![]() |
Citaat:
En voor het overige is Uw conclusie dat wij blind zijn voor de oorzaken van dakloosheid een knap staaltje duimzuigerij van Uwentwege. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Mooi voorstel maar morgen hebben deze daklozen terug honger...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je liever aan het eigendomsrecht van de huisbaas vasthoudt, dan moet je je misschien afvragen waarom die daklozen niet over de financiële middelen beschikken om zich in de reguliere vastgoedmarkt te begeven. Een minimuminkomen zou dat snel kunnen veranderen. Ook hierover hoor ik het VB niet. De hoek interesseert me nagenoeg niet. De bedoelingen daarentegen wel. Misschien kan u ook eens heel duidelijk zeggen hoe u illegale daklozen aan een dak zou helpen? Dat zou onmiddellijk die menslievendheid van u en dat partijprogramma dat u zo vereert in de verf zetten. |
Citaat:
Trouwens, sinds wanneer is het menslievend om illegale (daklozen) massaal hier toe te laten? Ze vervolgens in jaren aanslepende procedures te dompelen om ze uiteindelijk toch toe te laten zonder ook maar de middelen te hebben in hun opvang te voorzien? Is het niet het huidige asielsysteem dat onmenselijk is? Heb je daar al eens bij nagedacht? |
Citaat:
- Hoe gaat VB de uitsluiting van daklozen uit de reguliere huizenmarkt tegengaan? - Hoe gaat VB werk maken van de falingen van de huidige vastgoedmarkt? - Hoe gaat VB illegale daklozen aan een dak helpen? Hoe gaat het VB de legale daklozen aan een dak helpen? En hoe legitimeert het een eventueel onderscheid in de behandeling van beide groepen? Citaat:
Wat het toekennen van de nodige middelen aan daklozen betreft, pleit ik voor een door de overheid gewaarborgde koopkracht. Dat kan gebeuren door maximumprijzen en minimumlonen op te leggen, of door in elementaire behoeften (zoals onderdak) te voorzien mbv belastinggeld. Wachtend op een antwoord op mijn vragen aan u, Andy |
Beste Andy: het VB gaat illegale daklozen niet aan een dak helpen, maar aan een vliegtuig, terug naar land van afkomst.
Wat de legale daklozen betreft, dat is geen statuus, dus als die willen huren of een huis kopen, kunnen zij aan net dezelfde middelen als die van gewone mensen. |
Citaat:
Citaat:
Ik moet je wel feliciteren voor het respect dat je opbrengt voor het gelijkberechtigingsprincipe. Dat had ik in deze draad niet verwacht. edit: omwille van de klare taal die jij als VB-sympathisant hier sprak, nam ik de vrijheid je antwoord te vereeuwigen in de quote-draad. |
Citaat:
Wat betreft nekschoten, iemand als u die weet wat het NS allemaal aan gruweldaden heeft uitgespookt, zou toch minstens moeten weten dat nekschoten het handelsmerk was van de sovjets en niet van den stouten Duits. Of hebben de vertellers van de gruweldaden u verkeerd ingelicht en zijn ze zichzelf in hun enthousiasme voorbij gelopen. Nekschoten was ook één van de bewijzen dat niet de Duitsers maar de sovjets in Katyn de daders waren van de massamoord op de Poolse officieren. Dit even als reactie op uw vehaal, nekschoten en joden. Zoals we weten, TRUTH AND WISDOM is een mooi zaak nietwaar maar wordt door pc'ers nogal vaak aan hun laars gelapt nietwaar. GRAPPIG NIET! |
Citaat:
Trouwens, waarom moeten wij zorgen voor wat een ander niet aankan. Dat ze in land van herkomst "legaal dakloos" zijn, zegt veel over de regering van dat land. Laten we daar eerst eens iets aan doen, zodat de infrastructuur daar wat beter wordt, zodat de mensen niet hoeven te vluchten. Zodat afgestudeerde dokters uit Afrika niet naar Europa of Amerika trekken, omdat ze daar zoveel meer geld verdienen, er spectaculair minder veel kans is overvallen of vermoord te worden, en omdat de mensen daar gemiddeld wel kunnen betalen. Zodat die dokters in Afrika blijven en we het vergaan van de bevolking daar kunnen tegenhouden. Mooi bijkomend feitje: de meeste dokters volgen hun subsidies met staatsteun van de landen waar ze uit komen. Als ze daarna geen praktijk openen in land van herkomst, is dit weggesmeten geld. Ik betwijfel of de lokale bevolking daarmee gediend is. |
Citaat:
Citaat:
(1) Ook in ons land zijn daklozen. Mijns insziens zegt dakloosheid niet alleen iets over de overheden in landen die nieuw overgevlogen daklozen geen onderdak kunnen bieden, maar ook en zelfs vooral iets over overheden zoals de onze die weigeren bestaande daklozen een dak aan te bieden. Kritiek leveren op andere landen is al te makkelijk als je in je eigen land geeneens probeert dakloosheid uit te roeien. (2) Wat dat uitbouwen van een infrastructuur betreft: ik heb de indruk dat het probleem van dakloosheid in ons land niet veroorzaakt wordt door een gebrek aan woningen, maar eerder door een gebrek aan betaalbare woningen (dus een gebrek aan koopkracht). Extra woningen bouwen gaat niet helpen, zolang er op die vastgoedmarkt gespeculeerd wordt. Immers: we hebben nu reeds leegstaande woningen en daklozen. Citaat:
|
Citaat:
U schrijft het immers zelf. Citaat:
|
Citaat:
Het is dus niet van belang dat die mensen vluchten voor onnoembare, mensonterende, verschrikkelijke situaties in het thuisland. Nee, ze zijn hier, dus moeten wij maar zien dat we ze kunnen opvangen, of we zijn een bende racisten? Dat van die dokters is een voorbeeld. Dat je bereid bent het zo makkelijk van de tafel te schuiven bewijst enkel dat je geen moer geeft om andere ideologieën dan de jouwe en dat je net zo intolerant bent als je van het VB beweert dat ze zijn. "De discussie gaat hier niet over" en hupla, weg argument waar je niks tegen kunt inbrengen. Dokters in ons land voorkomen inderdaad geen dakloosheid. Daar heb ik het ook helemaal niet over. Waar ik het over heb is dat als gevolg van de ontoereikende medische zorg in het thuisland, de mensen wel moeten vluchten. Als dit niet zo was, hadden ze minder reden dit te doen en als gevolgd daarvan kunnen ze misschien eens iets doen om het land van herkomst een betere plaats te maken. Ik zoek hier naar een permanente oplossing, geen tijdelijke zoals hier meer mensen laten wonen en ons uitschelden voor racisten als we het niet doen. |
het zwijn is het schoonste der beesten!
Er mag dringend wat meer respect komen voor het intelligenste dier op de boerderij. |
Citaat:
Idd vandaag een kom aldisoep en morgen de goot, een echte oplossing zullen ze nooit bieden. :snipersm: Het geweten van de vb kiezer is hierbij weer gunstig gesteld want hun partij geeft soep aan daklozen.:silly: Daklozen moeten meer opvangcentra krijgen , waarom geen dwangsommen voor hen zoals bij asielzoekers ? Iedereen heeft recht op een menswaardig bestaan . Het is walgelijk dat het VB hier misbruik van maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En altijd maar kritiek geven,das het enige wa sommige kunnen.
Het VB doet tenminste nog iets, de anderen zitten liever gezellig binnen en hun geld te tellen.ts. |
Citaat:
|
Citaat:
Geef toe dat dit gewoon puur poppulisme is , goed voor die mensen dat ze een kom soep krijgen , maar wat hebben ze eraan . Eerst zien of het vlaams belang de daklozen van het straat gaan krijgen. Wat denk jij nu zelf gaan ze slagen in hun opzet? |
Citaat:
Wij halen al zeer lang zelfs oplossingen aan maar daar heeft niemand orens naar. Had men vroeger al geluisterd beste wisord dan was de kans veel kleiner je met deze zware problemen zou gezeten hebben nu. Wie nie wil luisteren moet voelen zeg ik en ze gevoelen het nu. Aangezien je blijkbaar totaal niks weet wat het vb betreft en geen oplossingen zegt dat al heel wat, je bent gewoon iemand die blindelings meedoet met de linkse meute die van nie beter weet en dit gewoon overneemt en van ja loopt te knikken. |
Citaat:
Daarnaast wil ik ook opmerken dat het VB vrij staat in de verschillende regionale, federale en europese parlementen voorstellen in te dienen, organisaties te ondersteunen of via haar aanwezigheid in gemeenteraden een verschil te maken. Ze kan ook sensibiliseringscampagnes en -acties opzetten naar analogie met 'Geneeskunde voor het Volk'. Totnogtoe heb ik niets opgemerkt dat daarvoor kan doorgaan. Geen systematische pleidooien voor de bouw van sociale woningen, geen aanvallen op de speculatie op de vastgoedmarkt, geen ondersteuning van organisaties die daklozen opvangen. Dakloosheid is voor het verder lethargische VB niets meer dan een politiek thema waarmee het goedkoop hoopt scoren. Citaat:
Citaat:
Als je op die manier (dus: niet) wenst om te gaan met de daklozen onder het eigen volk, welk geloof dien ik dan te hechten aan het verhaaltje over de strijd tegen dakloosheid onder illegalen door repatriëring? |
Citaat:
Het vlaams belang heeft verloren met de verkiezeing , oplossingen?? welke ?? behalve dan poppulistische bvb met doel en het deurganckdok .. op linkeroever waren ze tegen en aan de haven waren ze voor.... afschaffing wet major idem ...enz . Vlaams belang heeft alleen aan poppulisme gedaan dat bewijst deze soeptoestand nog maar eens. Dat jij een aanhanger bent is uw zaak ik luister dan ook naar eender wie met een goed standpunt rechts of links , ik ben geen jaknikker zoals jij blijkbaar wel bent.:| |
Citaat:
|
Citaat:
Nu is het natuurlijk 'afwachten' op al die VB-sympathisanten die uw tergende beschuldigingen aan het adres van het VB niet kunnen pikken en hier de ware, menslievende programmapunten van het VB mbt dakloosheid komen verkondigen. 8-) Ik wacht, Andy |
Citaat:
1.Welke concrete maatregelen stelt uw partij voor om wonen betaalbaar te maken? * Het aanbod sociale huur- en koopwoningen moet toenemen door bouwrijpe gronden die in het bezit zijn van sociale huisvestingsmaatschappijen sneller te bebouwen. * Om te vermijden dat mensen op een wachtlijst komen voor een sociale woning, is een voelbare huursubsidie nodig. Zo hoeven gezinnen die niet in aanmerking komen voor een sociale woning in een nieuwbouwverkaveling - waar in de toekomst 20% voorbehouden moet zijn voor sociale woningen - niet mee te betalen voor sociaal wonen in hun wijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Structurele oplossingen is beter. En voor zover ik weet is 1 dag soep uitdelen aan een dozijn daklozen geen structurele oplossing. Dat is gewoon een promotiestunt. |
Citaat:
|
Citaat:
Klopt maar mij lijkt dat niet de taak van de oppositie. |
Citaat:
Ik heb zelfs nog nooit gehoord van kazakkendraaiers, breken van kiesbeloften enz, echt niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be