Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Damiaan zet Vlaanderen op de wereldkaart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129600)

Henri1 15 oktober 2009 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 4391780)
8O
Spreek voor uzelf vlijm.....en niet voor de rest van vlaanderen.

Probleem is dat zij denken dat ze de rest van vlaanderen zijn.

Ze zijn misschien wel de rest van vlaanderen, minder dan 10% althans.

LiberaalNL 15 oktober 2009 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4391827)
Jullie zijn in de pan gehakt.

Dat is het essentiële.

Het is nergens voor nodig arrogant of superieur te doen.

Pruisen, Rusland en Oostenrijk, ofwel drie van de vijf toenmalige grootmachten, hebben ook nederlagen geleden tegen het Frankrijk van Napoleon. Jij bent degene die arrogant doet door juist Nederland te noemen, terwijl Nederland toen allang geen grootmacht meer was.

LiberaalNL 15 oktober 2009 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4391791)
Niet eens, het is dat belachelijke idee dat een onafhankelijk Vlaanderen alle problemen oplost en als het dat niet is is het niet meer dan een primitief "wij tegen zij" gevoel. Beiden zijn globaal en Europees belachelijk...

Belgie zit op het federale niveau muurvast, omdat de politieke tegenstellingen tussen de Vlaamse en Waalse partijen onoverbrugbaar zijn. Het is daarmee een onnodige bestuurslaag op federaal niveau en op Europees niveau.

Hollander 15 oktober 2009 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4391841)
Pruisen, Rusland en Oostenrijk, ofwel drie van de vijf toenmalige grootmachten, hebben ook nederlagen geleden tegen het Frankrijk van Napoleon. Jij bent degene die arrogant doet door juist Nederland te noemen, terwijl Nederland toen allang geen grootmacht meer was.

Iedereen heeft Nederland in de pan gehakt. Nederland is nooit een grote macht geweest op het land. We hebben een paar zeeslagen gewonnen, maar iedereen die een zwaard of musket kon dragen heeft met drie man en een paardenkop Nederland kunnen veroveren.
Niets om trots op te zijn, die hele Napoleon.

Pelgrim 15 oktober 2009 16:11

Het zegt natuurlijk wel genoeg dat belgicisten het autoritaire en oorlogszuchtige Franse rijk zo bejubelen.

djimi 15 oktober 2009 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4391791)
Niet eens, het is dat belachelijke idee dat een onafhankelijk Vlaanderen alle problemen oplost en als het dat niet is is het niet meer dan een primitief "wij tegen zij" gevoel. Beiden zijn globaal en Europees belachelijk...

Er is NIEMAND die beweert dat een onafhankelijk Vlaanderen �*lle problemen oplost, Tommm.

Stropoppen bevechten kan een tijdlang leuk lijken, maar vroeg of laat steekt dat tegen. Ferm tegen.

Maar als een onafhankelijk Vlaanderen zo belachelijk zou zijn, wat is er dan minder belachelijk aan een onafhankelijk Belgique?

djimi 15 oktober 2009 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4391829)
Probleem is dat zij denken dat ze de rest van vlaanderen zijn.

Ze zijn misschien wel de rest van vlaanderen, minder dan 10% althans.

Ik denk alleszins niet dat ik de rest van Vlaanderen ben.

Ik kan er wel begrip voor opbrengen dat u het liever voor èn tegen hersenschimmen opneemt.

Ik hoop dat de inspanning u niet uitput.

djimi 15 oktober 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4391847)
Belgie zit op het federale niveau muurvast, omdat de politieke tegenstellingen tussen de Vlaamse en Waalse partijen onoverbrugbaar zijn. Het is daarmee een onnodige bestuurslaag op federaal niveau en op Europees niveau.

Ja maar, dat komt omdat die stoute Vlamingen een eigen gedacht hebben.
Hoe durven ze!

Henri1 15 oktober 2009 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4391841)

Komt U terug met uw voeten op de grond ?

Het siert U.

LiberaalNL 15 oktober 2009 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4391912)
Komt U terug met uw voeten op de grond ?

Het siert U.

Het is totaal niet vreemd dat Nederland een nederlaag leed tegen Napoleons Frankrijk.

T'serclaes 15 oktober 2009 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4391897)
Ik denk alleszins niet dat ik de rest van Vlaanderen ben.

Jij ben geen Vlaming ! ;-)

djimi 15 oktober 2009 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4391952)
Jij bent geen Vlaming ! ;-)

Ah neen?

Zwartengeel 15 oktober 2009 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4391794)
Nu ik er over nadenk het is eigenlijk in elke context belachelijk. Wat zou het toch opleveren mijn vrienden Vlaamsnationalisten?

De vernietiging van de anti-ollandse staat belgique en aansluitend de mogelijkheid tot het oprichten van een Benelux-confederatie.

Shadowke 15 oktober 2009 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4391969)
De vernietiging van de anti-ollandse staat belgique en aansluitend de mogelijkheid tot het oprichten van een Benelux-confederatie.

vlaned, zonder wal en lux.

wal wilt geen benelux, totaal geen sprake van.
liever bij fra dan een benelux.

lux kan een regio worden van den duits.

T'serclaes 15 oktober 2009 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4391964)
Ah neen?

Ofwel ben jij geen Vlaming ofwel is jouw locatie fout !

Pelgrim 15 oktober 2009 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4391927)
Het is totaal niet vreemd dat Nederland een nederlaag leed tegen Napoleons Frankrijk.

en het is totaal niet vreemd dat Belgicisten dat zo geweldig vinden;

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4391885)
Het zegt natuurlijk wel genoeg dat belgicisten het autoritaire en oorlogszuchtige Franse rijk zo bejubelen.

T'serclaes 15 oktober 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4391630)
Tja, hun Vlaamse helden uit de guldensporenslag werden geleid door Franstaligen, hun Vlaams huis is corrupt als de pest en hun retoriek begint mensen te irriteren. Natuurlijk moeten ze op zoek naar nieuwe helden.

system 15 oktober 2009 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4391969)

Een Benelux-federatie lijk me wel wat.

Shadowke 15 oktober 2009 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4391995)

maar zal er ni komen.

liberalist_NL 15 oktober 2009 17:02

Citaat:

Kentering. :clapping:

Hertog van Gelre 15 oktober 2009 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4391982)

Brusselaars zijn Vlamingen.

Zwartengeel 15 oktober 2009 17:03

Citaat:

Die kan er alleen maar komen met Vlaanderen en Wallonië als afzonderlijke entiteiten. Het anti-Nederlandse karakter van de Belgische staat blokkeert iedere mogelijkheid tot diepgaande samenwerking op Benelux-niveau.

Shadowke 15 oktober 2009 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4392020)
Die kan er alleen maar komen met Vlaanderen en Wallonië als afzonderlijke entiteiten. Het anti-Nederlandse karakter van de Belgische staat blokkeert iedere mogelijkheid tot diepgaande samenwerking op Benelux-niveau.

vergeet het anti-nederlandse karakter niet van de franstalige politici in wallonie waardoor een benelux-federatie er nooit zal komen.
zij zijn het 'kind' van belgique-de-papa en niet meer belgie zelf.
het zijn zij die in koor bhv tegenhouden, meer geld en vlaams grondgebied willen, ... niet 'België'.

LiberaalNL 15 oktober 2009 17:11

Citaat:

Waarom zie jij dat wel en een vereniging van Vlaanderen en Nederland niet zitten? Tevens wijs jij altijd op de volgens jou onoverbrugbare verschillen tussen Nederland en Vlaanderen. Waarom vallen die verschillen volgens jou opeens weg in een Benelux-federatie?

system 15 oktober 2009 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4392043)
Waarom zie jij dat wel en een vereniging van Vlaanderen en Nederland niet zitten? Tevens wijs jij altijd op de volgens jou onoverbrugbare verschillen tussen Nederland en Vlaanderen. Waarom vallen die verschillen volgens jou opeens weg in een Benelux-federatie?

Een federatie is geen fusie. Federatieve verbanden kunnen zeer breed worden ingevuld.

djimi 15 oktober 2009 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4391982)

Ik ben 'nen immigré', T'serclaes, een West-Vlaming die in zijn hoofdstad is komen wonen èn werken.

Een èchte 'sale flamand', dus, zo ene die jobs komt afpakken van die 'bons bilingues' waarmee ze hier de straten leggen.

En dat er met 'mijn locatie' een en ander grondig fout zit, hoef je mij ondertussen heus niet meer te vertellen.

Ik heb mijn ogen niet in mijn zakken zitten.

Shadowke 15 oktober 2009 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4392055)
Een federatie is geen fusie. Federatieve verbanden kunnen zeer breed worden ingevuld.

ik en ernst voorzien een federale nederlanden op termijn.
alle bevoegdheden zijn voor de (acht) provincies (waaronder een groot-limburg) behalve degenen die expliciet voor de federale regering zijn.

LiberaalNL 15 oktober 2009 17:20

Citaat:

Nederland en Vlaanderen kunnen ook een federatie vormen. Enkel Wilders heeft het over een fusie. Noch het document van Shadowke en Ernst, noch de baarle werkgroep streeft naar een fusie, maar naar een staatkundige eenwoording waarin Vlaanderen en Nederland gelijkwaardige partners zijn.

system 15 oktober 2009 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4392073)
Nederland en Vlaanderen kunnen ook een federatie vormen. Enkel Wilders heeft het over een fusie. Noch het document van Shadowke en Ernst, noch de baarle werkgroep streeft naar een fusie, maar naar een staatkundige eenwoording waarin Vlaanderen en Nederland gelijkwaardige partners zijn.

Nog niet. Maar in hun achterhoofd wel. Ik ken dat soort kornuiten.

Shadowke 15 oktober 2009 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4392097)

neen system.
we willen een stelselmatige integratie van nl en vl.
geen fusie van de ene op de andere dag.

system 15 oktober 2009 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4392103)
neen system.
we willen een stelselmatige integratie van nl en vl.
geen fusie van de ene op de andere dag.

Neen neen, maar wél een fusie op termijn. Laat ons gewoon samenwerken met onze buurlanden. En dit in een sfeer van gelijkwaardigheid. Zowel met Nederland en Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. En mocht er een samenwerking met één van die landen meer dan optimaal verlopen, dan kunnen we nog altijd deze samenwerking gevoelig uitbreiden. Dat vind ik een zeer gezonde en verstandige aanpak.

LiberaalNL 15 oktober 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4392097)

Ik ken de leden van de baarle werkgroep niet persoonlijk, maar hun document is gebasseerd op realiteit en niet op romantisch nationalisme. Hetzelfde geldt voor Ernst en Shadowke die wel qua invulling van de staatsvorm verder gaan dan de baarle werkgroep.

Shadowke 15 oktober 2009 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4392136)
Neen neen, maar wél een fusie op termijn. Laat ons gewoon samenwerken met onze buurlanden. En dit in een sfeer van gelijkwaardigheid. Zowel met Nederland en Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. En mocht er een samenwerking met één van die landen meer dan optimaal verlopen, dan kunnen we nog altijd deze samenwerking gevoelig uitbreiden. Dat vind ik een zeer gezonde en verstandige aanpak.

waarom enkel samenwerken?

Hertog van Gelre 15 oktober 2009 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4392162)
Ik ken de leden van de baarle werkgroep niet persoonlijk

Wordt het niet tijd daar eens verandering in aan te brengen? :) We vergaderen binnenkort weer.

djimi 15 oktober 2009 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4392173)
waarom enkel samenwerken?

Maar Shadowke, wistet gij dan niet dat er een immens verschil, ene onoverbrugbare kloof, enen diepen afgrond tusschen den Vlaeminck en den Ollander gaapt?

Shadowke 15 oktober 2009 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4392198)
Maar Shadowke, wistet gij dan niet dat er een immens verschil, ene onoverbrugbare kloof, enen diepen afgrond tusschen den Vlaeminck en den Ollander gaapt?

voor system is er zelfs een grote kloof tussen een brabander en een limburger.
daarom is het beter dat Limburg onafhankelijk wordt.

stropke 15 oktober 2009 18:00

Citaat:

Dus bij een fusie kunnen Vlaandrs en Nederland niet met elkaar overweg en bij een federatie wel? :roll:
Zeg maak dat de kat wijs hé, das zever in pakskes.

LiberaalNL 15 oktober 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4392187)
Wordt het niet tijd daar eens verandering in aan te brengen? :) We vergaderen binnenkort weer.

Als ik tijd heb;-).

azert 15 oktober 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4391886)
Er is NIEMAND die beweert dat een onafhankelijk Vlaanderen �*lle problemen oplost, Tommm.

Stropoppen bevechten kan een tijdlang leuk lijken, maar vroeg of laat steekt dat tegen. Ferm tegen.

Maar als een onafhankelijk Vlaanderen zo belachelijk zou zijn, wat is er dan minder belachelijk aan een onafhankelijk Belgique?

N-VA campagne = "afrit Vlaanderen, uitrit crisis"

Henri1 15 oktober 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4392209)
voor system is er zelfs een grote kloof tussen een brabander en een limburger.
daarom is het beter dat Limburg onafhankelijk wordt.

Als U gedaan hebt met kakken tegen de Walen, trek dan de WC door a.u.b.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be