (mis)daden van een groep te verdoezelen, door mogelijke, eventuele of echte (mis)daden van anderen onder de aandacht te brengen.

ancapa 26 oktober 2008 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3768532)
Ik moet tot mijn spijt vaststellen dat ik nu nog altijd niet met zekerheid weet of je die teksten nazistisch en/of racistisch vind? Of je vindt dat er wordt opgeroepen tot haat en geweld. Je antwoorden op deze vraag waren :
"Je ontwijkt de kern van de zaak andermaal. Er zijn grotere "problemen" in het land dat zo'n groupuscule..." bericht 75
"Simpel, op de beelden is niemand van de organisatie zelf te zien die strafbare feiten pleegt. Niet moeilijk toch?
Plus Artisjok, blijf maar tegen windmolens vechten. Ondertussen gaan serieuse mensen zich wel met serieuse zaken bezighouden. " 85
"Oh ja? Moet je eens beter leren lezen: ik stelde enkel dat je altijd zaagt over B&H dit en dat maar dat tot op heden nog niemand effectief kunnen vaststellen heeft dat ook maar iemand van B&H strafbare feiten pleegt" 92
"Je loopt al een gans topic te zagen over strafbare feiten die door de B&H organisatie zouden gepleegd worden. Ten eerste zijn op die beelden van Kuban geen strafbare feiten te zien noch te horen. Tenslotte is men in dit land nog immer vrij om bepaalde zaken binnenshuis (want dit zijn trouwens privé feesten) te scanderen. Ik heb op die beelden trouwens geen enkele negationistische zin gehoord." 139
"Uiteraard, maar ik voel me daar niet door beledigd noch bedreigd. Gans die zooi is subjectieve materie. Daarbij nogmaals: waarom worden de organisatoren vervolgd voor wat bezoekers voor zogenaamd aanstotendgevend lopen te schreeuwen? "160
"Man man man wat een oeverloos gezeik. Gaan we dan in dezelfde adem ook de Vlaamse Leeuw, de Internationale en godweet welke liederen nog verbieden ook? "226
"voor de ZOVEELSTE KEER: NEEEEEEE!!! Dat jij dat in je bekrompen geest racistisch vind is JOUW probleem! Vrijheid van meningsuiting!" 233
Na dit laatste antwoord vroeg ik of ik goed begrepen had dat je de teksten niet racistisch vond, en geen oproep tot haat en geweld
"Nee, ik ben anti-parlementair en begrijp best dat men in Duitsland zulke liederen maakt als je ziet welke gigantische repressie men daar ondergaat."

bron : http://www.gva.be/dekrant/experts/johndewit/artikel.asp?art={8348B021-CF85-4453-AECC-CCD6FE272DFD}

Je stelde eerder al dat ik allochtonen onvoorwaardelijk verdedig. Ik wacht nog steeds op een citaat waarin je aantoont dat ik een groep onvoorwaardelijk verdedig.
nu stel je "je de misdrijven aan de andere zijde (en vooral van degenen die jullie zo hard verdedigen) niet wil zien noch erkennen "
Het is een gekende tactiek om de (mis)daden van een groep te verdoezelen, door mogelijke, eventuele of echte (mis)daden van anderen onder de aandacht te brengen.

Naar aanleiding van de topper tussen Ajax en Feyenoord :
Naar aanleiding van wat de KNVB racistische spreekkoren noemt is men een heus vooronderzoek gestart.Voor de Klassieker zong een klein deel van het publiek de weinig eloquente tekst : "Hamas, Hamas, Joden aan het gas." Blijkbaar heeft de KNVB met de stopwatch in de hand gezeten, want de bond verklaart dat het lied een kleine minuut duurde. De partijen hebben tot 7 oktober de tijd om een verklaring in te dienen. Mocht de KNVB tot de conclusie komen dat Feyenoord in deze fout is volgen er sancties.

Dit zangkoor vond ook al bij ons in de zaalvoetbalcompetietie.

ancapa 26 oktober 2008 17:38

ook van deze zangkoren nemen wij duidelijk afstand.

Ik wou het alleen even citeren. Wat is het verschil dan tussen de liedjesteksten van het extreem rechtse Blood Honour en slogans Marrokaanse jongeren in de minivoetbalcompetitie of in Nederland ?

ancapa 26 oktober 2008 17:42

Leiden - November 2007.

Een demonstratie van middelbare scholieren is uitgelopen op rellen. De politie verrichtte in Leiden zestien arrestaties. Samen met de ME werden charges uitgevoerd om de relschoppers uit elkaar te drijven.

Scholieren scandeerden leuzen als 'Joden, joden' en 'Hamas, Hamas, joden aan het gas'. Honderden eieren vlogen door de lucht, er werd met zwaar vuurwerk en rookbommen gegooid. Leerlingen wrikten de ijzeren railing van de Koornbeursbrug los, auto's beschadigd. Langsrijdende fietsers en automobilisten kregen eieren naar naar het hoofd, wat in sommige gevallen tot ruzies leidde.
De politie en de leerlingen voerden urenlang een kat- en muisspel uit door de binnenstad. Tegen twee uur doofden de rellen langzaam uit.

Jazeker 26 oktober 2008 17:54

Is het dodenaantal nu al officieel? Dat moet toch al geweten zijn... hoeveel gewonden?

Eichmann 26 oktober 2008 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3768679)
Is het dodenaantal nu al officieel? Dat moet toch al geweten zijn... hoeveel gewonden?

Ik denk 1 namelijk 1 van die agenten in burger die van zattigheid zijn voet omsloeg.:D

Eichmann 26 oktober 2008 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3768532)

Dan moet je leren lezen meneer. Je geeft trouwens toch toe dat de "anderen" tenminste echte misdaden begaan.;-)
Wat die allochtonen betreft concludeerde ik uit het feit dat je die tekst (waar geageerd worden tegen de moslimpopulatie onder andere) niet vond kunnen. Dus verdedig je de moslimpopulatie. Simpele gevolgtrekking, niet waar?

ancapa 26 oktober 2008 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3768239)
Als staatsveiligheid & een duitse journalist binnengeraken op een PRIVAAT feest... dan is het niet echt een PRIVAAT feest meer hé. ;-)

infiltratie.

Blaft 26 oktober 2008 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3769067)
infiltratie.

Dacht ik ook.

ericferemans 27 oktober 2008 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soeverein (Bericht 3755195)
Toevallig dezelfde camping als die waar het AVV feest doorging vorige maand?

Dat was wél een goed feestje, op de paar verloren gelopen Blood & Honour volksverraders na die luidop aan het pleiten waren voor een Groot-Duitse Anschluss. :roll: Bende marginalen.

Het was indertijd de door Geert Lambert verkozen plaats om na de IJzerbedevaart de partij Spirit te laten feesten.
Leuke overeenkomst.

Jeronimo 27 oktober 2008 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 3769511)
Het was indertijd de door Geert Lambert verkozen plaats om na de IJzerbedevaart de partij Spirit te laten feesten.
Leuke overeenkomst.

DEZELFDE CAMPING??? :-o :-o

dus eigenlijk is Geert Lambert een soort Vlaamse Hitler? (vandaar die combinatie tussen flauw "nationalisme" en salonsocialisme...)

artisjok 27 oktober 2008 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3768757)
Dan moet je leren lezen meneer. Je geeft trouwens toch toe dat de "anderen" tenminste echte misdaden begaan.;-)
Wat die allochtonen betreft concludeerde ik uit het feit dat je die tekst (waar geageerd worden tegen de moslimpopulatie onder andere) niet vond kunnen. Dus verdedig je de moslimpopulatie. Simpele gevolgtrekking, niet waar?

1 Een duidelijk antwoord zou ook wel helpen.
Wat scheelt er eigenlijk dat je niet niet kan/mag/durft te antwoorden met :
Ja, ik vind de tekst racistisch...
of
Nee, ik vind de tekst niet racistisch...

2 Omdat ik deze tekst uit de koppen-reportage racistisch vind
besluit je dat ik de allochtonen onvoorwaardelijk verdedig?

Natuurlijk geef ik toe dat blood & honour niet de enigen zijn die in België de wet overtreden. Heb ik ooit iets anders beweerd?

epicurist_dirk 27 oktober 2008 07:29

Toen ik stond te tanken langs de autostrade heb ik er een ganse kudde zien passeren.
Niet de kledij of tatoeages boezemde verbaasde mij, maar de mensen zelf.
Kompleet gehersenspoeld met doffe levenloze ogen. Aan de kasse dierven ze bijna geen stemgeluid uitbrengen. De mensen aankijken was er ook al niet bij. Neen ze leven niet in deze wereld. Dat ze ergens samen komen geeft de maatschappij de kans ze te observeren en te volgen te controleren.
Indien ze volledig onder duiken wordt het volgens mij pas gevaarlijk.
Ik vermoed zelfs dat deze mensen in de jaren 40 onder het bepaalde regime opgepakt en direct naar het front gestuurd werden om van de wereld gehaald te worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be