Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Palestijnen slaan opnieuw aanbod van eigen staat af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125004)

liberalist_NL 20 juni 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184442)
De Elzas ontbreekt op je kaartje. ;-)

En Duitstalig Zwitserland.

Jaani_Dushman 20 juni 2009 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184447)
Juist, ja. :roll: Arabieren mogen in Israël al hun onderlinge zaakjes zelf regelen, hebben Arabisch als nationale taal, en hebben alle vrijheid om hun godsdienst uit te oefenen. Dit in tegenstelling tot minderheden in eenderwelk Arabisch land.

Hebben ze dezelfde rechten als joden? Neen. Daar draait het om.
En het kan mij geen barst schelen dat er ook islamitische regimes, zoals Saudi-Arabië, zijn die even crimineel zijn. De misdaad van de ene maakt de misdaad van een andere niet goed.

Je kan dus blijven mekkeren over Jordanië of over Egypte zoveel je wil. Dat veranderdert niets aan het feit dat Israël een apartheidsregime is.

liberalist_NL 20 juni 2009 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184454)
En het kan mij geen barst schelen dat er ook islamitische regimes, zoals Saudi-Arabië, zijn die even crimineel zijn. De misdaad van de ene maakt de misdaad van een andere niet goed.

Je kan dus blijven mekkeren over Jordanië of over Egypte zoveel je wil. Dat veranderdert niets aan het feit dat Israël een apartheidsregime is.

Dat is het niet. Dat legde ik je net uit. Maar dat gaat er niet in.

Jaani_Dushman 20 juni 2009 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184456)
Dat is het niet. Dat legde ik je net uit. Maar dat gaat er niet in.

Daar gaat het net wel om. Een staat die een bepaalde bevolkingsgroep, op basis van iets triviaals zoals etnische afkomst of religie, meer rechten geeft dan een andere bevolkingsgroep, is een apartheidsregime.

liberalist_NL 20 juni 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184459)
Daar gaat het net wel om. Een staat die een bepaalde bevolkingsgroep, op basis van iets triviaals zoals etnische afkomst of religie, meer rechten geeft dan een andere bevolkingsgroep, is een apartheidsregime.

Dat doet Israël niet.

Nestor Burma 20 juni 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4173373)
En ontwapening: Me dunkt moesten Duitsland en Japan toch ook ontwapenen? Waarom begonnen jullie daar niet tegen te fulmineren?

Rechtse zionisten en linkse anti-zionisten zijn het dan toch over één ding eens: Hitler was slecht en Duitsland moet boeten. Bemerk de halfheid. Bemerk de tegenstrijdigheid.

De linkse anti-zionisten hebben schrik om de lijn door te trekken tussen onderdrukkers enerzijds en tussen onderdrukten anderzijds. De rechtse zionisten zagen over Eurabië, maar niet over Amerikanistan in het hart van Europa.

Nestor Burma 20 juni 2009 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184442)
De Elzas ontbreekt op je kaartje. ;-)

Eigenaardig genoeg wel. Dat moet onder vrije Fransen en vrije Duitsers maar uitgemaakt worden.

Flanelcondoom 20 juni 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma (Bericht 4184461)
Rechtse zionisten en linkse anti-zionisten zijn het dan toch over één ding eens: Hitler was slecht en Duitsland moet boeten. Bemerk de halfheid. Bemerk de tegenstrijdigheid.

De linkse anti-zionisten hebben schrik om de lijn door te trekken tussen onderdrukkers enerzijds en tussen onderdrukten anderzijds. De rechtse zionisten zagen over Eurabië, maar niet over Amerikanistan in het hart van Europa.

Dom-rechts droomt van een Amerikanistan. Ze vinden dat Europa te "poco" is en strenger moet optreden tegen terrorisme, zwartwerk en druggebruik.

Jaani_Dushman 20 juni 2009 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184460)
Dat doet Israël niet.

Eén voorbeeldje.

Wanneer een jood uit Israël trouwt met een jood uit de Westelijke Jordaanoever, mogen zij van de Israëlische wetgeving samenwonen in Irsaël.
Wanneer een moslim uit Israël trouwt met een moslim uit de Westelijke Jordaanoever, mogen zij dat niet.

liberalist_NL 20 juni 2009 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184467)
Eén voorbeeldje.

Wanneer een jood uit Israël trouwt met een jood uit de Westelijke Jordaanoever, mogen zij van de Israëlische wetgeving samenwonen in Irsaël.
Wanneer een moslim uit Israël trouwt met een moslim uit de Westelijke Jordaanoever, mogen zij dat niet.

Bewijs? Ik ken namelijk een moslim voor wie dat niet het geval is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Khaled_Abu_Toameh

Nestor Burma 20 juni 2009 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4184466)
Dom-rechts droomt van een Amerikanistan. Ze vinden dat Europa te "poco" is en strenger moet optreden tegen terrorisme, zwartwerk en druggebruik.

Een politiek-correcte politieke incorrectheid is het eigenlijk.

ministe van agitatie 20 juni 2009 14:31

Als Israël zo voort doet, hebben de Palestijnen binnenkort misschien nog een eigen, onafhankelijke straat.

liberalist_NL 20 juni 2009 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4184525)
Als Israël zo voort doet, hebben de Palestijnen binnenkort misschien nog een eigen, onafhankelijke straat.

Laten we dat niet hopen. De Palestijnen in Israël zijn veel beter af onder Israëlische voogdij dan onder ''eigen bestuur''. Dat hebben Gaza en de andere Arabische staten reeds bewezen.

KaliYuga 20 juni 2009 14:55

circe 20 juni 2009 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184454)

ze zitten nochtans in het parlement en hebben een VEEL BETERE levensstandaard dan hun "palestijnse vrijheidsstrijders". (misschien willen ze d�*�*rom wel allemaal terug, net zoals ze allemaal naar hier willn komen?)

circe 20 juni 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga (Bericht 4184606)

zotten heb je overal.

ik zou die gast aanraden om met zijn plakkaat wat in Saoudi te gaan wandelen in zijnen outfit.:lol::lol:

liberalist_NL 20 juni 2009 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga (Bericht 4184606)

Naar analogie met dit. :lol:

1207 20 juni 2009 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4184651)
ze zitten nochtans in het parlement en hebben een VEEL BETERE levensstandaard dan hun "palestijnse vrijheidsstrijders"

Als onderdrukte in een apartheidsstaat zitten is inderdaad pakken beter dan in een ghetto leven. maar beide systemen blijven verwerpelijk en misdadig

Jozef Ostyn 20 juni 2009 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184311)
Zolang Israël niet vernietigd wordt, zal er echter nooit een duurzame vrede bestaan tussen joden, christenen, moslims en niet-gelovigen in Palestina.

Zolang de Palestijnen ervan blijven dromen om Israel te vernietigen zullen ze verder wegzinken in miserie.

Jozef Ostyn 20 juni 2009 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184367)
Dat je door moslimhaat ingegeven simplisme kant noch wal raakt.

Uw blind anti-semitisme ook niet hoor.

Jozef Ostyn 20 juni 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4184467)
Eén voorbeeldje.

Die Jood uit de Westelijke Jordaanoeve is dan ook een Israelisch staatsburger.

Arouet 20 juni 2009 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184369)
Ik zie u eerder meelopen in een anti-Israël betoging dan een anti-Algerije betoging. Net als vele van uw medelinksen en bijbehorende religieuzen. Waar die focus op de Joden vandaan komt, lijkt me reeds duidelijk.

Ik snap niet wat geloof met dit te maken heeft. Ik ben als overtuigd atheist en aanhanger van Dawkins (hoeveel minder religieus kan je zijn) ook voorstander van de Palestijnse zaak. Het feit dat je religie hierbij haalt bewijst nog maar eens welke armoede aan argumenten je moet hebben als het enige wat je kan kappen is op andere bevolkingsgroepen. Ik zie totaal geen verband tussen religie en pro-Palestina (veel radicale christenen zijn juist pro-Israel).

liberalist_NL 20 juni 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arouet (Bericht 4184891)
Ik snap niet wat geloof met dit te maken heeft. Ik ben als overtuigd atheist en aanhanger van Dawkins (hoeveel minder religieus kan je zijn) ook voorstander van de Palestijnse zaak. Het feit dat je religie hierbij haalt bewijst nog maar eens welke armoede aan argumenten je moet hebben als het enige wat je kan kappen is op andere bevolkingsgroepen. Ik zie totaal geen verband tussen religie en pro-Palestina (veel radicale christenen zijn juist pro-Israel).

Wat ik zei; als je pro-Palestina bent, ben je links of moslim.

AdrianHealey 20 juni 2009 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184895)
Wat ik zei; als je pro-Palestina bent, ben je links of moslim.

Zou je mij als links of Moslim omschrijven?

liberalist_NL 20 juni 2009 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4184925)

Ben jij pro-staten dan?

circe 20 juni 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4184925)

Links of moslim of familie van Gretta Duisenburgh?

liberalist_NL 20 juni 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4184933)

:rofl:

Spinoza 20 juni 2009 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184937)
:rofl:

Zeg, moet jij eigenlijk niet studeren? Het is toch tentamenperiode in Utrecht? ;-)

liberalist_NL 20 juni 2009 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4184973)
Zeg, moet jij eigenlijk niet studeren? Het is toch tentamenperiode in Utrecht? ;-)

Heb dat op orde. :-)

Spinoza 20 juni 2009 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184979)
Heb dat op orde. :-)

Dat zij ik vroeger ook altijd toen ik eigenlijk moest studeren.

Ondertussen was ik alleen maar aan het feesten en zuipen. :lol:

AdrianHealey 20 juni 2009 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184930)
Ben jij pro-staten dan?

De vraag was niet 'Palestijnse staat', maar 'Palestina'.

Ik heb geen probleem met de Palestijnen, wel met Hamas en de Israëlische overheid.

liberalist_NL 20 juni 2009 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4184987)
Dat zij ik vroeger ook altijd toen ik eigenlijk moest studeren.

Ondertussen was ik alleen maar aan het feesten en zuipen. :lol:

Ik zie het. :-)

Spinoza 20 juni 2009 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4185078)
Ik zie het. :-)

Volgens mij heb ik beet. Je reageert een beetje besmuikt. :-P

Sus Iratus 20 juni 2009 20:15

Over Israël, Palestina, Palestijnen, Hamas, joden en zionisten gesproken.. Hier weer zo'n fraai staaltje Hamas TV:

Citaat:

De Egyptische psychologe Wafa Musta vindt dat de joden die tijdens de Tweede Wereldoorlog gestorven zijn hun verdiende loon hebben gekregen. ,,De enige God voor Joden is geld'', zegt Musta

bron
Vergeet bij bovenstaand linkje ook vooral niet om het videoclipje te kijken.

liberalist_NL 20 juni 2009 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4185354)
Over Israël, Palestina, Palestijnen, Hamas, joden en zionisten gesproken.. Hier weer zo'n fraai staaltje Hamas TV:

Vergeet bij bovenstaand linkje ook vooral niet om het videoclipje te kijken.

Ik ga het niet eens kijken. Je krijgt er toch te horen wat we al uit de mond van honderden imams hebben gehoord; rechtstreeks uit ''der ewige Jude'' gehaald.

Nestor Burma 20 juni 2009 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4185362)
Ik ga het niet eens kijken. Je krijgt er toch te horen wat we al uit de mond van honderden imams hebben gehoord; rechtstreeks uit ''der ewige Jude'' gehaald.

Jud Süss is veel stichtender. Uit het verhaal van de hofjood kunnen we vandaag nog veel leren. ;-)

Sus Iratus 20 juni 2009 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4185362)

Hoe kon u het zo raden.

liberalist_NL 20 juni 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma (Bericht 4185398)
Jud Süss is veel stichtender. Uit het verhaal van de hofjood kunnen we vandaag nog veel leren. ;-)

Ik ken die film niet. Ga hem eens kijken.

Nestor Burma 20 juni 2009 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4185433)
Ik ken die film niet. Ga hem eens kijken.

Er is blijkbaar ook een Engelse (niet-NS) versie van het verhaal, dat overigens op waargebeurde feiten gebaseerd is.

Mahalingam 20 juni 2009 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4184933)

Pats doem, en daar is Gretta weer. "Nobody expects the Black Widow".
Ter verduidelijking van de Belgische lezers: in Ned. hadden we vroeger een beruchte idealiste met de bijnaam: de Zwarte Weduwe". Die is nu dood en Gretta heeft de vrijgekomen plaats opgevuld.

Nog even een tegeltjeswijsheid:
De Palestijnen laten geen gelegenheid voorbij gaan om een gelegenheid voorbij te laten gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be